For Honor - podrobnosti a ukážky z uzatvoreného alfa testu |
Víkendové testovanie historickej akcie od Ubisoftu sa skončilo. Je čas priblížiť si a ukázať aktuálny obsah hry.
Uzatvorený Alfa test For Honor vyplnil čiastočne upršaný víkend mnohých hráčov, ktorí boli prizvaní do boja. Aj my sme preliali krv v multiplayeri, kde sa nám predstavili po dve postavy z každej z troch strán - stredovekí rytieri, Vikingovia a samuraji. Teraz si trochu podrobnejšie zhrnieme aktuálny obsah hry.
Testovali sa tri režimy, kde sa bojovalo s ďalšími hráčmi a botmi. V dueli na päť kôl je cieľom eliminovať protivníka vo vyrovnanom zápase, v malej aréne a bez rušivých elementov. Po troch úspešných kolách je jasný absolútny víťaz a na záver môže svojho oponenta efektne popraviť - napríklad mu sťať hlavu.
Duel dvojíc má rovnaké pravidlá, ale je dramatickejší, pretože prináša zaujímavé situácie, keď napríklad jeden z tímu prehrá a jeho spolubojovník musí čeliť dvom protivníkom naraz. Avšak ak je hráč dosť šikovný, môže svojho partnera znovu oživiť a ten pokračuje v boji.
Dominancia je klasické, mierne obohatené obsadzovanie troch kontrolných bodov, vďaka ktorým sa tímu zvyšuje skóre. V každom družstve sú štyria hráči a asistujú im umelou inteligenciou ovládaní zbrojnoši. Títo vojaci však spravidla bojujú len o jeden kontrolný bod. Hráči im môžu vypomôcť a stínajú nepriateľských prisluhovačov jednou ranou alebo sa pokúšajú dobyť ďalšie dve stanoviská, kam sa niekedy dá aj vyliezť po rebríku a kde už sú boje tvrdšie. Hráči totiž stoja proti rovnocenným protivníkom a uplatní sa pokročilý bojový systém. Pri každej strate kontrolného bodu sa zo skóre tímu odpočíta stovka a kto napokon dosiahne stanovený limit, je blízko k víťazstvu. Avšak ešte treba doraziť všetkých štyroch protihráčov, ktorí sa už v tejto fáze neoživujú. Niekedy však môže dôjsť k zvratu a vďaka vybojovaniu kontrolných bodov sa situácia ešte obráti.
V plnohodnotnom boji proti vyrovnanému súperovi označíte svoj cieľ a potom vykrývate výpady protivníka pohybom myši alebo gamepadu do strán a hore. Rovnakým spôsobom, ale s pridaním tlačidla na štandardný a silný útok, sa snažíte zasiahnuť súpera sprava, zľava alebo zhora. Pekne to vidíte aj na zobrazených ukazovateľoch - biely ukáže vami nastavený smer, červený naznačuje, kde zaútočí nepriateľ. Súpera môžete sotiť, odhodiť, a dokonca zvaliť na zem alebo aj zhodiť z hradieb, kedy často okamžite zomiera. V boji zohráva dôležitú úlohu stamina. Míňa sa pri každom útoku, priebežne sa regeneruje a bez nej nedokážete ďalej útočiť. Vidíte to na zadychčanej postave, ale prejaví sa to aj vyblednutím obrazovky.
Po boji získavajú postavy (každý používaný bojovník zvlášť) skúsenosti a vyššie levely. Tie prinášajú skiny na kozmetické úpravy vzhľadu a niekedy odomknú nové schopnosti. V režime dominancie používate štyri z nich - buď pasívne (regenerovanie zdravia spolubojovníkom v okolí, zastrašenie zbrojnošov...), alebo aktívne (dočasné zrýchlenie postavy, hádzanie výbušnín...) a v boji sa sprístupňujú postupne. Z bitiek si odnášate aj korisť - časti zbraní a brnení, ktoré vylepšia jednotlivé časti vašej výbavy. Výzbroj sa dá zničiť výmenou za extra skúsenosti, je možné ďalej ju vylepšovať a taktiež použiť vybojované peniaze na zakúpenie prémiovej výbavy. Už v alfa teste fungujú denné výzvy a bonusové úlohy, za ktorých splnenie dostávate extra odmeny.
Postavy majú odlišné parametre a výzbroj. Líšia sa jednotliví bojovníci z tej istej sekcie, ale vidíte aj charakteristické znaky jednotlivých kultúr. Napríklad samuraji majú menej silné útoky, ale sú obratnejší a rýchlejšie zasadia údery. Všetko ale ovplyvňuje aj spomínaná kvalita výzbroje. Pohyby postáv sú pritom realistické, pekne rozlišujete jednotlivé bojové techniky a popravy sú efektné a brutálne.
Hra sa už teraz zdá byť dobre optimalizovaná. Aj na stredne výkonnej zostave vám pobeží na vysokých nastaveniach. Na našom PC s grafickou kartou GeForce GTX 970 (4 GB) s 8 GB RAM všetko fungovalo plynule na extrémnych nastaveniach pri 60fps, s príležitostným poklesom maximálne na 50 fps a bez akýchkoľvek technických problémov. Vzhľadom na to, že sa jedná ešte len o alfa verziu, je celková úroveň hry veľmi vysoká. Systém bojov je veľmi efektívny a už stačí len rozšíriť obsah a doplniť zvyšné postavy a budeme tu mať akciu ako víno.
Ako sa For Honor hrá, vidíte priamo na našich obrázkoch a gameplay videách a Ubisoft už priniesol aj štatistiky, v ktorých bilancoval a zhrnul priebeh celého alfa testu, po ktorom bude nasledovať beta.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Death Stranding 2: On the Beach 121
- Štúdia MIT naznačuje, že dlhodobé používanie ChatGPT môže oslabovať kognitívne sch 90
- Severná Kórea má opäť svoj jediný Steam bod, tajomný hráč sa po absencii znovu vrá 43
- Filmová recenzia: Predátor: Zabijak zabijakov 28
- Death Stranding 2 dostáva recenzie 45
- Problémy s chladením PlayStation 5 konzoly sa zrejme rozširujú 77
- Asus omylom spojil RTX 50 a RX 9070 XT do jednej grafickej karty 17
- Číňania predstavili svoju prvú 6nm GPU, mala by byť konkurenciou RTX 4060, ale zat 68
- Začal letný vypredaj na Steame 40
- PlayStation čelí hromadnej žalobe v Holandsku za vysoké ceny digitálneho obsahu 123 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Montreal Štýl: Akcia / Multiplayer Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|