Čo už vieme o Days Gone? |
Bude to open-world? Má to príbeh? A to budeme celý čas iba šiť náboje do zombíkov?
Trailer na Days Gone ukázaný počas E3 konferencie Sony bol nasledovaný desaťminútovou ukážkou hrateľnosti, ktorá však zďaleka nezodpovedala všetky otázky a naopak, vypýtala si pár nových. Čo všetko sa o hre doteraz dozvedeli svetové médiá?
Days Gone, exkluzivita pre konzolu PlayStation 4, vzniká s využitím Unreal Engine 4 v SIE Bend Studio, ktoré naposledy vydalo ne-handheldovú hru v roku 2004, kedy nám ponúklo Syphon Filter: The Omega Strain. Na Days Gone údajne začali pracovať už pred troma rokmi a bude to open world akčná adventúra hraná z pohľadu tretej osoby. Autori "momentálne stopercentne pracujú iba na hre pre jedného hráča", žiadny multiplayer, nateraz. Hra má mať dôležitý a hlboký príbeh, v ktorom bude hlavný hrdina hľadať, okrem iného, dôvod žiť.
Náš hrdina a jeho miesto v post-apokalyptickom svete
Na rozdiel od väčšiny multiplayerovo, online, alebo výhradne sandboxovo zameranej zombie konkurencie, Days Gone nebude mať generického ani hráčom vytvoreného hrdinu. V hlavnej úlohe je Deacon St. John dabovaný Samuelom Witwerom. Zoznámime sa s ním dva roky po apokalypse spôsobenej vírusom, ktorý z ľudí urobil... nakazených, slovo zombie je v súvislosti s touto hrou zakázané. Zvyšky ľudstva prežívajú roztrúsené vo svojich táboroch, ale Deacon sa odmieta usadiť. Pred apokalypsou bol motorkár a strata blízkych ho poslala ešte ďalej v ústrety nespútanému životnému štýlu. Vyhľadáva nebezpečenstvo a násilie a žije ako lovec odmien. Peniaze by mu boli nanič, ale je to spôsob ako si zaobstarať benzín či jedlo. Jeho dobrodružstva sa odohrávajú na severozápade USA, vďaka čomu sa na motorke dostane do zasneženej krajiny, lesa, na otvorené lúky i na lávové polia. Svet bude mať aj dynamické počasie s horúcimi dňami i snežením a s dopadom na hrateľnosť.
Zombíci nie
Hlavného hrdinu nenaháňajú živí mŕtvi, skôr by na nich sedel výraz mutanti. Rozdiel má byť vidieť v uspokojovaní základných potrieb, napríklad cestujú za zdrojom vody, aby sa mohli napiť, pretože chcú zostať nažive, hoci ich počínanie vo videu tomu zas tak nenasvedčovalo. Aspoň to ale vysvetľuje, prečo ich zloží aj strela do ramena, nie iba headshot.
Iba strieľanie do mutantov?
Väčšina videa bola venovaná Deaconovej snahe zlikvidovať nekonečný zástup nakazených. Vývojári ale tvrdia, že jednoducho ukázali zaujímavú situáciu, keď sa všetko pokazilo. Inak je na hráčovi, či bude chcieť hrať týmto spôsobom, alebo sa pokúsi prísť, získať prehľad o situácii, urobiť to svoje a zasa odísť. Tiež môže pomôcť crafting, ktorého existencia bola vo videu iba naznačená. Munícia, rovnako ako benzín, nebudú neobmedzené a pozor bude treba dávať aj na motorku, aby sa nepoškodila.
SIE Bend Studio neoznámilo dátum vydania a na viaceré otázky novinárov odpovedalo iba tým, že je ešte ďaleko od finálneho ladenia, preto nevie povedať, ako veľa munície bude rozhádzanej kdekade po táboroch, ani či sa bude dať nakazeným jednoducho utiecť a stratiť z očí.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 49
- Nové zľavy pred Vianocami 30
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 87
- Avatar: Oheň a Popol má zatiaľ najnižšie hodnotenia zo série 40
- RECENZIA: Terminator 2D: NO FATE 58
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 71
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- Warner Bros. oficiálne zamietol ponuku Paramountu, Netflix rozbehol promo kampaň 31
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis ukazuje 30 rokov vývoja grafiky v hrách 28
- LEGO výpredaje začali 7 zobraziť viac článkov >
|
PS4
PC Vývoj: Sony / Bend Studio Štýl: Akčná Adventúra
| |||
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |||



















