Zamestnanci Naughty Dog hovoria o kríze, nadčasoch a nevhodnom zaobchádzaní v štúdiu |
Pracovné podmienky vývojárov sú stále horúcou témou v hernom priemysle. Ďalšie štúdio, ktorého sa kontroverzia dotýka, je Naughty Dog.
Téma zaobchádzania so zamestnancami vo vývojárskych študiách stále rezonuje herným svetom. Tentorkát prišlo na paškál dvorné štúdio Sony, Naughty Dog, o ktorom sa súčasní i bývalí zamestnanci rozpovedali, aké je tam pracovať. V rozsiahlej správe COGConnected hovoria zamestnanci o tom, koľko v štúdiu odpracovali hodín a aké pracovné podmienky pri tom mali. Museli ťahať nadčasy, aby sa stihli dodržať termíny:
„Počas posledných troch až šiestich mesiacov projektu sa moje odpracované hodiny strašidelne blížili k 60 až 70 v závislosti od toho, čo všetko bolo v stávke. Niektorí ľudia dokonca robili viac, no ja som už svoje čísla považoval za nezdravé. Takže môj crunch v Naughty Dog, pravda je skôr šedá než čierna a biela. Na krízu tu neexistuje žiadny príkaz zhora.
Môžete však cítiť veľké množstvo vzájomného tlaku, čo zahŕňa tlak zo strany ľudí, ktorí sú vašimi manažérmi. Vzájomný tlak vychádza tiež zo spolupráce tímu skvelých, talentovaných a oddaných ľudí, ktorí tvrdo pracujú na projekte.”
Ďalší zdroj vysvetľuje, že Naughy Dog nemá špecifickú štruktúru riadenia. Aj keď na každom oddelení sú vedúci ľudia, vykonávajú rovnakú prácu ako všetci ostatní. Napriek tomu, že pracovali na vedúcom poste oddelenia a mali vstupné informácie v hodnoteniach výkonnosti. Okrem toho zdroj uvádza, že vedúci sa niekedy podieľajú na vzájomnom tlaku.
Aj keď môžu byť hodiny vyčerpávajúce, ďalší zdroj zdôrazňuje, že Naughty Dog sa stará o svojich zamestnancov tým, že ponúka catering, food trucky a platí im jedlo:
„Pravda je, že vám nehovoria, aby ste pracovali X množstvo hodín. Ale musíte svoju prácu dokončiť. Jej množstvo je však pre každého zamestnanca neúnosné. Je toho príliš veľa. A ak nedosiahnete ciele, budete prepustení. Takže si myslím, že nemáte na výber.”
Jeden vývojár sa zmienil o dobe, keď zamestnanci volali oddelenie ľudských zdrojov spoločnosti Sony, aby ho informovali o množstve svojich hodín. Zástupca pre ľudské zdroje povedal, že vývojári si musia zvyknúť na to, ako Naughty Dog pracuje:
„Mnohí z nás mali pocit, že sme neboli súčasťou spoločnosti. Tvrdo sme pracovali len preto, aby sa k nám chovali tak, ako by naozaj nemali. Bola to kravina. To spolu s množstvom hodín, ktoré sme odpracovali, nám naozaj spôsobovalo pokles na duchu. Počas mojej práce v ND som býval doma a mohol prejsť týždeň bez toho, aby som čo i len zazrel svojich rodičov, aj keď sme žili v jednej domácnosti.”
Vývojári hier ako Uncharted 4 či The Last of Us nie sú jediní, ktorých sa dotýkajú dlhé hodiny v práci. Ľudia, ktorí zabezpečujú kvalitné AAA hry, čelia tiež dlhým hodinám, aby dodržali termíny. Podľa jedného testera kvality sa bežný pracovný týždeň pohybuje od 10:00 do 22:00, ale pokojne sa môže predlžiť až do polnoci alebo do 1:00. Niektorí ľudia navyše pracovali 24-hodinové zmeny smerom k posledným siedmym týždňom vývoja Uncharted 4, čo viedlo k tomu, že testeri mimo práce nemali žiadny život.
Ďalší vývojár vyjadrenia o kríze uzatvára slovami:
"Po tom, čo sa kríza skončila, mi trvalo nejaký čas, kým som sa prispôsobil normálnemu životu. Ale bol som vďačný za túto skúsenosť, aj keď nie som si istý, či by som niekedy chcel prekonať ďalšiu krízu."
Naughty Dog aktuálne pracujú na The Last of Us Part II.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 29
- Ghost of Yotei ukázal svoj gameplay 159
- 3000-dolárové RTX 5090 sú pre plebs, 500-tisícová zlatá RTX 5090 je práve pre vás 58
- Seriálový Harry Potter sa ukázal, už padla prvá klapka 67
- Rockstar možno nechtiac naznačil návrat GTA 4 a Red Dead Redemption 2 vo vylepšený 61
- RECENZIA: Eriksholm: The Stolen Dream 18
- Cyberpunk 2077 patch 2.3 sa ukáže v stredu 68
- RECENZIA: Stronghold Crusader: Definitive Edition 29
- Porovnanie Ghost of Yotei s Ghost of Tsushima 77
- Meta pri ťahaní AI expertov nešetrí, zobrala vedúceho vývoja z Apple a dala mu 256 41 zobraziť viac článkov >