Veľké firmy zastavujú reklamu na Facebooku v rámci kampane Stop Hate for Profit |
Politika ignorácie nenávistného obsahu, ohovárania a dezinformácií na Facebooku sa nepáči viacerým firmám a sťahujú odtiaľ reklamy. Sťahujú ich ako z Facebooku, tak Instagramu. Medzi firmami sú Microsoft, Coca Cola, Starbucks, Hershey, Honda, Verizon, Target a ďalšie.
Pridali sa ku kampani Stop Hate for Profit a snažia sa s Facebookom pohnúť, aby sa uvedomil a aktívne zastavoval dezinformácie a rozširovanie nenávisti na svojich sietiach. Okrem neho niektoré firmy zrušili reklamy aj na ďalších sociálnych sieťach.
Facebook síce vydal oficiálnu správu, že pracuje na odstraňovaní nenávistných prejavov, poskytovaní dôležitých informácií pri voľbách (pritom nechcú zastaviť klamlivé politické reklamy) a rozprávajú sa s organizáciami zaoberajúcimi sa ľudskými právami. To však tvrdia prakticky stále a nič sa nemení. Peniaze sú pre nich dôležitejšie.
Uvidíme, či tlak veľkých firiem niečo zmení, Facebook zarába z reklamy ročne 80 miliárd dolárov a eventuálne mu nemusí vadiť, či príde o pár stoviek miliónov dolárov, ak na klamlivých reklamách a rozširovaní nenávisti zarába viac.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- TikToker schoval AirTag do tenisiek a dal ich Červenému Krížu, neskôr ich našiel v 43
- Brian O’Conner sa vráti do posledného Fast and Furious filmu 63
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 94
- Zomrel herec Michael Madsen známy z Tarantinoviek a kopy hier 25
- AI by vám odrezalo prívod kyslíku, aby zabránilo svojmu vypnutiu 35
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16
- Call Of Duty: WWII je už v Game Passe 53
- Parametre RTX 5070 Super leaknuté 101
- Blue Screen of Death obrazovka vo Windows systéme končí, nahradí ju čierna obrazov 27
- Battlefield 6: EA údajne mieri na 100 miliónov hráčov, vývojári tomu neveria 68 zobraziť viac článkov >