Samorost 3 je čoskoro tu. Prečo trval vývoj 5 rokov?

Autori point and click adventúry Samorost 3 nám tesne pred vydaním prezradili niekoľko detailov. Prečo vývoj trval 5 rokov a akým problémom museli autori počas vývoja čeliť?

pridal matus_ace 20.3.2016 o 14:09 pod hry
Samorost 3 je čoskoro tu. Prečo trval vývoj 5 rokov?

HRY > NOVINKY >

U našich susedov vzniká hneď niekoľko nádejných hier, pričom medzi tie najočakávanejšie jednoznačne patrí point and click adventúra Samorost 3, za ktorou stojí tím Amanita Design. Ten má, okrem prvých dvoch častí, na konte aj Botaniculu alebo Machinarium. V rovnako svojskom a originálnom duchu sa nesie aj ich novinka, ktorá príde na trh už 24. marca a aj keď majú autori tesne pred vydaním, našli si čas odpovedať nám na pár otázok. Vyspovedali sme Jakuba Dvorského:

Prvý raz sme o treťom Samoroste počuli už v roku 2011. Prečo vývoj trval tak dlho? Narazili ste na nejaké problémy? 

Dá sa povedať, že nás v priebehu vývoja nestretli žiadne vážne problémy. Teda ak nepočítam drobnosti, ako že sa nášmu šesťčlennému tímu narodilo dohromady šesť detí len za dobu vývoja Samorostu 3, programátorovi ukradli niekde na cestách oba počítače aj záložné disky, takže prišiel o mesiac vývoja, mne vyhorel dom a podobne. Tých päť rokov sme strávili vytváraním všetkých prepracovaných lokalít a assetov - je toho v hre naozaj veľa a miera detailov je vysoká.

Samorost 3 je čoskoro tu. Prečo trval vývoj 5 rokov?

Ako konkrétne nadviaže trojka na dvojku? Máte v rukáve aj nejaké prekvapenia pre hráčov, ktorí hrali predchádzajúce časti?

Nadväznosť na predchádzajúce, už pekne staré, Samorosty je len veľmi malá. V zásade sa hra odohráva len v rovnakom vesmíre a má rovnakého hrdinu. Inak je Samorost 3 úplne samostatný príbeh.

Samorost 3 opäť očarí unikátnym vizuálnym štýlom. Ako náročné je niečo takéto vytvoriť? Kde beriete inšpiráciu?

Pre každú hru vytvárame výtvarný štýl a techniku úplne nanovo. Tentoraz sme zvolili zatiaľ najnáročnejšie poňatie a spôsob vytvárania pozadí a všetkých grafických assetov. Ide o digitálnu maľbu s použitím reálnych textúr a kúskov fotiek, ktoré sme sami získali v teréne. Hlavný zdroj inšpirácie pre jednotlivé svety pramení práve v zbere fotografického materiálu v prírode. Jedna zo samostatných planét je napríklad inšpirovaná z mora vyplavenými kusami dreva, ktoré sa dajú nájsť na plážach Nového Zélandu a podobne.

Samorost 3 je čoskoro tu. Prečo trval vývoj 5 rokov?





Páči sa mi!






PC

Vývoj: Amanita Design
Štýl: Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 24. marec 2016
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (2)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19466)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk