ELDEN RING

ELDEN RING

10

Elden Ring bol roztrieštený, poškvrnený povstaň

Recenzia na PS5 verziu

Priznám sa, že otvorené svety by som zaradil do sekcie mojich obľúbenejších herných foriem a rovnako nepohrdnem ani kadejakou hardcore výzvou od japonských vývojárov From Software. Preto bolo pre mňa predstavenie najnovšej Soulslike akčnej RPG takým malým vykúpením. Avšak hneď zo začiatku by som rád požiadal o mierové diskusie v komentároch, lebo nech si už myslíte o priradenej známke alebo Souls hrách všeobecne čokoľvek, na Elden Ring skutočne nie ste pripravení!

Tento príbehový skvost, na tvorbe ktorého sa okrem geniálneho dizajnéra Hidetaka Miyazakiho spolupodieľal aj autor série Game of Thrones George R. R. Martin, vás totižto nielen pohltí, ale priam prikuje k obrazovke a ovládaču. Nádherný svet, ktorý budete skúmať, je obrovský, plný aktivít, tajomstiev, náročných bossov a predovšetkým otravných myší...ehm...teda všeobecne vynikajúco nadizajnovaných prvkov. Elden Ring vás donúti milovať strácanie sa vo svete a nastaví pre vás nový štandard tvorby open world hier. S mnohými krokmi pre vytvorenie prístupnejšieho zážitku pre širšie publikum, či predstavením otvoreného sveta, sa však duch celej temnej série nevytráca. Práve naopak, popri kvante noviniek sa totiž dočkáte aj nekonečného rolovania, zomierania, hľadania skrytého príbehu a predovšetkým rozbíjania náhodných krabíc a sudov.

Myslím si, že objavovanie príbehu je výsadou milovníkov Souls série, a preto by som z neho nerád veľa prezradil. Avšak pre pochopenie zmyslu vášho putovania po pláňach, horách, či ruinách takzvaných Lands Between je nutné aspoň okrajovo spomenúť túto veľmi prekomplikovanú a do detailov premyslenú zápletku. Elden Ring, teda akási reprezentácia metafyzikálnych zákonov existencie a fungovania sveta, bol už dávno roztrieštený. Mnohé z veľkých rún z ktorých sa skladal, si medzi sebou podelili polobožské deti „večnej“ kráľovnej Mariky a ostatní Shardbearers. Po Marike sa však zľahla zem a po tom čo bola runa smrti ukradnutá, začali zomierať nielen Marikine deti, ale pomaly sa stráca aj hranica medzi životom a smrťou. A tak sa do sveta opäť navracajú nielen mŕtvi, ale aj zatratení Tarnished (poškvrnení). Práve v úlophe jedného Tarnished sa prebúdzate v temnej jaskyni a hľadaním veľkých rún si idete nárokovať na trón takzvaného Elden Lorda.

Už len takýto krátky opis určite vyvolá v neznalcovi série veľa otázok. Čo je však určite ľahšie pochopiteľné, avšak o poriadny kus ťažšie naučiteľné, sú práve herné mechaniky Elden Ringu (ďalej ER). Čaká vás teda typický, avšak veľmi elegantne a prirodzene rozšírený From Software (ďalej FS) balíček. Okrem základných vlastností vašej postavy, akými sú život, výdrž (stamina) a mana, disponuje váš charakter aj behom, úskokmi, schopnosťou kotúľať sa a po novom tu nájdete aj zo Sekira známe prikrčenie či výskok. Každá postava má však aj svoje atribúty, ktoré si budete môcť za zozbierané runy z padlých nepriateľov (nahrádzajúce duše z Dark Souls série) vylepšovať a zvyšovať tak svoj celkový level.

K vytvoreniu postavy s vlastnou identitou vám neprispejú iba atribúty, ale aj implementovaný editor postavy. Po výbere z desiatich rozlične atribútových tried, ktorými sú Vagabond, Warrior, Hero, Bandit, Astrologer, Prophet, Samurai, Prisoner, Confessor a Wretch, je postava vhodená priamo do spomínaného editora. Tu si vďaka detailnému a aj graficky rozvinutejšiemu editoru môžete vytvoriť vášho ideálneho krásavca/krásavicu alebo sa podobne ako ja vydať cestou typickej tvorby najväčšieho zverstva. A keď už je váš Tarnished na svete, čaká vás brutálna ukážka hardcore hrateľnosti, ktorá ako vždy na začiatku FS hier vyústi do vašej predčasnej smrti (pri nadľudskej trpezlivosti a extravagantných schopnostiach s ovládačom sa jej dá vyhnúť).

Po vzore predchádzajúcich hier od FS čakajte teda aj veľmi typický, precízny a extrémne náročný bojový systém, ktorý každú vašu chybu nekompromisne potrestá. ER vracia zopár starších, komunitou obľúbených mechaník, ale hlavne predstavuje mnoho nových a zaujímavých nápadov. Ľahký a ťažký útok sprevádza, samozrejme, možnosť blokovať, odraziť útoky (parry), mágia a nejaké tie novinky, ako je Ashes of War či Spirit Summons. Kombináciou staminu spotrebovávajúcich, dobre načasovaných útokov, rolovaní, špeciálnych útokov, či manu čerpajúcej mágie sa postavíte kvantu náročných nepriateľov, ktorí šikovnosť vašich prstov dokonale preveria. Mimo súbojov ste však konečne o spotrebovávanie staminy ukrátení.

Život alebo mana, ktoré vám v súbojoch ubudnú, sú ľahko doplniteľné pomocou Flask of Crimson Tears. Elixírom budete môcť vylepšovať nielen ich účinnosť pomocou takzvaných Sacred Tears, ale aj zväčšovať ich počet s využitím Golden Seeds. Určite nesmiem opomenúť ani Flask of Wondrous Physick, ktorá má síce iba jedno použite, no jej efekty si môžete ľubovoľne sami namixovať pomocou Crystal Tears. Všetky elixíry sa vždy obnovia pri Sites of Grace, ktoré nahrádzajú ikonický bonfire z Dark Souls a fungujú ako miesto pre uloženie, oddych, levelovanie a mnoho iného, čo podrobnejšie vysvetlím neskôr.

Elden Ring
Elden Ring Dobrodružstvo sa začína, zlodeji rún traste sa!
Dobrodružstvo sa začína, zlodeji rún traste sa!


Elden Ring Výber z desiatich tried poskytne ideálneho hrdinu každému.
Výber z desiatich tried poskytne ideálneho hrdinu každému.


Elden Ring Liurnia of Lakes vizuálom uchváti.
Liurnia of Lakes vizuálom uchváti.





Počas skúmania rozsiahlych plání Lands Between narazíte na množstvo nepriateľov s unikátnymi útokmi, obranou aj slabými miestami. Ako sa s nimi popasovať sa vás čiastočne pokúsi naučiť aj základný tutoriál v jaskyni, v ktorej sa prebudíte. Kombináciou ofenzívy, defenzívy a novo dostupného stealth prvku, budete musieť pozorne sledovať a študovať potenciálne smrteľné útoky každej postavy.

Pre zakrádanie sa k chrbtom nepriateľov už nebude nutné snažiť sa o čo najjemnejšie zatlačenie páčky, ale iba stlačíte jedno tlačidlo a môžete si dovoliť aj ľahký poklus, čím sa otvára celá nová škála možností. Vďaka striedaniu cyklu dňa a noci sa zároveň mení aj zorné pole nepriateľov, čo vás bude na nočný stealth navádzať ešte viac. Na jeho realizáciu je nutné sa v podrepe priblížiť k chrbtom nepriateľov a brutálnym zásahom zozadu sa ich zbaviť. Čo sa stane jedine v prípade, ak máte dostatočne efektívnu zbraň, inak sa po pozviechaní vášho cieľa pripravte ešte na pokračovanie súboja. Okrem základného boja a stealth mechaník sa vracia napríklad aj obľúbené držanie dvoch zbraní, či obojručné držanie, poise mechanika (rovnováha postavy, ktorá zabraňuje stun-locku po opakovanom zasiahnutí) a s ňou spojený super armor. Novinkou je potom využívanie špeciálnych útokov nazvaných Ashes of War, vyvolávanie prízrakov známe ako Spirit Summons a v neposlednom rade aj boj z konského sedla.

Ktorúkoľvek z vašich zbraní si viete už tradične vylepšovať pomocou takzvaných smithing stones s rôznymi úrovňami. Na vylepšenie špeciálnych zbraní z bossov potom podobne využijete somber smithing stones. Okrem týchto vylepšení však disponujú takmer všetky zbrane aj špeciálnymi charge útokmi známymi ako Weapon Arts. Okrem týchto si však môžete do potenciálne voľného políčka konkrétnej zbrane pridať Ash of War. Tieto Ashes sú špeciálnymi údermi, ktoré spotrebovávajú okrem staminy aj vašu manu, no narazíte aj na také, čo vám kradnú navyše aj životy. Ashes of War sú nezanedbateľnou pomocou, ktorá môže vďaka silnému útoku úplne otočiť priebeh celého súboja. Základné Ashes sú jednoduché seknutia, či akési nabíjania úderu, avšak postupom narazíte aj na silnejšie varianty, ktoré napríklad vyžadujú aj istú atribútovú úroveň. Pre mňa sa obľúbeným stal najmä Blood Strike, ktorý okrem many spotrebováva aj spomínané životy.

Spirit Summons sú ďalšou zaujímavou a užitočnou pomôckou asistujúcou v boji. Okrem dobre známych vyvolávacích znamení, ktoré sa nachádzajú pri bossoch a umožnia vám privolať si na pomoc prízrak akejsi NPC postavy, ER predstavuje aj novú myšlienku. V blízkosti bossov alebo náročnejších oblastí sa nachádzajú summoning pools, ktoré sú vo svete reprezentované krížom a v UI sú označené ikonkou priehľadného náhrobného kameňa nad vašimi zbraňami. V týchto oblastiach si viete kedykoľvek vyvolať na jednorazovú pomoc vlastné kreatúry. Vami vyvolané prízraky, ako napríklad vlčia tlupa, Godrickovi vojaci či voľne poletujúca medúza, dostanú vlastný život a v boji vám pomôžu najmä odlákaním pozornosti. Ich postupným vylepšovaním sa z nich však stanú silnejší a verní spoločníci, ktorých oceníte aj pri ťažších súbojoch s bossmi. Na vyvolanie týchto prízrakov budete potrebovať takzvaný Spirit Calling Bell, ktorý vám daruje buď jedna z NPC postáv, alebo si ho zakúpite. Jednotlivé prízraky potom môžete nájsť roztrúsené voľne po svete alebo ich získate porazením špecifických nepriateľov.

Keď už je reč o vyvolávaní prízrakov, rozhodne nesmiem zabudnúť ani na verného rohatého koňa Torrenta pripomínajúceho poskakujúceho kamzíka, ktorý sa stane vaším najbližším spoločníkom. Vďaka jeho dvojskoku sa dostanete na takmer každú skalu a jeho cval vám bude urýchľovať všetky cesty svetom. Torrenta vám daruje „finger maiden“ Melina, ktorá sa zároveň stane médiom pre levelovanie vašej postavy, výmenou za bezpečný priechod k pompéznemu Erdtree. Torrent je taktiež prízrak, ktorý viete veľmi uspokojivo a rýchlo vyvolať pomocou darovaného prsteňa. Rovnako efektívne z neho však zosadnete a jeho luxusné animácie naskakovania a zoskakovania zo sedla si ihneď obľúbite. Okrem bludísk môžete vyvolať Torrenta takmer kdekoľvek, a to pokojne aj počas súboja s bossom. Vďaka kade-tade rozmiestneným vzduchovým tunelom, ktoré využijete ako katapult, budete s ním môcť prekovávať aj nehorázne vertikálne vzdialenosti.

Samostatnou kapitolou by potom mohol byť aj súbojový systém z konského sedla, ktorý s extrémnou ľahkosťou pridáva úplne novú dynamiku bitkám nielen s obyčajnými nepriateľmi, ale aj s bossmi. S možnosťou nasadnúť na koňa počas súboja s drakom, naháňať sa po pláňach a sekať náhodne prebehujúce kozy, či zbierať runy z roztrúsených lebiek, nikdy nebolo bojovanie zábavnejšie. Zbieranie predmetov priamo zo sedla považujem odteraz za nutnosť každého titulu využívajúceho jazdu na koni a rovnako budem ospevovať aj plynulosť ťažkých a ľahkých útokov zo strany na stranu. FS treba pochváliť za veľmi intuitívne a jednoduché ovládanie, vďaka ktorému budete Torrenta vyvolávať neustále. Občas mám však pocit, že by mohol byť pri presune takýmto enormným svetom aj o niečo rýchlejší.

Keď som v úvode použil frázu, že nik nie je na ER pripravený, uviedol som to primárne pre jeho už spomínaný, extrémne veľký, príbehom a obsahom prepletený svet. Nikdy som nevošiel do sveta, v ktorom moja postava vyzerala tak beznádejne drobná alebo kde bolo skutočne nutné skúmať každé zákutie. Ani neviem, ako viac poukázať na to, že svet je gigantický. Nakoľko je však foto obsah recenzie obmedzený na dve základné oblasti, ktorými sú zelené pláne Limgrave a jazerami obsiata Liurnia of Lakes, budem sa primárne zameriavať na túto sekciu mapy. Tá by sa dala označiť za juhozápadnú tretinu celého sveta.

Elden Ring
Elden Ring Sites of Grace nahradia starý dobrý bonfire.
Sites of Grace nahradia starý dobrý bonfire.


Elden Ring Mapu si budete postupne odhalovať cestovaním po svete a hľadaním útržkov.
Mapu si budete postupne odhalovať cestovaním po svete a hľadaním útržkov.


Elden Ring Poškvrnený krásavec či zločin proti prírode?
Poškvrnený krásavec či zločin proti prírode?





Svet skúmate, ako sa vám zachce. Hneď od začiatku hry, resp. po opustení útrob temnej jaskyne, sa môžete vydať ktorýmkoľvek smerom. Lineárnosť teda absolútne nečakajte. Jediné čo vám pomôže nájsť akúsi hlavnú príbehovú linku, sú už spomínané Sites of Grace. Tie totiž nielen na mape, ale aj priamo v svete vysielajú svetelné lúče, ktoré naznačujú smer, ktorým by ste sa mali za príbehom vydať. Nik vás však nenúti tak spraviť a môžete sa na celé hodiny iba vydať na vandrovku po rozsiahlom, pestrom a občas nočné mory vyvolávajúcom svete.

Sites of Grace však okrem smeru ponúknu aj spomínané miesto pre oddych, levelovanie vašej postavy, posun času na vybranú časť dňa, vylepšovanie/prerozdeľovanie vašich elixírov, mixovanie Flask of Wondrous Physick, organizovanie inventára, učenie kúzel, výber z ponuky Great Rune a primárne sa stanú ukladacou stanicou. Podobne ako v ostatných FS tituloch by ste tu totižto tradičné ukladanie či načítavanie uloženej hry hľadali zbytočne. To čo sa vo svete stane, sa jednoducho stalo a jedinou nádejou na zmenu je reštart celej hry. Sites of Grace síce dizajnom oproti bonefire nijako neoslovia, ale aj tak budú predstavovať vytúžené vykúpenie z nekonečného behania s tisíckami rún v inventári. Sites of Grace zároveň slúžia ako miesto pre znovuzrodenie po akejkoľvek vašej smrti, takže ich objavovanie je esenciálnou časťou hry. Okrem týchto pretextúrovaných ohníkov však FS pridal do hry pre znovuobjavenie po smrti sošky Stakes of Marika, ktoré sa nachádzajú buď v ťažkých oblastiach, alebo v tesnej blízkosti bossov.

Bossovia sú, samozrejme, segment, ktorý si zaslúži zopár vlastných odstavcov. Dali by sa rozdeliť na viacero druhov, podľa toho, kde ich vo svete nájdete. Samozrejme, skúmaním voľného sveta nájdete náhodných bossov, podobne ako hneď pri východe z jaskyne Tree Senitnela alebo aj taký prízrak Tibia Mariner plaviaci sa po súši. Okrem open worldu obsahuje ER aj lineárnejšie časti v podobe bludísk a Legacy Dungeonov. Každý Dungeon je zakončený nejakým unikátnym bosom, ktorý sa môže v iných bludiskách vyskytnúť aj opakovane. Avšak Legacy Dungeony sú rozsiahle oblasti s jedinečnými bossmi a zakončujú ich Shardbearers, teda nosiči veľkých rún. Medzi tieto Legacy Dungeony patrí napríklad už ikonický Stormveil Castle či škola glintstone kúziel Academy of Raya Lucaria a dizajnom aj svojím smerovaním sa tieto časti najviac podobajú starým dobrým Dark Souls hrám.

Hrad Stormveil Castle sa stal ikonou hneď po prvých záberoch a veruže kvality Souls série nezaprie. Nájdete tu teda typický level dizajn, ktorý sa pekne prepája výťahmi, skratkami, zamknutými skratkami a všemožnými strechami na preskákanie. Hrad je obrovský a viete sa tu stratiť na dlhé hodiny. Jedným z faktorov, ktorý k tomu prispeje, je rozhodne aj selekcia bossov. Privíta vás šialene agilný Margit the Fell Omen, postretnete minibossov v podobe levieho monštra s dýkou, či guľu končatín známu ako Key Master a celé bludisko potom zakončuje pompézny mnohoruký Godric the Grafted, zlatý panovník na Stormveilskom tróne. Margit sa pre mňa stal na pár hodín osobným peklom, až napokon po 35 pokusoch a vyčistení zvyšku celej Limgrave oblasti, som konečne zvíťazil. Prekvapivo hororom opisovaný Godrick sa však takým náročným nezdal a vďaka mojej dobrej výbave podľahol citeľne rýchlejšie.

Napriek tomu, že by som vedel opísať aj desiatky rôznych dungeon bossov, ktorých som s radosťou vyhľadával a bral ako príležitostnú výzvu, asi by to bolo celkom zbytočné. Na druhej strane by som vám istotne aj ovplyvnil ten úžasný pocit, ktorý sa po nájdení novej boss arény a víťazstve z niekoľkohodinovej snahy dostaví. Preto iba okrajovo spomeniem, že istotne stojí za zmienku kamenná socha psa, ktorej pohyby pripomínali naťahovaciu hračku, či dokonca magmový jašter alebo kamenný trol. Samozrejme nemôžem opomenúť ani fakt, že hudobný sprievod každého súboja nemá konkurenciu a hudba všeobecne v ER znie ešte o kus epickejšie, ako v ktorejkoľvek inej souls hre. Pre zarytých Souls fanúšikov rozhodne odporúčam preskúmať Murwater Cave v Limgrave, nájdete tam totižto prekvapenie, ktoré vás istotne poteší.

Elden Ring
Elden Ring Túto obrazovku uvidíte počas hrania mnohokrát.
Túto obrazovku uvidíte počas hrania mnohokrát.


Elden Ring Smrťou stratené runy máte ešte vždy možnosť zachrániť.
Smrťou stratené runy máte ešte vždy možnosť zachrániť.


Elden Ring NPC postavy a ich rozsiahle príbehy nájdete na každom rohu.
NPC postavy a ich rozsiahle príbehy nájdete na každom rohu.





Mapu Lands Between môžete objavovať postupne, ako vás navádza príbeh, alebo podobne chaoticky ako ja. Ak je teda pre vás lákavou každá teleportačná brána alebo pasca v truhle, ktorá vás premiestni cez celý kontinent, hrdo choďte do toho! Mapu neskúmate ako nejakú po vežiach loziacu Ubisoft akciu, ale skúmaním sveta odstránite hmlu ktorá svet zahaľuje. To vám však neposkytne obraz o samotnom svete, to spraví až útržok mapy, ktorý nájdete vždy pri začiatku zatiaľ nepreskúmanej oblasti. Takúto mapu nájdete pri kamennom obelisku a zobrazíte si tak krásne maľovaný a detailný svet. Žiadne ikonky však na mape nečakajte, tie sa zobrazia jedine vaším putovaním. Objavovaním každého nového Site of Grace sa zároveň z tohto žiarivého svetielka stane miesto na rýchle cestovanie, na ktoré sa môžete premiestniť kedykoľvek a priamo z otvorenej mapy.

Svet je neskutočne živý a neustále vyžaruje pohlcujúcu atmosféru. Jedným z týchto pohlcujúcich faktorov sú rozhodne aj NPC postavy, ktoré nájdete na každom rohu bohatého sveta. Ich unikátne príbehové linky musíte sledovať pozorne a skutočne počúvať, čo musíte spraviť. Zoznam úloh totiž nikde nenájdete a k dialógom sa rovnako vracať nedá. Preto často vaše snaženie nešťastnou nepozornosťou vyústi smrťou postáv a vy už nebudete mať žiadny spôsob, ako tieto udalosti zvrátiť. Avšak o to viac vás poteší, keď nejakým zázrakom príbehovú linku postavy dokončíte a vám sa tak v hube zvanom Table of Lost Grace objaví nová postava. Určite ste si všimli, že som sa tejto oblasti doteraz vyhýbal, nakoľko verím, že je nutné túto zložku objavovať vlastnoručne. Jedná sa však opäť o vizuálne fascinujúcu oblasť, kde sa budú stretávať všetky vami zachránené NPC postavy, nájdete tu aj zopár tajomstiev, dverí na odomknutie, nejakú tú výzvu a predovšetkým verného kováča Majstra Hewga a iné nápomocné postavy.

Vo svete sa nachádza enormné množstvo obsahu, ktorý by som aspoň rád okrajovo spomenul. Teardrop Scarabs sú skarabovia, ktorí si váľajú svoju guľôčku červenej, modrej, striebornej alebo zlatej farby. Ak takéhoto skaraba zabijete, buď vám obnoví vaše elixíry života, či many, alebo odomkne nejaký unikátny Weapon Art, Inkanatáciu alebo Glintstone kúzlo. V hre máte možnosť nájsť aj potulných obchodníkov, ktorí za rozumnú cenu predajú selekciu predmetov alebo odkúpia akýkoľvek váš bordel. Takto môžete získať na začiatku hry aj potrebný crafting tool, vďaka ktorému si budete môcť priamo v inventári tvoriť vlastné predmety, ako horľavé vrhacie hrnčeky, medicínu pre Torrenta alebo tvoriť predmety pre odolnosť voči agresívnemu prostrediu. Preto je nutné odkúpiť alebo vyhľadávať aj recepty, ktoré vašu ponuku predmetov na vyrobenie rozšíria.

Stone key sú špeciálne kľúče v tvare meča, vďaka ktorým otvoríte špecifické hmlovité brány vo svete. Už spomínaná mágia a jej dva tábory Glintstone Sorceries a Incantations opäť klasický súperia ako veda proti viere. Obe však ponúknu pestrý výber schopností pre vašu postavu, ak máte dostatočnú inteligenciu alebo vieru. Súboje na diaľku sú možné nielen vďaka mágii, ale aj prepracovanejšiemu súbojovému systému s lukmi a kušami, poprípade akýmisi strelnými zbraňami. Stačí vám už len vyrobiť/nakúpiť zopár uspávacích šípov a máte vyhrané.

Okrem pestrej fauny, ktorá zahŕňa, samozrejme, všetky žijúce bytosti vo svete, napríklad aj voľne pobehujúce kozy, akési veverice či korytnačky, nájdete vo svete aj nemalú variáciu nepriateľov. Od základných kostlivcov a nemŕtvych armád sa tak dostanete k drakom, obrovským medveďom s runami po tele, prerasteným rakom a krabom, hovoriacim hrncom a kríkom, chodiacim sochám, spievajúcim netopierom a predovšetkým množstvu OTRAVNÝCH psov. Flóra rozhodne v pestrosti nezaostáva a drží krok so živočíchmi. Množstvo machu, kvetov a húb na zozbieranie doplnia kvety priťahujúce blesky, vysoké porasty určené na stealth, jed vysielajúce prízemné mäsožravky, ale aj chorobná červená pleseň. Skrátka svet je natoľko pestrý, že sa niet na čo sťažovať a opisom každého stebla trávy by sa dal napísať ďalší podobne dlhý článok.

