Shadowgun: War Games má veľký potenciál, ale aj ďaleko do cieľa

Česká mobilná multiplayerovka Shadowgun: War Games je už vonku, no na recenziu to ešte nie je

pridal matus_ace 22.2.2020 o 17:30 pod hry

HRY > NOVINKY >

Už viac ako týždeň hrám českú multiplayerovú strieľačku Shadowgun: War Games od štúdia Madfinger Games pre Android a iOS. Mysleli by ste si, že to je už slušný základ na to, aby som pomaly začal písať recenziu, čo som pôvodne aj mal v pláne, no na nejaký verdikt je ešte priskoro. Brňáci sa totiž rozhodli pre vydanie skôr v nejakej soft launch forme. Priniesli tak hru, ktorá už má odladenú hrateľnosť, no s obsahom je to už trošku iné.

V štúdiu sa netajili tým, že rad hrajú konzolové hry a inšpiráciu čerpajú z toho, čo ich aktuálne baví, len by to aj sami chceli mať na mobiloch. V Shadowgun Legends je jasná inšpirácia z Destiny a teraz sa zdá, že v štúdiu veľa hrali Overwatch. War Games je totiž vyskladaný na tých istých princípoch a dokonca aj vizuálny štýl si dosť požičiava práve z Overwatch. Máte tu tak dva tímy, v každom je pätica hrdinov, ktorých si hráči vyberajú z poolu piatich rôznych postáv. Tieto postavy vychádzajú zo Shadowgun univerza, každá zastupuje inú triedu a každá má iné schopnosti.

Je tu klasická DPS postava, potom je tu tank, support, rýchlik s brokovnicou, sniperka. Madfinger Games nevsadili len na archetypy, ale snažia sa ponúkať zaujímavé mixy. Napríklad support postava je primárne vyzbrojená raketometom. Ten síce nie je práve rýchly a presný, ale zato je silný. Každá postava má dve zbrane a dve schopnosti, ktoré zodpovedajú jej triede. Teda support má napríklad štít a liečenie, schopnosti tak sú už viac založené na tradičných archetypoch.

Rôznorodosť postáv však zatiaľ nemáte ako využiť a vyberáte si len podľa toho, ktorá vám vyhovuje najviac. Hra totiž zatiaľ ponúka len dva režimy a dve mapy, pričom v tejto konštelácii nie je akútna požiadavka na tímovú spoluprácu ako napríklad v Overwatch, kde musí byť tím vhodne vyskladaný. Team Deathmatch na to nekladie dôraz vôbec, Capture The Flag len minimálne. A to je škoda. Teraz si pár kôl odohráte s každou a nakoniec skončíte len s jednou, lebo vás hra netlačí do hrania za iné.

Teraz tak musíme čakať na nové postavy, nové mapy a hlavne nové režimy, ktoré by využili potenciál zábavnej akčnej hrateľnosti. Som rád, že Madfingeri s touto hrou nespadli do "záchodového" hrania - teda rýchle kolá, rýchle zabitia, nech to môžete hrať ten jeden moment denne, keď si niekde potrebujete posedieť. Postavy tu toho vydržia pomerne dosť, kolá majú akurátnu dĺžku. Na hru si tak musíte vyhradiť aspoň nejaký čas, nie je to len rýchlovka, no akcia má stále spád a veľmi dobre zabaví. Ovládanie je v rámci možností responzívne, no gamepad je lepšou alternatívou v porovnaní s dotykom.

Obsah nie je to jediné, čo tu zatiaľ chýba. Nenájdete tu ani priateľov, absentujú ranked zápasy a mnoho ďalších vecí, ktoré by ste čakali. Autori sami dodávajú, že sú vlastne len na začiatku a tento rok to všetko do hry pribudne. Základ je ale veľmi slušný a naozaj parádne tu zapracovali na audiovizuálnej stránke. Hra vyzerá aj znie veľmi dobre, na takom ROG Phone dokáže ísť aj 90fps, na druhej strane ju však rozbeháte aj na slabších telefónoch. Ja som ju hral na Nokii 9 a bežala bez problémov vo veľmi dobre kvalite, aj keď už telefón nemá najnovší hardvér. Veľmi dobre sa javia aj mikrotransakcie vo Fortnite štýle, kde si platíte hlavne Battle Pass, ak vám záleží na kozmetike. Ak nie, nemusíte tu dať ani cent. V Mafdingeri zjavne vedia, ako hráčov neodplašiť poplatkami alebo reklamami. Toto snáď zachovajú a zamakajú na chýbajúcom obsahu.

Shadowgun: War Games má veľký potenciál, ale aj ďaleko do cieľa  Shadowgun: War Games má veľký potenciál, ale aj ďaleko do cieľa  Shadowgun: War Games má veľký potenciál, ale aj ďaleko do cieľa

|Svet, ukrajina, vojny ... (17913)