Ubisoft pripravuje umelú inteligenciu, ktorá má odhaliť bugy ešte predtým, ako vzniknú |
Dočkáme sa konečne hier bez bugov?
Bugy v hrách vedia prekaziť dobre rozbehnutý zápas, pokaziť zážitok z hry, prípadne úplne pokaziť atmosféru. V horšom prípade robia hry úplne nehrateľné, no s tým sa našťastie nestretávame až tak často. V súčasnosti sa autori snažia vysporiadať s týmito chybami primárne masívnym testovaním, počas ktorého testeri prechádzajú celé hry niekoľkokrát, najlepšie rôznymi spôsobmi, aby dokázali podobné nedostatky odhaliť a predať ich vývojárskemu tímu, ktorý ich následne opraví. Nie vždy sa však väčšinu chýb podarí nájsť, no a práve minimalizovaniu takýchto problémov sa momentálne venuje Ubisoft.
Interne totiž pracujú na umelej inteligencii, ktorá má sama odhaliť bugy ešte predtým, ako by sa dostali do funkčného buildu. Yves Jacquier z Ubisoftu v rozhovore pre server Wired prezradil, ako takáto umelá inteligencia vôbec má fungovať: "Všetko je to o porovnávaní riadkov kódu, ktoré sme vytvorili v minulosti, chyby, ktoré sme v nich vytvorili, opravili a hľadaní spojitostí medzi nimi.", hovorí. Každopádne, aby mohla fungovala spoľahlivo, bude si to vyžadovať množstvo dát: "Potrebujete obrovské množstvo dát, no taktiež obrovskú výpočtovú silu, aby ste cez tieto dáta dokázali preskákať so všetkými matematickými metódami. To totiž umožňuje AI robiť predpovede s dostatočnou presnosťou, aby vývojári mohli takýmto odporúčaniam od umelej inteligencie dôverovať."
Ak by sa to ale Ubisoftu podarilo, predpokladajú, že by na tom dokázali ušetriť pomerne slušný objem peňazí. Konkrétne až 70% (v porovnaní s inými možnosťami odhaľovania týchto chýb).
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Sam Altman z OpenAI hovorí, že jeden príkaz v ChatGPT spotrebuje pätnástinu čajove 38
- The Witcher 3 by mal dostať nové DLC 65
- RECENZIA: Mario Kart World 106
- Článok: Nintendo Switch 2 54
- Harry Potter seriál už obsadil Malfoyovcov 38
- Nové mega zľavy spustené 37
- Článok: Dnes by Dead Space nedostal zelenú - vydavatelia sa boja riskovať 17
- RECENZIA: The Alters 26
- MindsEye podľa očakávaní kvalitou neohúrilo 73
- PlayStation Plus Premium a Extra predstavilo júnové hry 17 zobraziť viac článkov >