Skoncujú naozaj nové SSD disky v PS5 a Xbox Series X s loading obrazovkami? |
Nové disky budú síce pokrokové, no realita nemusí byť taká, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať.
Jedným z veľkých prísľubov nextgen konzol PS5 a Xbox Series X je koniec loading obrazoviek, čo sa má dosiahnuť vďaka rýchlym SSD diskom. Počítače však majú SSD disky už pomerne dlho, a tak sa naskytá otázka, či je vôbec koniec nahrávania realizovateľný. Posledné verzie týchto diskov v počítačoch nám dávajú predstavu o tom, čo by sme mohli v tomto smere čakať od nových konzol, ale iba hrubú predstavu. Dnešné hry sú totiž navrhnuté aj pre staršie disky, a tak nevyužívajú plný potenciál najnovšej technológie.
Ak si však vezmeme do úvahy hry, ktoré už pri vývoji budú postavené na nextgen a tým vezmú nový, rýchly SSD disk ako jednu z kľúčových vecí, časy načítania by mohli dramaticky poklesnúť. K problematike sa vyjadrujú aj samotní vývojári, ktorí už teraz pracujú na niektorých nextgen tituloch.
Jacek Zieba (producent štúdia Bloober Team) stojí na čele nového psychologického hororu The Medium, navrhnutého pre Xbox Series X a PC. Hra je podľa jeho slov orientovaná na to, aby neobsahovala žiadne loading obrazovky. Podľa jeho slov to však vo väčšine prípadov znamená použitie rôznych inteligentných metód, ktoré skrývajú načítanie bez zastavenia hry:
"Existuje niekoľko trikov na načítanie hry bez toho, aby si to hráč všimol. Ak sú dômyselne implementované do dizajnu hry, dokážu skutočne vylepšiť celkový zážitok. Ak napríklad postava pomaličky otvára dvere, lezie po skalách alebo sa na kolenách plazí v lese, nielenže pridávate atmosféru, ale vyhradíte si tým aj cenné sekundy na načítanie ďalších častí úrovne. Môžete tiež použiť cut-scény, počas ktorých sa bude hra načítavať, zatiaľ čo hráč sleduje príbeh."
Potom sú tu hry, ktoré neboli navrhnuté priamo pre nextgen, ale dostanú tam svoj port. Tam sa napríklad chystá prejsť titul Observer z roku 2017 v novej verzii Observer: System Redux. Lukasz Hacura (CEO Anshar Studios, ktorí majú titul na starosti) vysvetľuje, že nová generácia im umožní hru pekne rozšíriť a pridať nové možnosti. K časom načítania však hovorí, že úplne nezmiznú:
"Časy načítania sa nám podarilo výrazne znížiť do bodu, kedy by si ich väčšina hráčov nemusela extra všimnúť. Hru stále optimalizujeme, takže neviem, ako to napokon dopadne."
Vývojári tému uzatvárajú slovami, že pokiaľ ide o technické špecifikácie, výhody nových SSD diskov sú obrovské, no opäť všetko závisí od toho, ako ich samotné hry využijú. O novej generácii sa budú musieť ešte veľa naučiť a až čas ukáže, ako vývojári vo výsledku budú schopní využiť parametre nových diskov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Netflixovský seriál 3 Body problem? 36
- Alza spustila zľavy na konzoly, PC a ďalší herný tovar 22
- Aké herné PC zložiť na jar 2024 za 800, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 58
- Max Payne 1&2 Remake majú rozpočet ako Alan Wake 2 70
- Resident Evil 9 bude zrejme umiestnený v otvorenom svete 86
- Aká bola druhá séria Halo seriálu? 50
- Objavená bola diera v Apple M1,M2 a M3 čipoch 65
- Príde GTA VI až v roku 2026? 63
- Horizon 2 odštartoval na Steame s nižším počtom hráčov ako jednotka, ale port je d 193
- Na GDC vraj niektorí vývojári nechápali dôvod existencie PS5 Pro, niektorí distrib 133 zobraziť viac článkov >