Ako využiť hry vo vzdelávaní a zvýšiť kvalitu vzdelávania? Aj to bolo témou nedávneho podujatia

OpenLab zorganizoval verejné podujatie, ktorého témou boli digitálne hry a technológie vo vzdelávaní.

pridal Nezmar 16.6.2022 o 12:03 pod hry
Ako využiť hry vo vzdelávaní a zvýšiť kvalitu vzdelávania? Aj to bolo témou nedávneho podujatia

HRY > NOVINKY >

OpenLab spolu s Butterfly Effect zorganizovali v priestoroch HubHub v Bratislave verejné podujatie, ktoré sa konalo minulý štvrtok (09.06.2022). Témou boli digitálne hry a technológie vo vzdelávaní.

Prečo sa toto podujatie uskutočnilo a čo bolo jeho obsahom si prezradíme o pár riadkov nižšie, hneď ako si povieme, čo za organizácie sú OpenLab a Butterfly Effect, aj keď ste už o nich mohli u nás počuť.

OpenLab sa venuje vzdelávaniu v technologických smeroch na odborných stredných školách, kde nastavuje nový štandard formálneho vzdelávania. Momentálne má OpenLab otvorené tieto laby:

  • HybridLab, kde sa venujú vývoju hybridných aplikácií
  • AppsLab rozvíja zručnosti v oblasti vývoja softvérových aplikácií
  • GamesLab dáva možnosť študentom pod vedením LabMastra rozvíjať svoje zručnosti pri tvorbe hier

"Fungujeme na metódach open source a demokratickej spoločnosti. Naším cieľom je udržať talenty v technologických oblastiach doma, pretože veríme, že otvorený prístup a kvalitné vzdelanie sú základom úspechu jednotlivca, ako aj prosperujúcej spoločnosti," povedala Viktória Jakubovičová, Partnership Manager OpenLab.sk.

Butterfly Effect sa štyri roky venoval praktickému vzdelávaniu so zameraním na vývoj hier a aplikácií, ich kurzami prešlo cez 300 účastníkov a vzniklo viac ako 20 študentských aplikácií a hier. Tento rok sa po rôznych zmenách ukončilo vzdelávanie študentov a časť organizácie - SCHOOL GAMES, ktorá tvorila hry so študentmi, prešla pod organizáciu Hemisféra ľavá o.z., kde sa pokračuje v začatých, ale plánujú sa aj nové projekty.

Ako využiť hry vo vzdelávaní a zvýšiť kvalitu vzdelávania? Aj to bolo témou nedávneho podujatia

Ako už profily spoločností naznačujú, podujatie sa nieslo v znamení vzdelávania a tomu zodpovedal aj program a hostia.

OpenLab má s podobnými podujatiami už svoje skúsenosti, keďže išlo už o štvrtý ročník OpenGate. Tie slúžia na to, aby si návštevníci mohli nielen pozrieť prezentáciu jednotlivých hier študentami, ale tiež si ich mohli počas prestávok aj fyzicky vyskúšať.

Študenti vytvorili v malých tímoch hry, pri ktorých názov napovie veľa, ako napríklad Packman, Tower Defence 3000, Highway To Hell, Deluxe Galaga alebo Togue Runner. Každopádne ich výtvory treba pochváliť, nakoľko s malými skúsenosťami a za krátke časové obdobie dokázali slušne zvládnuť svoje zadania a popasovať sa s problémami, s ktorými sa pri tvorbe hier stretli, a držíme im palce pri tvorbe ďalších hier.

Na podujatí ale neprezentovali svoje hry iba žiaci stredných škôl. Ešte poslednýkrát v mene študentov Butterfly Effect odprezentoval ich vzdelávaciu hru Bunky v akcii Roman Vizváry, pričom nabudúce už bude prezentovať, ako sme už spomenuli vyššie, vzdelávacie hry pod farbami Hemisféry.

Hra vznikla v rámci už spomenutého projektu School Games z podpory Európskej únie programu Erasmus plus. Cieľom projektu je vytvárať vzdelávacie hry spolu so študentmi a rozvíjať využitie hier ako vzdelávacieho nástroja. Prvú verziu hry si viete na androide vyskúšať tu. Ak vás zaujíma využitie hier na školách, pozrite si prednášku a dozviete sa aj o tom, aké hry ešte budú vytvárať a akou metodikou k tomu pristupujú.

Ako využiť hry vo vzdelávaní a zvýšiť kvalitu vzdelávania? Aj to bolo témou nedávneho podujatia
Ako využiť hry vo vzdelávaní a zvýšiť kvalitu vzdelávania? Aj to bolo témou nedávneho podujatia
Ako využiť hry vo vzdelávaní a zvýšiť kvalitu vzdelávania? Aj to bolo témou nedávneho podujatia

Aby toho nebolo málo, tak počas podujatia sa odprezentovala aj vzdelávacia hra z dielne Impact Games a to konkrétne hra Pamoja: Za bezpečný úsvit. V tejto mobilnej edukatívnej hre hľadáte cestu za bezpečným spolunažívaním ľudí a slonov v africkom buši.

Podujatie moderoval IT influencer Roman "Yablko" Hraško, ktorý vniesol do panelových diskusií a aj celej akcie uvoľnenú atmosféru.

Veríme, že Vás zaujmú aj panelové diskusie, ktorých účastníkmi boli Andrej Golovkov (COO, Powerplay Studio), Ján Kožlej (CEO, Hemisféra), Michal Božík (psychológ a výskumný pracovník), Táňa Zacharovská (art director, herný dizajnér, lektor), Veronika Golianová (Co-CEO, Impact Games) a tiež Denisa Močková (projektová a finančná manažérka SlovakAid).

Panelové diskusie sa venovali potrebe hier vo vzdelávaní, kde môžu zásadne pomôcť zatraktívniť a zefektívniť výučbu a tiež vplyvu hier pre vstup do sveta technológií.

Veríme, že takýchto akcií bude v budúcnosti viac, pričom všetky prezentácie a teda aj viac informácií k jednotlivým témam si môžete pozrieť zo záznamu z akcie.

 





Páči sa mi!







Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (9)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19996)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk