ROCK OF AGES 3: MAKE & BREAK

ROCK OF AGES 3: MAKE & BREAK

7.5

Rolling stones tak trochu doslovne

Dejepis mnohých v škole nenapĺňal – príliš veľa textu a nudne podávaných informácií. Vývojári z čilského herného štúdia ACE Team sú, nielen čo sa histórie týka, skúsení a vedia ju podať zábavnou formou. Bizarnosť z Rock of Ages 3: Make & Break strieka všetkými smermi a talent pre abnormálnu satiru sa dá rysovať na čistý papier.

Už tretia časť šialenej série, ktorá je darom pre všetkých streamerov a youtuberov, ale predovšetkým pre ľudí, ktorí majú hravosť v krvi. Tento titul sa neberie vážne a je to poznať z každého jedného prvku, ktorý je implementovaný. Od formy až po obsah – v jednom ale vyniká a to v hrateľnosti. Už dlho sme nehrali hru len pre samotné slovo „hra“.

Zatiaľ čo forma a grafická prezentácia môže svojim originálnym štýlom až odplašiť, tak herná náplň naopak prilepí vaše prsty k ovládaču a len tak sa od monitora neodtrhnete. V čom je háčik? V ničom – vlastne, úvod s dejinami môžete pokojne ignorovať, to je tu len kulisa. Ale zato zaujímavá!

Rock of Ages 3: Make & Break
Rock of Ages 3: Make & Break Cieľ je jasný, byť na hrade prvý!
Cieľ je jasný, byť na hrade prvý!

Rock of Ages 3: Make & Break Grafické spracovanie udrie do očí okamžite
Grafické spracovanie udrie do očí okamžite

Rock of Ages 3: Make & Break Výber vášho generála je dôležitým krokom
Výber vášho generála je dôležitým krokom

Ste kameň. Už sme v hrách hrali skutočne za všeličo, ale za kameň? To je za trest? Nie, treba si uvedomiť, že kus neživého predmetu si pamätá viac ako úbohý človek, či nebodaj nejaká ovca. Aj keď… podstata je, že ste kameň, ale tým, ako sa titul vyvíja a snaží sa byť séria kreatívna – môžete hrať za rôzne (skoro) guľaté predmety – vajce, balíček oviec, planétu Zem, ohnivú guľu, kamennú päsť, či paradoxne obyčajnú hranatú kocku. Fantázii sa medze nekladú.

Pointa titulu je skoro klasický tower devense režim – bránite svoj hrad, prípadne útočíte na protivníkov. Všetky herné prvky sa celkom zložito opisujú a práve tu platí, že je lepšie stokrát zažiť ako raz počuť. Tým, že si o prvkoch a atribútoch prečítate, si spravíte len letmý prehľad – ale pre pochopenie samotnej hry to nestačí. Základ je strategicky a čo najrýchlejšie umiestniť ochranné predmety po rôznorodej mape. Od veží cez katapulty až po stádo kráv. Postupne si odomykáte nové predmety, s ktorými môžete vystrašiť protivníkove gule. Nepriateľ môže byť aj živý online hráč, alebo protihráč priamo na jednom monitore spolu s vami. Režimov je viacero. V základe sa striedate, že guľôčku z tretej osoby ovládate a vyhýbate sa prekážkam a bojujete s trpezlivosťou a vašou šikovnosťou, alebo teda umiestňujete spomínané ochranné prvky.

V kameni je napísaná história, ktorá lemuje celé ľudské dejiny (prípadne celkové dejiny šutra). Poslednou misiou je rok 2020, tak sme zvedaví, či na pretras prišla koronakríza. Cesta dejín v kampani je krátka, avšak zaujímavá. Absurdné videá vás zoznámia s mongolským Kublajchánom, antickým Césarom, či inými známymi historickými postavami. Pred vašim kameňom ich však nič nezachráni! Viaceré herné módy na osvieženie sú preteky s nepriateľom či s časom, ale najmä mnohé kreatívnejšie. Napríklad dostať krehké vajíčko úspešne domov z vandrovky, pochopiteľne cez rôzne trampolíny a prekážky. Na dejinnej ose sa pohybujete loďkou a vyberáte si, kam sa vyberiete. Kampaň je taká jednohubka, pre pochopenie, o čo v titule ide a na rovinu – o súperenie so živými hráčmi, prípadne o vytváranie vlastných máp.

Editor máp je jednoduchý na pochopenie, avšak časovo relatívne náročný. Veď ide o vašu mapu, ktorú budú hrať ostatní! Editor vám umožní robiť úplne všetko v 3D prostredí a pevne verím, že vás bude baviť. Tí, čo už majú dosť Trackmánie, ale chcú dať kreativite voľnú ruku, sú na správnom mieste. Samozrejme, nie je to Minecraft, ale iba „blbá“ hra s kusom nerastu, ale aj tak, vyhrať sa dá! Umiestniť prekážky, vyskúšať si mapu, či je reálne sa dostať na koniec, a hurá pred oči ostatných hráčov. Už v čase recenzovania bolo možné si množstvo používateľských výtvorov zahrať a že to bola sranda!

Poteší možnosť hrať pripojením ďalšieho ovládača na jednom počítači, to v dnešnej dobe vôbec nebýva štandardom, prípadne si zahrať online, čo je však o málinko menšia zábava. Rock of Ages 3 je postavený na online zložke a aj keď vás kampaň bude baviť, kvôli nej sa hra určite nekupuje. Predsa len je iba na pár hodín a v podstate na ukázanie možností, čo je a čo nie je možné vytvoriť. Navyše umelá inteligencia kamenných protivníkov stojí za starú papuču. Stačí jeden ľudský mozog a hneď je to lepšie.

Rock of Ages 3: Make & Break
Rock of Ages 3: Make & Break Aj na starého Jula dôjde!
Aj na starého Jula dôjde!

Rock of Ages 3: Make & Break Výber úrovní je príjemný, no neoriginálny
Výber úrovní je príjemný, no neoriginálny

Rock of Ages 3: Make & Break Editor máp - najdôležitejšia súčasť hry
Editor máp - najdôležitejšia súčasť hry

Grafická prezentácia titulu je komplikovaná, ťažko ju hodnotiť, ale od prvého dielu vydaného v roku 2011 titul urazil kus cesty a je to vidieť na výsledku. Avšak kvôli vizuálu sa tento titul nehrá a nikdy hrať nebude. Skôr prekvapia občasné záseky, ktoré fakt nechcete. Takže technicky určite treba titul doladiť. Naopak svieži vietor prináša zvuková stránka, kedy rachot kamenia osviežia melódie a tóny vážnej hudby, ktorá tejto absurdite nasadzuje korunu.

Ak sa autori sami pýšia absurditou a abnormálnym humorom, má cenu im vyčítať, že je to občas až cez čiaru a niekomu to nemusí vôbec sadnúť? Asi nie. Ak sa cez to prenesiete, čaká vás originálna hra, ktorá nemá v žánri príliš obdoby. Aj keď ide už o tretí diel, séria na Slovensku nie je veľmi známa. Kto je bez viny, nech hodí kameňom!

napísal Possol 21.7.2020
7.5
7.3