ALIENS: DARK DESCENT

ALIENS: DARK DESCENT

Ďalšia hrozba vo svete votrelcov

V hernom svete sa značka Aliens hráčom väčšinou spája s akčnými hrami z pohľadu prvej osoby, ktoré dbajú na hororovú atmosféru, prípadne na survival prvky. Pri predstavení singleplayer squad-based hry Aliens: Dark Descent sme si preto neboli celkom istí, či sa strategické prvky a pohľad zhora budú dobre miešať s touto notoricky známou hororovou značkou. S veľkou zvedavosťou sme preto počas Gamescomu vstúpili do stánku vývojárov z Tindalos Interactive, ktorí sa nám pokúsili vysvetliť, prečo taktické súboje so xenomorfmi dávajú zmysel.

Hra sa odohráva 20 rokov po udalostiach vo filme Votrelec 3, pričom však autori čerpali najviac inšpirácie z filmu Votrelci od Jamesa Camerona. Príbeh je podľa nich v tejto hre veľmi dôležitý, pričom sľubujú zaujímavé momenty a nové hrozby, aké ste doteraz v značke Alien nezažili. Hra bude mať dve hlavné postavy, Maeko Hayes a Jonas Harper, ktoré stroskotali na mesiaci Lethe a ak chcú prežiť, musia čo najrýchlejšie nájsť spôsob, ako sa odtiaľ dostať.  Ľudské kolónie na mesiaci padli za obeť xenomorfom, zatiaľ čo jeden z vedcov Weyland-Yutani sa rozhodol vyvolať vzburu proti tejto korporácii. S vašim tímom budete musieť odhaliť tajomstvá mesiaca Lethe a prežiť vlny nepriateľov.


Značne poškodená loď Otago ostane vašou základňou, kam sa budete môcť vracať z prieskumných misií, počas ktorých budete hľadať materiály na opravu, zbrane a nachádzať ďalších preživších a zlepšovať ich schopnosti. Hráči si budú musieť zostaviť tím zo štyroch postáv, pričom na výber budú mať šesť tried. Je potrebné strategicky naplánovať vaše nájazdy, aby ste splnili čo najviac cieľov a rýchlo sa vrátili na základňu. Na každej misii budete mať hlavné aj vedľajšie ciele, pričom jeden takýto nájazd môže trvať aj hodinu, počas ktorej budete postavám rozdeľovať akcie v reálnom čase. Môžete všetky postavy mikromanažovať, alebo sa spoliehať na AI, ktorá automaticky pošle vojakov tam, kam majú ísť.

Každé vaše rozhodnutie vás bude stáť nejaké zdroje. Míňať ich budete na stavanie obranných vežičiek, použitie špeciálnych schopností alebo na zvarenie dverí. Práve strategické uzatváranie ciest vám môže poskytnúť výhody v obrane, odomknutie skratiek vytvorí priamejšie cesty k cieľom a zvarenie dvier je nutné aj pre vytvorenie bezpečnej zóny, aby sa postavám znížila úroveň stresu. Hráči budú musieť sledovať aj ukazovateľ agresivity nepriateľov či snímače pohybu. Jeden snímač viete položiť na strategické miesto, napríklad blízko hniezda xenomorfov. Ak vám ho zničia, stále vám ostane prenosný detektor na postave.

V hre existuje permanentná smrť, preto bude potrebné zvažovať aj stiahnutie vojakov na základňu. Autori radia, že ak ostanú dve postavy zranené, je lepšie radšej odísť a nechať ich automaticky vyliečiť na lodi, pričom istú dobu bude trvať, kým sa oživia. Level ostane v rovnakom stave, v akom ste ho zanechali so všetkým vybavením a budete sa doň môcť neskôr vrátiť. Keď sa votrelci dozvedia o vašej prítomnosti, začnú vás hľadať, no ak sa im to nepodarí, prestanú s pátraním a znovu budete na chvíľu v bezpečí. Pre lepšie taktizovanie bude možné čas v hre spomaliť a naplánovať si ďalšie kroky či použiť lieky na okamžité liečenie postáv.

Je potrebné rátať aj s únavou vojakov, ktorí začnú byť menej efektívni. Hra vás bude nabádať, aby ste mysleli strategicky a menili taktiku z misie na misiu. Je totiž potrebné sledovať zdravie, zdroje aj duševné zdravie vašich vojakov, aby ste sa vyhli permanentným stratám a psychickému zrúteniu v stresujúcich situáciách. Okrem levelovania postáv vám pomôže rozvíjanie základne, výskum nových technológií, odomykanie zbraní či rýchlejšie liečenie vojakov.


Existuje tu aj hrozba únosu xenomorfmi, pričom sa v príbehu dozvieme, kam a prečo ľudí unášajú. V hre okrem bežných bojovníkov natrafíme aj na ďalšie štádiá životného cyklu xenomorfov od facehuggerov cez Praetorianov po kráľovnú. V hre môžeme stretnúť NPC postavy, ktoré nám poskytnú informácie, cenné vylepšenia či zbrane. No nie všetci budú priateľskí a podľa tvorcov sa proti nám postaví aj nebezpečné ľudské komando. Zároveň autori naznačili novú hrozbu, ktorá v príbehu o Votrelcoch doteraz nebola prebádaná. Na našu otázku, ako chcú rozšíriť svet Votrelcov, nám autori odpovedali, že v hre nebudú iba Xenomorfovia, ale aj iné živočíchy.

Okrem príbehu si vývojári dávajú záležať aj na atmosfére celej hry. Aj keď sme počas prezentácie videli iba chladné priestory opustenej stanice, sme zvedaví na spracovanie teritória votrelcov aj na všetkých mimozemských nepriateľov. Aliens: Dark Descent sa ukazuje ako zaujímavý prídavok do sveta votrelcov, ktorý nám môže ponúknuť napínavé súboje aj nové príbehové zvraty. Tvorcovia hernú dobu odhadujú na 25 až 30 hodín a uvedenie hry na trh je naplánované na rok 2023 na platformách PS5, PS4, Xbox Series X|S, Xbox One a PC.


napísal Tanya 5.9.2022
Páči sa mi! (+10)
ALIENS: DARK DESCENT


PC
PS4
Xbox One
PS5
Xbox Series X|S

Vývoj: Focus / Tindalos
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 20. jún 2023
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19865)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk