SKUL: THE HERO SLAYER

SKUL: THE HERO SLAYER

7.5

Kostlivec, ktorý vie ako použiť hlavu

Recenzia na PC verziu

Ľudia vedia byť poriadne dotieraví. A nielen v reálnom živote, ale aj v hre, kde nedoprajú pokoj ani len kostlivcom - teda ani vám. Vy však nie ste len taký hocijaký kostlivec, ale odvážny bojovník, ktorý tých drzých humanoidov a všetkých, čo sa s nimi spojili, poriadne vyobšíva a pokúsi sa zachrániť kráľa démonov. Táto roguelite platformová akcia vám však nič nedaruje ľahko a prinúti opakovať nemilosrdné boje, až kým sa vám to nezunuje.

Začínate pri čarodejnici, ktorá vám dá poslanie a môžeme rovno prezradiť, že aj  vylepšenia v troch odvetviach - lebka, kosti, duša. Nie je tam toho veľa, ale všetko sa dá zvýšiť až na desiaty level, ak máte dostatok temných kryštálov získaných v bojoch. V praxi to znamená, že si pekne zvýšite body zdravia, fyzický aj magický útok, šancu na kritický zásah, či znížite regeneráciu schopností alebo frekventovanosť výmeny lebiek. Tá posledná možnosť vás zrejme zaujala. A opodstatnene, pretože práve výmena lebiek robí vášho kostlivca unikátnym.

Do boja, v ústrety nástrahám a nepriateľom, vstupujete vo svojej pôvodnej podobe, ako bežná kostra, ktorej trčia biele rebrá a údy. Teda až na to, že neležíte len tak v márnici. V bledých prstoch držíte veľkú kosť, ktorou môžete mlátiť nepriateľov aj porozbíjať objekty v úrovniach, hoci po nich nezostávajú žiadne nálezy. Okrem toho viete skákať, rýchlo sa prešmyknúť do strany (dash) a v neposlednom rade hádzať svoju lebku a použiť ju doslova ako vrhaciu zbraň. To vám nijako nebráni ďalej sa mlátiť hlava-nehlava. Navyše sa vám lebka po chvíli sama vráti na krčné stavce. Alebo si ju môžete hneď zobrať zo zeme a dokonca sa k nej aj teleportovať, čím sa okamžite presuniete o daný úsek ďalej.

Skul: The Hero Slayer
Skul: The Hero Slayer Prvý veľký boss je len zastávkou na dlhej ceste.
Prvý veľký boss je len zastávkou na dlhej ceste.


Skul: The Hero Slayer Nákupovať u obchodníkov budete radi, ale len zriedka.
Nákupovať u obchodníkov budete radi, ale len zriedka.


Skul: The Hero Slayer Vylepšenia u čarodejnice sú permanentné, zostanú vám aj po smrti.
Vylepšenia u čarodejnice sú permanentné, zostanú vám aj po smrti.





Postupne sa však dostanete aj k iným lebkám, ktoré patrili bojovníkom s rôznymi povolaniami a schopnosťami. Zamrzí vás, že okrem tej vašej môžete mať len jednu ďalšiu, takže keď nájdete viac zaujímavých, musíte si vybrať, ktorá vám zostane a ktorú necháte ležať. Po nasadení je z vás zrazu lukostrelec, zbrojnoš so štítom, mág vystreľujúci jedovaté gule, šašo páliaci dýky alebo aj elementál s vodnými útokmi a dokonca motorkár v prilbe.  Je veľa druhov lebiek a k niektorým sa dopracujete častejšie, k iným výnimočne.  Vaše dve aktuálne lebky si môžete prepínať.
 
Každá lebka bojovníka vám prinesie iný vzhľad, iný základný útok aj jednu alebo dve výnimočné schopnosti, ktoré si aktivujete v boji. Je super vystreliť záplavu šípov, vypáliť ničivý disk, vodnú vlnu, ostne na reťazi, urobiť devastačný výpad, či na motorke zvalcovať celý rad protivníkov. Vaše lebky, a teda aj bojové povolania, sa dajú viackrát vylepšiť u pavúčej démonky Arachne. To už sa potom poriadne zvýši ničivá sila vašich útokov.  Na to však potrebujete kosti, ktoré len ojedinele získate v bojoch. Takže, bohužiaľ, často nemáte čo ponúknuť na výmenu.

Samotné levely, kam sa dostanete cez brány, nie sú rozsiahle. Cieľom je zničiť všetkých nepriateľov a potom vstúpiť do ďalšej brány, pričom niekedy sa núkajú hneď dve. Ešte pred odchodom ale vždy zinkasujete odmenu. Tou sú buď peniaze, alebo truhlice, v ktorých sú príležitostne lebky bojovníkov, ako aj výbava, ktorá vždy prináša nejaké bonusy. A niekedy sú naozaj parádne. Okrem zvýšenia zdravia či posilnenia útoku to môže byť aj unikátna vlastnosť, ako je vypálenie blesku každých päť sekúnd, vyvolanie dočasného golema, ktorý vypáli ničivú guľu alebo iná chuťovka.

