Prečo filmy podľa hier nestoja za veľa? Režisér Street Fighter seriálu má na to jasný názor |
Gamespot si zobral na slovíčko Joeyho Ansaha, ktorý sa vyjadril aj k tejto téme
Určite veľa z vás ak číta správy o tom, ako sa vaša obľúbená hra dočká aj filmového spracovania, predčasne krúti hlavou a v duchu sa modlí za to, aby nakoniec nešlo až o tak veľký prepadák. Tieto obavy sa nám už viackrát potvrdili a najmä zarytí fanúšikovia sérií vedia nájsť v takýchto filmoch množstvo chýb, prešľapov či odchýlok, ktoré nielenže kazia celý dojem z filmu, ale aj dobré meno hernej predlohy. Režisér webového seriálu hry Street Fighter, Joey Ansah, bol vyspovedaný serverom Gamespot aj na túto tému. Podľa neho celý problém spočíva práve v tom, ako sú filmy podľa hier vytvárané. Skupina tvorcov stojaca za filmom vo veľkej časti prípadov nemá o hre dostatočné informácie a tak nevedia pozdvihnúť skutočné kvality predlohy a pretaviť ich do filmovej podoby.
"Musíte sa pozrieť na biznis stojaci za vytváraním filmov. Či by išlo o Batmana, Street Fighter, Halo alebo akýkoľvek iný film, vždy by ste predpokladali a dúfali, že ak je v štúdiu hocikto, tak hovorí: "Ja som ten najväčší Halo fanúšik, viem všetko o tejto hre, poďme spraviť film. Pretože ja viem čo robí túto hru tým čím je a mám víziu ako to môžeme prepracovať do filmovej podoby". No takto to nefunguje. Štúdio alebo produkčná firma vidí, že sa hra predáva, má veľkú základňu fanúšikov, a tak sa dajú na prieskum a zistia, že sú práva k dispozícii. Kúpia ich a povedia si, spravíme film s budgetom 4 milióny dolárov. Najmime režiséra, ktorý už robil niečo podobné. Je takýto režisér fanúšikom hry, pozná ju? Na tom nezáleží. Zarobil jeho posledný film veľa peňazí? Áno, no a na tom záleží."
A rovnako je to aj s hercami. Vytvoriť kvalitný film podľa hry je otázkou priorít daného štúdia a koľko je vôbec ochotné investovať do jeho produkcie.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 109
- Grand Theft Auto VI sa zase odkladá! 200
- Rusko nedokáže vyrobiť plánovaný Baikal-M procesor, ruší plány 109
- Pozor na čínske produkty - robotický vysavač posielal domov údaje, no keď ich maji 67
- GTA VI má už dokončený obsah, už sa len doťahuje 93
- Xpeng Iron je doteraz najhumanoidnejší robot 44
- Rusi predstavili svojho AI robota, spadol im priamo pri prezentácii 87
- Predator Badlands končí v recenziách prekvapivo dobre 67
- Aký herný PC desktop kúpiť na jeseň 2025? Za 1000, 1200, 1400 alebo 2000 eur? 37
- Kingdom Come: Deliverance 2 je na víkend zadarmo na Steame a Xboxe, zároveň je v z 13 zobraziť viac článkov >













