Veľké firmy zastavujú reklamu na Facebooku v rámci kampane Stop Hate for Profit |
Politika ignorácie nenávistného obsahu, ohovárania a dezinformácií na Facebooku sa nepáči viacerým firmám a sťahujú odtiaľ reklamy. Sťahujú ich ako z Facebooku, tak Instagramu. Medzi firmami sú Microsoft, Coca Cola, Starbucks, Hershey, Honda, Verizon, Target a ďalšie.
Pridali sa ku kampani Stop Hate for Profit a snažia sa s Facebookom pohnúť, aby sa uvedomil a aktívne zastavoval dezinformácie a rozširovanie nenávisti na svojich sietiach. Okrem neho niektoré firmy zrušili reklamy aj na ďalších sociálnych sieťach.
Facebook síce vydal oficiálnu správu, že pracuje na odstraňovaní nenávistných prejavov, poskytovaní dôležitých informácií pri voľbách (pritom nechcú zastaviť klamlivé politické reklamy) a rozprávajú sa s organizáciami zaoberajúcimi sa ľudskými právami. To však tvrdia prakticky stále a nič sa nemení. Peniaze sú pre nich dôležitejšie.
Uvidíme, či tlak veľkých firiem niečo zmení, Facebook zarába z reklamy ročne 80 miliárd dolárov a eventuálne mu nemusí vadiť, či príde o pár stoviek miliónov dolárov, ak na klamlivých reklamách a rozširovaní nenávisti zarába viac.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Battlefield 6 99
- Battlefield 6 dostáva recenzie 49
- Sony prinesie PS6 o pár rokov 93
- Battlefield 6 pri vydaní pritiahol len na Steame cez 700 tisíc hráčov 147
- Roboti nás raz nahradia, v BMW už jeden pracuje 5 mesiacov 90
- DOJMY: Heroes of Might and Magic: Olden Era 33
- RECENZIA: Metal Gear Solid Delta: Snake Eater 26
- Nové Alza dni zľavy spustené 4
- Optimálna cena GTA VI by podľa analytikov bola 69 dolárov 102
- Windows 10 podpora dnes skončila, ale môžete si ju predĺžiť na ďalší rok 87 zobraziť viac článkov >