Podporných vecí môžete mať u seba v inventári maximálne deväť a ich efekty sa vzájomne dopĺňajú. Takže si vytvoríte rôzne kombinácie a stane sa z vás stroj na zabíjanie s rôznymi postrannými efektmi. A to už sa parádne likvidujú celé masy protivníkov. V truhliciach sú príležitostne aj podporné gule, ktoré po aktivácii prinesú dočasné bonusy a môžete ich využívať opakovane.

A ktože vám to lezie do cesty? Samozrejme, tí dotieraví ľudia, teda rôzni bojovníci s mečmi, čarodejníci, ale aj kňazi či paničky, ktoré zvoncami neustále privolávajú posily. Z iného súdka sú oživené stromy, ktoré spoznáte hneď v prvom leveli, niektoré vás bijú, iné pod nohami vytvoria ostne alebo vypustia jedovatý oblak. Bežných nepriateľov dopĺňajú menší bossovia, ako je mohutný rytier, čo sa na vás rozbehne, či väčší strom páliaci gule. Sortiment protivníkov sa, prirodzene rozrastá a musíte myslieť aj na to, kam skočiť, aby vás nezranili pasce a vyskákali ste na určené miesto. Občas vás tam aj vystrelí pružná huba alebo v zámku gauč.

Levely sú však rýchle, bežne vám na prejdenie stačí pár minút. Cez brány sa dostanete do ďalších, ale občas aj na obrazovku  s obchodníkmi. Tam môžete za peniaze kupovať výbavu, niekedy aj lebky a gule a čo je dôležité,  aj sa čiastočne doliečiť. V tejto hre totiž fungujete na jediný život, ktorý si nemôžete len tak hocikedy regenerovať a dopĺňať. Veľmi zriedkavo nájdete jednorazový predmet, čo vám vráti pár bodíkov strateného zdravia a len ak máte mimoriadne šťastie, získate časť výbavy alebo schopnosť, ktorá vás priebežne doliečuje. Garantované liečenie je však iba  u obchodníka - aj to len raz pri každej návšteve, navyše sa tam dostanete len príležitostne, keď natrafíte na správnu bránu.
 
Spravidla je to teda tak, že s naštrbeným zdravím sa musíte prebiť cez ďalšie levely, stredných bossov, čo sú relatívne silní dobrodruhovia, aj cez veľkých bossov. Nikde a nikdy sa vaša postava automaticky nedoliečuje, a tak sa napríklad k rozhnevanému mytologickému stromu Yggdrasil, dostanete s 20% zdravia. A je jasné, že dvakrát stiahnuť jeho húževnatý život na nulu sa vám vtedy sotva podarí. A aj potom sa dočkáte len malého liečiva z truhlice a ďalším svetom, levelom a bossom čelíte stále so zvyškom toho jedného života.

Zrejme chápete, že to nedáte. Prídete o svoj život a keďže je smrť permanentná, začínate od začiatku. Nie od začiatku levelu alebo sveta, ale od úplného začiatku hry, kde vám zveruje poslanie čarodejnica. Znovu musíte prejsť tie isté úrovne, znovu musíte zabiť malých aj veľkých bossov, len tentoraz vám to zrejme pôjde trochu šikovnejšie a dostanete sa o kúsok ďalej. Pri úmrtí strácate kompletnú výbavu, lebky a veci, takže je z vás zas len obyčajný kostlivec s holou....lebkou. Stratíte aj všetky peniaze a kosti na vylepšenia.

Skul: The Hero Slayer
Skul: The Hero Slayer Medzi veľmi účinné schopnosti patrí aj vyvolanie golema.
Medzi veľmi účinné schopnosti patrí aj vyvolanie golema.


Skul: The Hero Slayer Na konci každého levelu je odmena a minimálne jedna brána, ktorá vás pošle ďalej.
Na konci každého levelu je odmena a minimálne jedna brána, ktorá vás pošle ďalej.


Skul: The Hero Slayer Ak máte dosť kostí, tu si zdokonalíte vašu postavu.
Ak máte dosť kostí, tu si zdokonalíte vašu postavu.





Výnimkou sú temné kryštály, o ktoré neprídete a, chvalabohu, zostávajú vám aj vylepšenia, ktoré ste si za ne dovtedy zaobstarali u čarodejnice. Takže predsa aspoň niečo. A ak ste pri predošlých pokusoch zašli dosť ďaleko a oslobodili z klietok výnimočné postavy, po ďalších úmrtiach vybrané z nich nájdete hneď pri štarte. Prvá vám dá pri oslovení náhodnú lebku bojovníka a ak zaplatíte 10 kryštálov, tak ešte jednu. Druhá postava vám dá kus výbavy a opäť po príplatku ďalší. Čiže aj keď ste svoje vzácne vybavenie museli oželieť, máte aspoň akú- takú náhradu, kým sa znovu poriadne nenabalíte.

Nič to však nemení na tom, že musíte X-krát prechádzať cez tie isté miesta a čeliť tým istým protivníkom. Plusom je, že popri tých už dôverne známych a náhodne miešaných leveloch hra priebežne pridáva aj nové úrovne. Tie sú dôsledkom vašich úmrtí, ktoré okrem toho prinášajú skúsenosti vašim nepriateľom a tí sú potom pri opakovaných výpravách aj silnejší. Takže tá cesta je vždy trochu iná a aspoň občas prekvapí nejakým novým dizajnom či detailmi.

Menšie obmeny pri opakovanom prechádzaní hry sú síce fajn, ale napriek určitému spestreniu vás skôr či neskôr prestane baviť začínať stále od štartovacej čiary. Hru si navyše ani nemôžete uložiť (možno je to jedna z veci, ktorú tvorcovia plánujú upraviť). Automaticky si síce zapamätá kľúčové prvky, čo ste dosiahli, ale keď vypnete rozohranú hru, napríklad kvôli spánku a znovu ju potom zapnete, hádajte, kde sa objavíte – no áno, na úplnom začiatku. 

Napriek tomu je Skul taký návykový, že sa budete snažiť a začínať znovu a znovu. Aspoň do určitej doby.  U mňa to boli pomerne veľké čísla, konkrétne bezmála 50 úmrtí (ktoré vám hra starostlivo počíta) a cez 9 hodín. A nebudem tajiť, došiel som ďaleko, ale nie až do konca. No už mi tie isté súboje a lokality známe naspamäť začali liezť krkom. Nemôžem povedať, že by som sa nebavil a najmä vďaka skúšaniu nových lebiek  a schopností si to neužíval. Ale ten nekonečný reset sa už prejavil upadajúcim záujmom o hru.

Skul: The Hero Slayer
Skul: The Hero Slayer Aktuálny výsledok poslednej výpravy po ďalšom úmrtí.
Aktuálny výsledok poslednej výpravy po ďalšom úmrtí.


Skul: The Hero Slayer Tentoraz mám lebku čarodejníka a, samozrejme, aj jeho podobu a schopnosti.
Tentoraz mám lebku čarodejníka a, samozrejme, aj jeho podobu a schopnosti.


Skul: The Hero Slayer Vyzerá to zle, blíži sa môj koniec a opäť návrat na úplný začiatok.
Vyzerá to zle, blíži sa môj koniec a opäť návrat na úplný začiatok.




Vývojári si na hru zvolili pixel art, ale veľmi pekný, hra vyzerá veľmi štýlovo, je farebná, také príjemné, rozprávkové retro.  A doplnené peknou hudbou a priemernými zvukmi. Na PC ma potešila možnosť okrem gamepadu použiť klávesnicu aj s myšou. Myška síce v základnom nastavení nie je prakticky vôbec využitá, ale pri prestavení ovládania môžete zvoliť aj jej tlačidlá. Takže hoci som s ňou nemohol využiť samotný pohyb,  oveľa prirodzenejšie sa mi hralo s ľavou rukou na WSAD a s prstami pravej na dvoch hlavných a ďalších postranných tlačidlách myši.

Čo povedať na záver? Skul je výborná hra, ale po niekoľkých hodinách a desiatkach úmrtí ma už nebavilo začínať ju stále od začiatku. A to bude hlavný problém pre mnohých záujemcov. Nie je to ale jediná hra s podobným systémom a pri porovnaní s konkurenciou je to skvelá voľba. Odporúčam však zapnúť lepšie vyvážený a znesiteľnejší Rookie režim. No bez veľkej trpezlivosti a vytrvalosti vám ani to nepomôže a prísny reset vás čoskoro od hry odradí.


napísal uni 26.1.2021
Páči sa mi!
7.5
Vo svete
8.1
Ohodnotiť
SKUL: THE HERO SLAYER
+ rôzne lebky a súvisiace postavy a schopnosti výdatne oživujú hrateľnosť
+ pestrá výbava s unikátnymi bonusmi
+ dynamické a návykové, kým nestratíte trpezlivosť
+ zábavnejšie a lepšie vyvážené v Rookie móde
- pri každom úmrtí a vyskočení z hry začínate od úplného začiatku
- navyše stratíte kompletnú výbavu
- všetko musíte prejsť s jediným životom, s veľmi obmedzeným doliečovaním
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: CPU Dual Core 2,8 GHz, 4 GB RAM, Nvidia 450 GTS, OS Win 7


RECENZIE HRÁČOV
PC

Vývoj: SouthPaw Games
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 21. január 2021
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (3)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19833)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk