Írsky folklór a mýty v nenápadnej hre zo Slovenska

Ďalšia drobná slovenská hra vyšla na Steame a my sme vyspovedali jedného z jej autorov

pridal matus_ace 13.11.2016 o 11:18 pod hry
Írsky folklór a mýty v nenápadnej hre zo Slovenska

HRY > NOVINKY >

Slovensko už má pár zápisov na mape herného sveta, no zväčša sú to staršie hry, či aktuálne menšie indie projekty, ktoré však hráčov oslovili. A pokúša sa o to ďalší. Štúdio Joint Custody na Steame vydalo svoj nový titul Scéal a pri tejto príležitosti sme vyspovedali Tomáša Peláka, aby sme od neho zistili viac o hre a o tom, čím chce zaujať.

Prečo ste sa rozhodli venovať práve téme írskeho folklóru?

Náš hlavný dizajnér Sandro Magliocco je pôvodom Ír. Pochádza priamo z mesta Omeath, ktoré je aj v hre a ktoré susedí s Carlingfordom. Chceli sme spraviť niečo unikátne, čo ale zároveň osloví západné publikum. Preto sme vybrali írsky folklór, pretože Írsko je západná kultúra, ktorá môže osloviť západné publikum. Írsky folklór sme ale pojali nie úplne z jeho tradičnej stránky, ako ho poznajú bežne ľudia (leprikoni, dúha s pokladom a štvorlístky), ale šli sme hlbšie a predstavujeme aj mytológiu, jazyk, spev (v pozadí hrá írska hudba s írskym textom od známych írskych spevákov) a podobne.

Celkovo ale bol vývoj veľmi zaujímavý, keďže sme chceli pracovať len s najlepšími ľuďmi, a preto sme poskladali tým z celého sveta. Povedal by som, že výsledok sa podaril a môžme byť na neho právom hrdí.

Írsky folklór a mýty v nenápadnej hre zo Slovenska

Hra nevyzerá vôbec tradične. Kde ste čerpali inšpiráciu pre takýto vizuál?

Nad vizuálom hry sme rozmýšľali veľmi dlho a skúšali a prototypovali sme veľa alternatív. Chceli sme sa priblížiť niekoľkým základným aspektom.
 
Prvý aspekt bol, aby prostredie v hre trochu pripomínalo "pop up" knihu. Možno si pamätáš na takzvané 3D knihy, ktoré si otvoril a vyskočil z nej dom alebo strom, ktorý sa v knižke postavil. Preto naše objekty v hre vyskakujú a trochu navodzujú tento dojem knihy. Zároveň tvoria dynamické prostredie, ktoré reaguje na hlavnú hrdinku, čo je tiež prínosom pre vizuál.
 
Ďalším cieľom, ktorý sme chceli dosiahnuť vo vizuáli hry bolo, aby obrazy v hre boli živé a aby vyzerali maľované vodovými farbami. Prišlo nám to unikátne a hlavne zaujímavé. Chceli sme, aby hra vyzerala ako umelecké dielo. Dynamické vodové farby a efekty nám k tomu veľmi dopomohli. 
 
Naša hra nemá byť len hrou, ale najmä vizuálnym a hudobným zážitkom s príbehom. To sme aj dosiahli. Inšpirovali sme sa zážitkami z hier ako Flower, Journey, Limbo a Monument Valley, ktoré do herného priemyslu prinášajú nielen hru, ale najmä umenie a zážitok, na ktorý sa nezabúda.

Hra je zatiaľ prijatá kladne, avšak je možno trochu krátka. Máte s týmto svetom ešte nejaké ďalšie plány v prípade expanzie, či pokračovania?

Pôvodný plán a dizajn hry bol o dosť väčší a komplexnejší. Nakoniec nám ale pri prototypovaní vyšlo, že samotná hrá, zážitok z nej a umelecký dojem sa navzájom narúšali. Potrebovali sme sa rozhodnúť a zmeniť prístup. Preskladali sme priority a dielo, ktoré sme dokončili, je jeho výsledkom. Nemohli sme spraviť všetko naraz a dať to do jedného produktu tak, aby to bolo stále zaujímavé a aby to prilákalo hráčov a ponúklo im niečo, čo v iných hrách nenájdu.
 
V prípade záujmu hráčov a aspoň pri priemerných predajoch hry máme pripravené ďalšie epizódy, ktoré by sme pravdepodobne umelecky realizovali opäť originálne a s obmenami. Zároveň máme pripravené a odskúšané ďalšie herné mechaniky, ktoré sme v aktuálnej hre nepoužili, ale radi by sme ich využili v ďalších pokračovaniach. Príbeh hlavnej hrdinky tak úplne nemusí skončiť v tejto hre.

Ty sám okrem Scéal pracuješ aj na znovuzrodení Elveonu. Je v tíme viac takýchto ľudí? Ovplyvňujú sa nejako tieto dve hry? Pomohlo vám vydanie Scéal napríklad finančne?

Nie, Elveon je separátna kapitola a Elveon zároveň beží aj pod inou firmou. Sú to dve nezávislé entity, na ktorých sa podieľajú aj rozliční investori a zároveň aj ľudia, to znamená, že finančný úspech alebo neúspech vôbec neovplyvní druhú značku. Ja som jediným spojovacím článkom medzi týmito dvomi produktmi.

Ďakujem za rozhovor.

Ak vás titul Scéal zaujal, už čoskoro vám prinesieme nielen recenziu, ale na našich sociálnych sieťach budete môcť získať jeden zo Steam kódov na hru.





Páči sa mi!

Zaradené pod: slovenska hra, slovensko, SK






PC
Slovenské hry

Vývoj: Joint Custody / Joint Custody
Štýl: Adventúra
Dátum vydania: 27. október 2016
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19545)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk