Dokázali by ste udržať rovnováhu medzi prírodou a ľudskou civilizáciou? |
Eco spojí skupinu hráčov a dá jej moc nad jedným spoločným panenským svetom. Zničia ho alebo zveľadia?
Strange Loop Games svoju pripravovanú hru Eco predstavujú ako "global survival game", čo vzbudzuje dojem, že by mohlo ísť o niečo v štýle Rust či DayZ alebo Ark: Survival Evolved. Narozdiel od týchto hier sa ale hráč v Eco nebude zaujímať iba o vlastné prežitie, ale o prežitie celého malého sveta.
Ten síce nevyzerá najlepšie ani s ohľadom na to, že ide o zábery z rannej fázy vývoja, ale zato v ňom žijú rastliny a zvieratá simulované 24 hodín denne. Každý jeden vlk rastie, hľadá potravu, snaží sa rozmnožiť a jeho život či smrť závisí od jeho okolia. Krajinka je vlastne v podstate dokonalá, až pokým do nej nie sú vpustení ľudskí hráči. Chcú si postaviť domy a mlyny a pece a potrebujú k tomu drevo, kameň a ďalšie suroviny. Krajina sa začne meniť a zďaleka nie vždy k lepšiemu. Bez pochopenia a rešpektovania krajiny sa môže celý ekosystém zrútiť ako domček z kariet.
Najzaručenejším spôsobom ako nenávratne poškodiť ekosystém je vymazať jedno oko potravinového reťazca. Takto neuvážený krok bude mať za následok "perma-death" celého serveru. Hráči preto dostanú nástroje, ako založiť akúsi vládu, otvoriť komunikáciu, prístup k štatistikám o vývoji a nakoniec hlasovať o dôležitých zákonoch s dopadom na každého hráča na danom serveri.
Túžba po peknej krajine bude, tak ako v realite, v protiváhe s hráčmi tvorenou ekonomikou, možnosťami rozvoja technológii a rýchleho výskumu. Svet bude zložený z voxelov a vďaka tomu ponúkne neobmedzenú ťažbu a bohaté možnosti budovania. Sami hráči si postavia nie len domy, ale aj školy, píly či pekárne poskytujúce svojmu majiteľovi unikátne bonusy alebo tovar.
A keby to bolo málo, budú sa komunity musieť vyrovnať s vonkajším ohrozením sveta. K zemi môže zamieriť meteorit, sucho urobí z jedla a vody nedostatkový tovar, globálne otepľovanie rozpustí ľadovce a zdvihne hladinu oceánu. Tieto katastrofické udalosti však budú voliteľné, na niektorých serveroch sa bude budovať a žiť bez takéhoto vyrušovania.
Opäť ide o projekt hľadajúci podporu na KickStarteri, o jeho budúcnosť by však už malo byť dobre postarané. Primárny cieľ stanovený na 100 tisíc dolárov už bol naplnený a prekročený a najbližšie dva týždne sa už budú naháňať iba menšie ciele. Podporovatelia s beta-prístupom by si mali zahrať v apríli budúceho roka, ostatní na začiatku roka 2017.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Clair Obscur: Expedition 33 87
- The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered bol predstavený a rovno vydaný 298
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 54
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 129
- RECENZIA: Amerzone - The Explorer's Legacy 3
- Článok: Razer BlackShark V2 X White Edition 10
- Minecraft môže vyzerať aj takto 13
- Nové gameplay videá z Battlefieldu 6 50
- Mafia: The Old Country ukáže svoj gameplay v máji 38
- Ponuka grafických kariet sa znovu rozšírila, RTX 5070Ti už ide pod 900 eur 127 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
Vývoj: Strange Loop Games Štýl: Managementová / Survival Web: domovská stránka hry
| ||||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|