RISING KINGDOMS

RISING KINGDOMS

6.8

Všetkých záujemcov o fantasy prostredie teraz pozývam na malú exkurziu do čarovného sveta, kde sa odohráva odveký boj dobra so zlom.

Recenzia na PC verziu

Fantasy prostredie je ideálne predovšetkým pri tvorbe real – time stratégií. Aj nová RTS, Rising Kingdoms, zavedie priaznivcov tohto žánru do prostredia plného mágie a čudesných tvorov. Všetkých záujemcov teraz pozývam na malú exkurziu do čarovného sveta, kde sa odohráva odveký boj dobra so zlom. Na konci cesty posúdime, či  púť magickou krajinou naozaj stála za to.


V hre sa vyskytujú tri rôzne strany a rovnaký počet kampaní. Ako je už nepísaným zvykom, prvou rasou sú ľudia. V ich radách sa vyskytujú klasické dobové jednotky, ako sú šermiari, kopijníci a bojovníci s lukom. Druhý národ – lesníci (foresters) je tlupa domorodých bytostí, ktoré žijú v symbióze s prírodou a preto v ich radách nájdete svorky vlkov alebo dokonca vlkolakov. Typickým predstaviteľom zla je temnota (darklings), kde sa sústredia padlé bytosti a zblúdilé duše. V kampaniach sa postupne odvíja premyslený príbeh, kde si jednotlivé strany ujasňujú svoje postavenie a postoj voči ďalším národom. Úvodná časť je venovaná ľudskej rase a rozpráva o návrate mladého hrdinu, ktorý sa pokúša zjednotiť rozdrobené kráľovstvo. Dej sa postupne čoraz viac zamotáva a do príbehu sa zapájajú všetky tri strany. Na konci čaká na hráča dramatické finále.

Rising Kingdoms
Rising Kingdoms
Rising Kingdoms


Rising Kingdoms je typickou stratégiou, kde hráč buduje domy, ťaží suroviny a s početnými jednotkami útočí na nepriateľské sídla. Kľúčovým zdrojom je zlato a kryštály. Zlato sa  vyskytuje na určených miestach v krajine a obvykle sa získava povrchovou ťažbou. Podobným spôsobom sa nadobúdajú aj kryštály, tie sa však nachádzajú výlučne v korytách riek. Niekedy je podmienkou ich ťažby výstavba špeciálnych objektov. Napríklad lesníci stavajú v blízkosti tokov magické studne.

 

Uvedené suroviny bohato postačia na výrobu základných jednotiek a budov, ale pri rozširovaní základne a na nákup špeciálnych vylepšení potrebujete čosi navyše. Treťou svojskou zložkou je sláva. Jej stav sa zvyšuje samovoľne veľmi pomalým tempom alebo, čo je podstatne rýchlejšie, narastá pri úspechoch v boji (Tento prvok bol prvýkrát použitý v hre Age of Mythology, kde ho využívali Severania.) Hoci je niekedy nevyhnutná pri výstavbe, obzvlášť dôležitá je pri zdokonaľovaní hrdinov, ktorým sa v hre hovorí šampióni.

 

Šampióni sú unikátne postavy s výraznými bojovými a magickými vlastnosťami. Každý národ môže mať štyroch rozdielnych šampiónov. Každý z nich používa odlišnú bojovú taktiku a vie nadobudnúť niekoľko špecifických kúziel a schopností. Nezískavajú sa na základe skúseností a po zvýšení úrovne, ako je to napr. v hre Warcraft III, ale môžete si ich zakúpiť hoci všetky súčasne, už v úvode. Stačí, ak máte dostatok slávy a váš šampión je za okamih vyzbrojený pasívnymi a aktívnymi doplnkami, ktoré ho robia takmer nezničiteľným.

 

Ak by aj napriek tomu šampión zahynul, nič sa nedeje. Po investovaní určenej sumy zlata môžete hrdinu znovu oživiť. Kým sa tak stane, dočasne nadobúda podobu ducha, ktorý sa môže voľne potulovať krajinou. Po dokončení oživovacieho rituálu sa šampión zhmotní na mieste, kde sa práve nachádza jeho duch. Preto je ideálne priviesť umrlca na bezpečné miesto, kde ho po oživení neohrozí žiadny nepriateľ. Šampióni môžu zbierať a nadobúdať aj špeciálne predmety, ktoré zostávajú na bojisku po mŕtvych nepriateľoch. Niektoré predmety sa ukladajú do inventáru a majú stály účinok, iné pôsobia len dočasne. Vybrané bonusy môžu použiť aj štandardné jednotky, ktoré tak získajú lepšie bojové vlastnosti.

Rising Kingdoms
Rising Kingdoms
Rising Kingdoms


Celkový sortiment jednotiek pre každý národ nie je veľmi vysoký. To však neznamená, že ste odkázaní len na obmedzenú ponuku. V krajine sa nachádza množstvo nezávislých kolónií, ktoré sa pod obití stanú súčasťou vašej veľmoci. Po likvidácii strážcov sa neutrálne sídlo stane vaším majetkom a na tomto mieste môžete produkovať unikátne jednotky. Okolo nového osídlenia sa automaticky rozmiestni niekoľko nových obrancov. Ich jedinou úlohou je ochrana objektu. Nedajú sa ovládať a automaticky útočia na blízkych nepriateľov.

