SKYSHINE'S BEDLAM

SKYSHINE'S BEDLAM

7.0

Náročná stratégia, ktorá vám nič neodpustí

Recenzia na PC verziu

Nedá sa povedať, že je v súčasnosti nedostatok post-apokalyptických hier. To isté platí aj pre RPG tituly, najmä ak by sme ich v číslach postavili oproti strategickým hrám. Tých kvalitných je však skutočne málo a hráči s veľkou nádejou očakávajú každú jednu novinku. Skyshine's Bedlam od štúdia Skyshine Games kombinuje vyššie spomenuté žánre a spája ich do jednoduchého konceptu, od ktorého si minimálne vývojári sľubovali pomerne veľa. Zo zverejnených informácií a záberov pred vydaním sa zdalo, že by mohlo ísť o celkom zaujímavý počin. Hra je už niekoľko dní vonku, tak ako dopadla?

Skyshine's Bedlam sme si mohli zahrať už na Gamescome, kde sme s hrou strávili približne pätnásť minút. Aj za tento krátky čas nám však jeden z členov štúdia stihol ukázať a vysvetliť všetky princípy hrateľnosti. Tie sa vo svojej podstate zdajú veľmi jednoduché, no ak patríte medzi ľudí, ktorí majú radi výzvy, pri Skyshine's Bedlam už po pár minútach hrania zistíte, že vám hra neodpustí ani tú najmenšiu chybu.

Ako som už uviedol vyššie, príbeh v Skyshine's Bedlam sa odohráva v post-apokalyptickom prostredí. Konkrétne sa dostávame do budúcnosti, kedy technologický pokrok nakoniec spôsobil fatálne zlyhanie sveta. V tomto zdevastovanom prostredí však, samozrejme, musí existovať niekto, kto sa vzoprie zlému osudu a pokúsi sa zachrániť aj to málo, čo z normálneho sveta zostalo. Týmto hrdinom je Mechanik, posledný žijúci člen skupiny geniálnych vynálezcov. Prebúdza sa vo futuristickej metropole Bysantine, ktorú od okolitého prostredia oddeľuje pustý Bedlam. A na druhom konci krajiny sa nachádza miesto, ktoré je spásou pre všetkých – Aztec City. 

Skyshine's Bedlam
Skyshine's Bedlam Pred každým súbojom si musíte poskladať váš tím.
Pred každým súbojom si musíte poskladať váš tím.


Skyshine's Bedlam Vylepšenia Dozera nemôžete len tak prehliadnuť.
Vylepšenia Dozera nemôžete len tak prehliadnuť.


Skyshine's Bedlam Za každý presun musíte zaplatiť surovinami.
Za každý presun musíte zaplatiť surovinami.





Váš cieľ je jasný, dostať sa až do vysneného mesta, a to s čo najväčšou posádkou na palube Dozeru. Dozer nie je iba malý obrnený stroj na prepravu niekoľkých osôb, ale archa, akú môžete poznať napríklad zo sci-fi filmov, len s tým rozdielom, že tu má kolesá. Prepraviť dokáže až niekoľko tisícok ľudí, potrebné suroviny, ale aj mohutné zbrane, Úloha je stručná, jasne daná, no o to ťažšie splniteľná.

V Skyshine's Bedlam si na úvod musíte vybrať len Dozer, hernú obtiažnosť a hneď sa môžete pustiť do hrania. Hra obsahuje celkovo päť Dozerov, no na začiatku máte odomknutý len jeden z nich – tie ostatné si musíte odomknúť hraním. Pri prvom vpáde do Bedlamu je jednoznačne najlepšie zvoliť si najjednoduchšiu obtiažnosť, aby ste sa  s hrou zoznámili. K dispozícií sú tu tri, no aj tá prvá vám dá poriadne zabrať. V menu sa nachádzajú aj inštruktážne videá, ktoré vám objasnia základné princípy hrateľnosti, no zároveň vám tiež dajú tipy, ako správne hrať. Ak sa teda nechcete spoliehať na vlastné pokusy, je určite dobré si ich pozrieť.

Hra vám na začiatku dáva na výber, ktorým smerom sa chcete vydať na prieskum krajiny. Jedna z vašich primárnych obrazoviek je teda akési „kontrolné centrum“ s pohľadom na mapu, ktorá je rozdelená na regióny. V tomto režime sa z hry akoby stala point-and-click adventúra. Na mape totiž máte vyznačené rôzne body záujmu – prieskum neďalekého prostredia, presúvanie sa k ďalšiemu bodu alebo prekračovanie hraníc. Každý jeden presun vás však stojí cenné suroviny i jedlo. Bez nich ste v Bedlame nadobro stratení a hra by sa pre vás skončila, no aj napriek tomu je tu niečo oveľa cennejšie ako suroviny – život. Pri prechádzaní mapou a už spomínanom skúmaní okolia sa stretávate s rôznymi typmi postáv – obchodníci, vedci, mutanti, kyborgovia a ďalší, no, samozrejme, nie všetci sú priateľskí. V takomto prípade sa dostanete k druhej časti hry – k súbojom.

Pred súbojmi si môžete zostaviť tím z vašich bojovníkov. K dispozícií máte celkovo štyri typy - Deadeyes, Frontliners, Gunslingers a Trenchers. Každý z nich je, samozrejme, celkom odlišný, no ako ich výhody či slabiny využijete v samotnom boji, to  je už na vás. Súboje sú postavené v štýle ťahových hier. V každom ťahu môžete dať ktorejkoľvek z postáv dva rozličné príkazy – pohyb alebo útok. Herné pole je rozložené na štvorce, pričom po kliknutí na postavu vidíte jej maximálny rozsah pohybu a útoku. Toto isté môžete vidieť aj po kliknutí na nepriateľské jednotky, vďaka čomu si môžete každý jeden pohyb do detailov premyslieť, až miestami môžete mať pocit, že hráte šach.

Dôraz na taktiku je tu obrovský. Musíte brať do úvahy všetky možné varianty pohybu a útoku všetkých postáv, ich zdravie a silu útoku. Pri prechádzaní mapou zase narážate na miesta a osoby, pri ktorých sa musíte rozhodovať. Vstúpite do jaskyne alebo nie? Zaútočíte na toho človeka alebo sa s ním skúsite dohodnúť na obchode? V jaskyni na vás môže čakať smrť, no taktiež cenný predmet. Je však škoda, že po viacnásobnom hraní sa už veľmi často stretávate s rovnakými možnosťami. Klikaním bez rozmýšľania ale skutočne ďaleko nezájdete ani na najjednoduchšej obtiažnosti. Aj preto je hra skôr stavaná pre skalných fanúšikov tohto štýlu, tí ostatní by ju pravdepodobne rozzúrene vypínali už po prvých minútach. Navyše je najťažšia obtiažnosť skutočne obrovská výzva aj pre skúsených hráčov – nevidíte totiž zdravie, silu a dosah útoku žiadnej postavy v boji.

Na hernom poli sú zvyčajne rozhádzané aj krabice so surovinami, ktoré je dobré zbierať, no nie vždy si môžete dovoliť zahodiť jeden ťah len kvôli nim. Mimo surovín sú tu tiež kovové blokády či bedne, ktoré sa dajú použiť na krytie. Postavu stačí zaviesť na pole vedľa nich a automaticky sa skrčí. Ak sa ocitnete zoči-voči nebezpečenstvu, práve krytie vám môže zachrániť život, Väčšinou vám vtedy útok nepriateľov neuberie toľko života ako zvyčajne a občas stáva, že vás netrafia vôbec. Hra vás po vyhranom súboji odmení surovinami, pričom čím menej bojovníkov so sebou zoberiete, tým viac koristi dostanete. Čiže ak si zoberiete tri postavy, dostanete dvojnásobok surovín, jedla a aj batérií, pričom s každou postavou naviac prichádzate o jeden násobič.

Skyshine's Bedlam
Skyshine's Bedlam S niektorými mutantami by ste sa radšej nechceli stretnúť.
S niektorými mutantami by ste sa radšej nechceli stretnúť.


Skyshine's Bedlam Na najvyššej obtiažnosti nevidíte herné pole a zdravie postáv.
Na najvyššej obtiažnosti nevidíte herné pole a zdravie postáv.


Skyshine's Bedlam Zlé rozhodnutia vás môžu vyjsť poriadne draho.
Zlé rozhodnutia vás môžu vyjsť poriadne draho.





V neskorších súbojoch s pribúdajúcou obtiažnosťou veľmi oceníte zbrane a ekvalizéry, ktoré máte namontované na Dozere. Každý z piatich Dozerov má v základnom stave jednu zbraň a dva ekvalizéry, no počas hrania môžete naraziť na ľudí, od ktorých si ďalšie zbrane môžete zakúpiť. Využitie zbraní v boji vás síce stojí aj niekoľko desiatok batérií, no vďaka nim sa dá zvrátiť aj napohľad stratený súboj. Podstatnou súčasťou hry je vylepšovanie, a to ako postáv, tak aj Dozera. Postavy sa vám vylepšujú automaticky. Zabíjaním nepriateľských jednotiek postava získa najskôr status veterána, pričom za každé ďalšie štyri zabitia získava vyšší level a spolu s ním silnejší útok i viac zdravia.

Na rozdiel od postáv si Dozer musíte vylepšovať v menu hry sami a za batérie. Týmto spôsobom je možné znížiť spotrebu jedla na cestách či skrátiť dobu liečenia zranených, ktorí sa vrátili z boja. Ak vám však nejaká postava v boji zomrie, už je mŕtva nadobro. Herná doba aj vďaka tomu závisí od vašich schopností. Jedna hra teda môže trvať dvadsať minúť, ale aj niekoľko hodín.

Čo sa týka grafiky, hra je viditeľne kreslená, v art štýle, ktorý je obohatený o jednoduché, no aj napriek tomu kvalitné animácie. Škoda len, že dizajn máp je skôr sterilný. Každopádne ma pri hraní viackrát prekvapili chyby – hra sa buď načítala donekonečna, zamrzla alebo aj spadla.

Skyshine's Bedlam ocenia najmä ostrieľaní hráči a vyznávači tohto žánru, ktorým ponúkne dostatok zábavy na niekoľko hodín. Opakujúce sa možnosti pri nastávajúcich situáciách však už časom skôr otravujú a prvotný pútavý pocit z príbehu i rôznych neočakávaných nástrah sa jednoducho stráca.


napísal play3man 25.9.2015
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
7.0
Vo svete
7.5
Ohodnotiť
SKYSHINE'S BEDLAM
+ vydarený súbojový systém
+ na každom rozhodnutí záleží
+ rozprávanie príbehu je založené na vašej fantázii
- repetitívne rozhodnutia
- občas frustrujúce
- bugy
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: Dual Core CPU, 2 GB RAM, OS Win XP + SP3


RECENZIE HRÁČOV
PC

Vývoj: Versus Evil / Skyshine Games
Štýl: Stratégia / Ťahová
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 16. september 2015
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19534)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk