Microsoft plánuje aj hardverový upgrade Xbox One, skončia konzolové generácie? |
Phil Spencer hovorí, že v tejto generácii uvidíme viac hardverových inovácii ako kedykoľvek predtým.
Phil Spencer hovorí, že v tejto generácii uvidíme viac hardverových inovácii ako kedykoľvek predtým. Rovno dodáva, že oni prinesú nové hardverové možnosti, ktoré umožnia spúšťať rovnaké hry spätne a aj vpred kompatibilné. Teda naznačuje, že môžu priniesť nový hardvér pričom všetky nové hry pôjdu aj na pôvodnej konzole.
Nie je jasné, či myslí novú verziu konzoly alebo napríklad externú grafickú jednotku, ktoré sa práve rozbiehajú. V každom prípade nevidí dôvod, prečo by sa konzoly mali obmedzovať na 6-7 rokov na rovnaký hardvér a nefungovať tak ako napríklad mobily alebo PC. Hráči si sami rozhodnú, kedy prejdú na novší model konzoly, pričom nebude vadiť ani keď ostanú na starej. Všetko by malo fungovať. Môže to fungovať ako PC a teda zahráte si starý Doom, ale aj nový Doom na jednej konzole, nemusí sa vždy pri generačnom skoku stratiť všetko staré. Microsoft to už má poistené vo svojich Universal Windows Application bežiacich na Universal Windows Platform, kde je to nezávislé na hardware.
Teda zatiaľ čo niektorí hráči by hrali hru na 900p alebo 1080p a 30 fps, ak im to stačí, iní by mohli hrať v 4K alebo v 60 fps. Teraz s x86 architektúrou je to reálne a presne v rovnakom zmysle sa už zamyslelo aj Sony, ktoré sa vyjadrilo k možnosti prinesenia výkonnejšej verzie konzoly. Tiež už niečo podobné robia s prídavkom Playstation VR, ktoré má pri sebe externú výkonovú jednotku.
Nintendo tiež nezaostáva v uvažovaní o zvyšovaní výkonu konzoly, aj zatiaľ majú patent na systém na zosieťovanie viacerých NX konzol, čím by sa výkon zvýšil. Tiež by ich konzola mala fungovať na x86 architektúre.
A prečo upgrady? Jednoducho, teraz sa to dá, ako aj preto, že niekedy boli konzoly výkonnejšie a dlhšie sa držali nad PC, teraz už keď začínali boli výkonom pod PC a podľa vyjadrení výrobcov čipov, budúci rok ich grafikou dobehnú aj mobily. Možno je pre konzoly už načase zbaviť sa zastaraného konceptu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 123
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 156
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 73
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- Ghost of Yotei ukázal svoj gameplay 141
- Nové Alza dni zľavy spustené 21
- RECENZIA: System Shock 2: 25th Anniversary Remaster 36
- Júlové hry 17
- Letný Steam výpredaj už pomaly končí 56
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19 zobraziť viac článkov >