 

Okrem toho si vyberáte jeden z dvoch bonusov, ktorý vám prinesie ďalšie výhody v nastávajúcich bojoch. Môže to byť extra jednotka alebo nejaká technológia. Povedzme, ak dobijete brloh trolov, môžete svoje rady obohatiť o dva druhy týchto kreatúr a ako bonus si zvolíte vrhača kameňov, ktorý je ideálny na demolovanie budov. Po dobití niekoľkých nezávislých sídiel, získate množstvo bonusov a sortiment vašich jednotiek bude naozaj veľmi pestrý, čo umožní využitie rôznej taktiky pri dobíjaní nepriateľov.

 

Celkový počet jednotiek je obmedzený, preto treba dbať na dostatok obydlí u ľudí a magických domčekov u lesníkov. Temnota vyžaduje odlišný prístup. Hráč kupuje "putá duše“ (soul bonds). Každé puto zabezpečí jedného lietajúceho "duchovného pastiera“, ktorý zvýši kapacitu o osem jednotiek. A to je len jedna zo zvláštností tejto rasy.

 

Na základe uvedených informácií by sa mohlo zdať, že sa jedná o vcelku originálnu a vydarenú kópiu hry Warcraft III. Nanešťastie sa Rising Kingdoms nevyhol ani určitým chybám a nedostatkom, ktoré znižujú rating hry. Neraz sa jedná o banálne a predsa významné omyly a závady. Napríklad pri jednej misii za ľudí stáli blízko seba dve znepriatelené mestá. Hráč začínal s dvomi šampiónmi a skupinou bojovníkov. Okrem toho tu bolo množstvo neovládateľných obrancov, ktorí podľa ľubovôle atakovali súperov. Po dobití jaskyne trolov mi zostal len párik hrdinov. Počet domobrany bol vysoký a tak som staval nové obydlia. Dosiahol som väčší počet AI obrancov, ale stále som bol obmedzený populačným limitom a nemohol som vyrábať ľubovoľné jednotky. V praxi to znamenalo, že som bol počas celej misie odkázaný na dvojicu šampiónov a nevyspytateľné konanie neovládateľnej armády. To ma trochu rozladilo.

 

Rising Kingdoms
Rising Kingdoms
Rising Kingdoms

Zarazila ma aj odfláknutá samostatná hra pre jednotlivca. Máte tu k dispozícii množstvo máp pre dvoch a viacerých hráčov, ale na všetkých si môžete nastaviť len jediného súpera. Takže, aký majú zmysel mapy pre štyroch hráčov? Hoci smiete byť s AI hráčom v jednom tíme, je to  v skutočnosti nezmysel. Keďže ďalší protivník sa jednoducho nedá vytvoriť, hoci by ste sa postavili na hlavu, po tejto voľbe sa hra začne a hneď skončí víťazstvom. Podobných nedotiahnutých vecí v hre nájdete viac. Vytknúť sa dajú aj biedne možnosti multiplayeru. Je potešiteľné, že tu nejaký je a môžete hrať prostredníctvom LAN aj na internete, ale v podstate nemá, čo ponúknuť. Jediné, čo sa dá, je hrať klasicky proti iným živým hráčom. Žiadna tímová hra proti počítaču alebo zaujímavé herné módy. Je to skrátka nuda.

 

K nedostatkom môžeme zaradiť aj zastaralú 2D grafiku. Nemyslím si, že je zlá, ale jednoducho už sa dávno nenosí. Je nepraktická ako Chaplinov klobúk. Môžeme prehliadnuť, že sa nedá otáčať ani približovať bojisko, ale niekedy tu strácate prehľad o situácii a jednoducho tu chýbajú určité vymoženosti, ktoré nájdete u bežných súčasných hier. Aj inak zaujímavé kúzla by vizuálne pôsobili oveľa lepšie s 3D efektom. A súboje s celkom pekne navrhnutými jednotkami by predsa len lepšie lahodili oku v modernej vizáži.

Rising Kingdoms je celkom príjemná real–time stratégia, ktorá poteší najmä menej náročných hráčov. Evidentne sa jedná o klon hry Warcraft III, ktorý však nemá ani najmenšiu šancu prekonať svoj idol. Nájdete tu síce niekoľko slušných inovácií, ale súčasne aj nedostatkov, ktoré bránia hre dostať sa na výslnie. Určite by pomohol moderný 3D kabát, doladenie misií a početných nedostatkov, ako aj vylepšenie AI. V úvode hry som  sa celkom dobre zabával, ale postupne ako som odhaľoval neviditeľné kazy, môj záujem ochaboval. Pôvodne som chcel dať hre podstatne vyššie hodnotenie, napokon som však dospel k nižšie uvedenému výsledku. Hoci práca vývojárov je chvályhodná, ešte stále sa majú čo učiť, aby vytvorili hru, ktorá by sa vymanila zo šedého priemeru.


napísal uni 23.6.2005
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
6.8
Ohodnotiť
RISING KINGDOMS
+ dobíjanie nezávislých kolónií
+ niekoľko vydarených inovácií
+ tri odlišné rasy
- zastaralá grafika
- nedotiahnuté súčasti hry
- menej výrazný klon Warcraft III
- drobné nedostatky
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: CPU 800MHz, 256MB RAM, 32MB VGA
Doporučená konfigurácia: CPU 1,5GHz, 512MB RAM, 64MB VGA


RECENZIE HRÁČOV
PC

Vývoj: Black Bean / Haemimont Games
Štýl: stratégia / realtime
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  máj 2005
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19863)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk