Veľké firmy zastavujú reklamu na Facebooku v rámci kampane Stop Hate for Profit |
Politika ignorácie nenávistného obsahu, ohovárania a dezinformácií na Facebooku sa nepáči viacerým firmám a sťahujú odtiaľ reklamy. Sťahujú ich ako z Facebooku, tak Instagramu. Medzi firmami sú Microsoft, Coca Cola, Starbucks, Hershey, Honda, Verizon, Target a ďalšie.
Pridali sa ku kampani Stop Hate for Profit a snažia sa s Facebookom pohnúť, aby sa uvedomil a aktívne zastavoval dezinformácie a rozširovanie nenávisti na svojich sietiach. Okrem neho niektoré firmy zrušili reklamy aj na ďalších sociálnych sieťach.
Facebook síce vydal oficiálnu správu, že pracuje na odstraňovaní nenávistných prejavov, poskytovaní dôležitých informácií pri voľbách (pritom nechcú zastaviť klamlivé politické reklamy) a rozprávajú sa s organizáciami zaoberajúcimi sa ľudskými právami. To však tvrdia prakticky stále a nič sa nemení. Peniaze sú pre nich dôležitejšie.
Uvidíme, či tlak veľkých firiem niečo zmení, Facebook zarába z reklamy ročne 80 miliárd dolárov a eventuálne mu nemusí vadiť, či príde o pár stoviek miliónov dolárov, ak na klamlivých reklamách a rozširovaní nenávisti zarába viac.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 20
- DOJMY: The Blood of Dawnwalker 37
- iPhone 17, iPhone Air, Air Pods 3 a nové Watch hodinky predstavené 124
- Borderlands 4 dostal slušné recenzie, na Steame robí rekordy série v počte hráčov 99
- RECENZIA: Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants 9
- PS6 má mať vraj jednoduchší dizajn ako PS5 a odnímateľnú mechaniku 125
- Štvrtá séria Witcher seriálu ukazuje zábery a poster 85
- Battlefield 6 spúšťa test nového Battle Royale režimu s triedami, deštrukciou a vo 36
- DOJMY: The Expanse: Osiris Reborn 18
- Spotify bude konečne podporovať lossless kvalitu hudby 62 zobraziť viac článkov >