Advertisement

Shantae a piráti zábavne šantia na Switchi

Tretí diel Shantae série sa v utorok dostane aj na Switch a my sme sa na neho mohli pozrieť v predstihu. Či prináša niečo nové a ako sa hrá vám prezradíme v našich dojmoch.

Switch
pridal korec 18.3.2018 o 18:29 pod hry
Shantae a piráti zábavne šantia na Switchi

HRY > NOVINKY >

Sériu Shantae sledujem celé roky, ako sa dostala od GameBoya na kopu ďalších platforiem, ako ju hráči dobre vnímajú a neraz aj zafinancujú nejaký diel. Trošku sa už strácam v tom, ktorý diel už kam prišiel a pred hraním som si radšej naštudoval, ktorý teraz vychádza, no konečne prišiel čas testovať.

Aktuálna novinka na Switch – Shantae and the Pirate’s Curse – je tretím dielom v sérii. Nováčikom by teoreticky mohlo byť jedno, ktorý idú vyskúšať, ale znalci a testeri sa budú ľahšie orientovať (vyšli totiž už štyri). Dej pritom nadväzuje a neraz odkazuje na minulú časť, čo vás môže zo začiatku troška iritovať, lebo sa musíte sami dovtípiť, že Shantae stratila magické schopnosti, s kým bojovala alebo čo už má za sebou. Nenápadne pomrkávanie na fanúšikov zaberá, nováčikovia pôjdu primárne po novej zápletke. Je solídne poskladaná, hoci nie objavná a neustále zadáva pestré úlohy s pirátskou tematikou. Mierne bláznivé postavičky (starosta zapredal mesto za čokoládu, hrdinka má utrum, no zdrhne s inou, stratené mapy vyžadujúce si výlet do knižnice, vymknutí obyvatelia) majú starosti a vy ich riešite.

Celkom dobre zapadajú do herného štýlu. Shantae je veselá behačka s parodickými prvkami a občas pripomína Prince of Persia na vtipnej vlne – rozmanité lokality, vrstevnaté úrovne s viacerými líniami a kopa nepriateľov, ktorá vám ide tvrdo po krku. Svedčí o tom už prvý level, kde sa s vami nemažú – jedni majú vytrčené kopije, ďalší šľahajú bomby, iní tasia guľomet s takou kadenciou, že sa po vás zrúti časť levelu. Na začiatku máte iba dve srdiečka, nepriatelia vám berú po štvrtine a istí bomberi aj viaceré naraz, ak ich nestačíte zmastiť. Vašou prvou zbraňou je štylistický vrkoč z vlasov, ktorým už šľaháte po oponentoch – rýchlo zistíte, že si treba nechať odstup, preskočiť nepriateľa, skúsiť istú lesť, lebo priamy postup oproti nim sa nevyplatí. Učiť sa levely nie je márne, neraz sa treba aj vrátiť späť.

Obťažnosť nie je nasadená úplne nízko a spôsobujú ju viaceré elementy. Početnosť nepriateľov je vysoká, ich triky sú nepekné a dynamicky vám znepríjemňujú cestu vpred. Navyše sa radi uvelebia na vrchných priečkach levelov a odtiaľ po vás pália. Váš ukazovateľ života je spočiatku skromný a kým sa vyštverá vyššie, ubehne pár levelov. A ešte sa tu ukladá pozícia len sporadicky: neraz sa mi stalo, že už som bol tesne pred chlapíkom, čo by mi ju uložil, no zostrelil ma nenápadný pavúčik zo stromu. Čo pavúčik, podliak jeden a prišiel som ešte aj o 37 kryštálov!

Shantae je výborne poskladaná behačka, no pýta si čas na obľubu. Ak jej venujete iba 15-20 minút, to sa ešte neprejaví, budete sa prehrýzať dlhočiznými dialógmi, no neskôr prídu sarkastické momenty, aj hrateľnosť sa rozbehne. Oceníte kvalitný level dizajn a zvykáte si aj na nie príliš veľké rozlíšenie – je to ďalšia hra, ktorá sa tvári ako retro, no pritom má úžasne estetickú grafiku. Tá na Switch spočiatku nevie vyniknúť a myslíte si, že autori poriadne neoptimalizovali hru, no vydržte.

Čím ste ďalej, tým sa so Shantae na Switch ľahšie žije. Absencia instantného ukladania je nahradená možnosťou ľubovoľného vypnutia. Displej je dostatočne veľký a v handheldovom móde sa na nej hrá úžasne (väčšinu času som putoval tak). Ovládanie vám prechádza do krvi postupne – páčky sú veľmi dobre namapované, na tlačidlá si zvykáte. Skoky, triky, vysávanie tmavej energie. Prechod do menu či inventára je hladký. A niekde sa nachádza aj mapka, čo sprehľadní cestu v leveli. Osobne mi najviac imponovala funkcia rumble – Switch sa trasie spočiatku neustále, najmä keď vojaci rakety pália alebo vám špinavec na rímse nabíja guľomet a ničí plošinky pod nohami. Vtedy si so Switch užijete a na Shantae nedáte dopustiť.

Táto hra si pýta istý čas, aby ste si zvykli. No keď investujete prvú hodinku, už sa vám zapáči a skoroju nebudete chcieť odložiť. Do záverečných titulkov si vypýta 8 hodín a nie je to márna dĺžka. Keď si pripočítate skromné miesto na Switch (423 MB), je to dobrá voľba do pamäte konzolky.


Páči sa mi!




WiiU
3DS

Vývoj: WayForward
Štýl: Akcia
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

SECTOR MAGAZÍN
#104


SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk