Tim Sweeney z Epicu vysvetľuje situáciu a hovorí, že kupovanie exkluzivít je legitímny nástroj |
Šéf Epicu vysvetľuje, ako je to s ich store a aké majú plány a aj dôvody toho, čo práve robia.
Šéf Epicu Tim Sweeney sa ozval k aktuálnym problémom cez Twitter a hovorí, že kupovanie exkluzivít je legitímnym nástrojom na konkurenciu, ale dodáva aj to, že keď bude Epic Store plne spustený v polovici roka, už nebude potrebovať exkluzivity. Momentálne manuálne vyberajú mix nových, starších a exkluzívnych titulov od rôznych vývojárov.
Hovorí, že obchody by mali mať voľnosť konkurovať a vývojári by mali mať voľnosť používať obchody, aké si vyberú, čo je presne to, čo sa deje teraz.
"Určite konkurencia medzi obchodmi je zdravá, špeciálne, ak to vytvorí výraznú výhodu pre vývojárov, tak ako my teraz ponúkame rozdiel medzi 30% vs 12% podielu z tržieb. Tieto peniaze môžu byť vývojármi znovu investované do ďalších hier, alebo ich môžu posunúť hráčom.
Milujte nás, alebo nenáviďte nás, my však vylepšujeme ekonomickú konkurenciu medzi obchodmi. Celé to výrazne pomôže vývojárom a aj hráčom. Obchod môže zrušiť 30% poplatok, len ak má solídne dôvody pre každého, ako pre hráčov, tak aj vývojárov. Teda rozdávanie hier, lepšie ceny a exkluzivity sú dôležité.
Je to ako pri Amazon Prime Video, Netflix, HBO - vytvárajú svoj obsah, aby ste sledovali ich službu. Ak by mal každý rovnakú ponuku, väčšia služba by ostala dominantná desaťročia.
Má zákazník možnosť kúpiť si produkt v každom obchode, ktorý si vyberie? Kúpite si Toyotu u Ford predajcu? Nie. Obchody si súperia v ponuke, cenách a funkciách.
Sledoval som, že ľudia, ktorí kupujú hry na Store, preferujú nekupovať hry na druhom obchode. Vývojári takto nikdy neutečú od 300% do 500% vyšším nákladom, ak všetky hry sú na Steame a za rovnaké ceny.
Totiž Steam má právo veta na ceny. Takže, ak je vývojár na viacerých obchodoch a chce znížiť cenu na Epic store, tak Valve môže povedať nie. Rozdiel ceny nahnevá Steam hráčov a začnú s review bombingom. Zároveň, tak nemôžu autori robiť výpredaje kedy chcú a kde chcú."
Tim Sweeney k tomu reagoval aj na svoje pokrytectvo, keďže kritizoval Microsoft, keď prichádzal so svojim Store, ktorým vraj chcel zabiť Steam a vyzýval hráčov, aby proti tomu bojovali. Teraz hovorí, že kritizoval Microsoft nie pre exkluzivity, ale preto, lebo mohol obmedziť voľnosť inštalovať PC softvér na PC a obmedziť vývojárom a vydavateľom priamy vzťah so zákazníkmi. Vraj kritizoval cieľ Microsoftu zablokovať konkurenčné store z Windowsu. To mu následne aj Microsoft vysvetlil.
Doplnil to ešte pripravovanými doplnkami do Epic Store kde:
- pribudne offline možnosť hrania, teraz ide totiž store cez web a teda čisto online
- pripravujú používateľské recenzie, ale s tým, že si ich vydavateľ môže vypnúť, aby sa vyhol review bombingu.
Hovorí, že tieto funkcie stoja len časť percenta zo ziskov. Nie 30% ako si berie Steam. Netreba zabúdať, že väčšina vývojárov zarába menej ako 30% z titulov a nepáči sa im, ak má obchod z hry viac peňazí ako oni.
Zo zaujímavostí spomenul, že DRM na Epic store je plne na rozhodnutí vývojárov, je na nich, či ho zapracujú, alebo nie.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aké Star Wars hry sa oplatí zahrať? 93
- Nová Tomb Raider má byť v otvorenom svete v Indii, Lara bude mať aj motorku 87
- David Corenswet sa ukázal ako Superman 80
- Sony zrušilo plány s povinným previazaním PC hráčov Helldivers 2 cez PSN konto 277
- Ako sa má Helldivers 2 na PC? 388
- Vo Witcherovi 3 si už budete môcť zalietať na gryfovi 26
- Aké filmy a seriály prídu v máji? 15
- Nový Lord of the Rings: The Hunt for Gollum film ohlásený, príde v roku 2026 79
- Aký notebook kúpiť na jar 2024 za 600, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 34
- Článok: Playdate 61 zobraziť viac článkov >