Elden Ring
Elden Ring Zoči-voči dračej výzve.
Zoči-voči dračej výzve.


Elden Ring Bossovia sú nekompromisne agresívni a ich agilné preháňanie po aréne vás občas skutočne zaskočí.
Bossovia sú nekompromisne agresívni a ich agilné preháňanie po aréne vás občas skutočne zaskočí.


Elden Ring Mechaniky tichého postupu sú až príliš dobre implementované a ľahko si ich obľúbite.
Mechaniky tichého postupu sú až príliš dobre implementované a ľahko si ich obľúbite.




Minimalistické a simplifikované UI pôsobí veľmi moderne a zároveň prehľadnejšie ako kedykoľvek predtým. Občas vám však bude chýbať nejaký ten ozdobný prvok či textúra na pozadí menu, no rýchlo si na nový vizuál zvyknete. Elegantný HUD priamo v hre sa zobrazuje iba po stlačení tlačidla, alebo kedykoľvek keď vstúpite do boja a väčšinu času si tak užijete ničím nerušené pohľady na vyšperkovaný svet. Ľavý horný roh je potom zdobený ukazovateľmi života, many, staminy, používanej runy a nejakých tých bonusových efektov. V ľavom dolnom rohu nájdete štyri polia s vašou konkrétnou výbavou zbraní, kúzel alebo štítov a rýchly výber interaktívnych predmetov. No a pravý dolný roh vyplní váš aktuálny počet zozbieraných rún. Celé UI dopĺňa nemiznúci, simplifikovaný kompas v strede vrchnej časti obrazovky, ktorému by však pomohlo mierne vyššie umiestnenie.

Elden Ring je po všetkých stránkach unikátom, ktorý jednoznačne nesmiete vynechať. Ak sa vám zdá desiatkové hodnotenie kontroverzným či prehnaným, skúste naň pozrieť viac ako na 100% mieru odporúčania tohto skvostu. Bohatý a vizuálne úchvatný svet je plný rozličných príbehov, vďaka ktorým vás vývojári prinútia preháňať sa po mape tak, ako v žiadnej inej open world hre. Krásny vizuál dokonale sprevádza hudba a celé umelecké smerovanie projektu. Hardcore hrateľnosť sa rozhodne nezaprie a všetko dobré na sérii sa s predstavením otvoreného sveta nevytratilo, naopak iba zlepšilo. Dizajn bossov, Legacy Dungeony, šťavnatý príbeh a brutálna hrateľnosť vás nepustia celé hodiny. Preto sa rovno po dopísaní tejto recenzie opäť vrhám na ovládač a neplánujem ho ešte dlho pustiť z rúk.


napísal Taiven 23.2.2022
Páči sa mi! (+12)
10
Vo svete
9.7
Ohodnotiť
ELDEN RING
+ otvorený svet plný aktivít, skrytého obsahu a tajomstiev na každom rohu
+ umelecké smerovanie a štýl prezentácie úchvatného vizuálu
+ epický soundtrack
+ NPC postavy s vlastnými príbehovými linkami
+ interakcie so Sites of Grace a ich navádzanie za príbehom
+ svet a príbeh vytvorený v spolupráci s George R. R. Martinom
+ vyšperkovaný bojový systém, stealth mechaniky a konečne skákanie
+ vyvolávanie prízrakov a koňa Torrenta
- po istom čase sa hudba pri voľnom putovaní svetom stáva repetitívnou
- občas absurdné hitboxy
- opäť potenciál pre rozbitý ovládač
- takmer žiadne využitie PlayStation 5 ovládača DualSense



RECENZIE HRÁČOV
icon
8.5
MANTOR    19.3.2022
+ obrovske mnozstvo obsahu a velky svet+ variabilita v style hrania+ velke mnozstvo zbrani /... zobraziť

PC
PS4
Xbox One

Vývoj: From Software / From Software
Štýl: Akcia / RPG
Dátum vydania: 25. február 2022
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19543)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk