Microsoft kúpil fyzikálnu firmu Havok |
Microsoft práve ohlásil odkúpenie Havoku, autorov jedného z prvých a najznámejších fyzikálnych enginov do hier.
Microsoft práve ohlásil odkúpenie Havoku, firmy, ktorá pomohla rozšíriť fyziku v hrách. Firma však nebola samostatná, ale doteraz ju vlastnil Intel. Tam firma nemala veľké uplatnenie a tak presun bol aj vhodný. Microsoft ju môže lepšie využiť a viac podporovať.
Špeciálne ju využije na previazanie s DX12, fyzika sa bude hodiť do Azure cloudu a aj do vývojových nástrojov. Mimo toho sa však pre firmu veľa nemení a svoje nástroje bude ponúkať ďalej na licencie ako doteraz. Majú enginy na fyziku, deštrukciu, špeciálne efekty, šaty, AI, ale aj animačné štúdio a vision engine.
Havok engine uvidíme v akcii napríklad pri Crackdowne 3, kde je fyzika dohnaná do extrému a to vďaka cloudu, ktorý bude počítať deštrukciu aj celého mesta. Ako to nakoniec dopadne uvidíme budúci rok.
Havok z aktuálne prichádzajúcich titulov používajú napríklad aj:
• Star Wars Battlefront - Electronic Arts
• Dark Souls III - BANDAI NAMCO Entertainment
• Fallout 4 - Bethesda Softworks
• Halo 5: Guardians - Microsoft Studios
• Horizon: Zero Dawn - Sony Computer Entertainment
• Just Cause 3 - Square Enix
• Need for Speed - Electronic Arts
• No Man’s Sky - Hello Games
• The Division - Ubisoft
• The Last Guardian - Sony Computer Entertainment
• Tom Clancy’s Rainbow Six Siege - Ubisoft
• Uncharted 4: A Thief’s End - Sony Computer Entertainment
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Mafia: The Old Country 169
- PS6 má byť výkonom na úrovni 9070XT, nový Xbox mierne vyššie, na úrovni RTX 5080 120
- Battlefield 6 beta preload je už spustený 117
- Recenzie na Mafia: The Old Country vychádzajú 43
- DOJMY: Titan Quest II 37
- Článok: Mafia: The Old Country - Cesta na Sicíliu za koreňmi organizovaného zločinu 3
- Čo ukazuje Battlefield 6 v beta teste? 172
- Magnus procesor pre ďalší Xbox má ponúknuť flexibilitu, ktorá bude konkurovať PC, 103
- Ako PlayStation 5 konzola predala 80 miliónov kusov, Sony hovorí, že z hardvérovéh 63
- Zeus grafická karta má byť v ray tracingu 2.5x rýchlejšia ako RTX 5090 ... teoreti 24 zobraziť viac článkov >