Zatiaľ čo Microsoft pre PC pripravuje DX10, XNA na Xboxe je už v plnom prúde a práve na GDC ohlásili niekoľko utilít pre vývojárov. Prinášajú XNA Studio toolsy, ktoré pomôžu vývojárom ľahšie a rýchlejšie vyvíjať a optimalizovať svoje výtvory, XNA Framework pre .Net umožní jednoduchý cross platformový vývoj. Nakoniec najzaujímavejšia časť je Xbox Live Server Platform, ktorá umožní vývojárom zasahovať do Xbox Live a pridávať tam nové funkcie a možnosti (Gotham TV, save replayov k užívateľskému kontu, načítavanie rôznych dát z internetu cez XML atď).
Pre Windows Vista ohlásilo MS niekoľko zaujímavostí a to podporu HD DVD a Blu-Ray medií v systéme s tým, že HD DVD bude mať aj integrované prehrávanie a ovládače, zatiaľ čo video prehrávače pre Blu-Ray budú od tretích strán. Čo sa týka DX10 vo Viste sa môžeme tešiť na dosť noviniek, ako 6-8 krát vyššiu rýchlosť oproti DX9, pribudne množstvo funkcií pre programátorov a zmení sa aj celá koncepcia ovládačov pre grafické karty. To bude znamenať aj to, že DX10 nebude kompatibilné s WinXP. Nové ovládače totiž budú musieť v 3D móde obsluhovať samostatne každé okno s 3D grafikou, čím musia rozdeliť procesy, aby nespadli aj ostatné okná, ak v jednom spadne aplikácia. Najväčšou zmenou bude virtualizovanie pamäte pre GPU, ktorá bude mať teraz vlastné miesto v systémovej RAM na veci, ktoré sa do pamäte grafickej karty nevopchali. Teda takto sa odstráni pamäťové obmedzenie na grafických kartách a napríklad hry v DX10 budú obmedzované len celkovou kapacitou pamäte, čo zvýši možnosť textúr asi 2 až 4 krát. Na druhej strane aj grafické karty budú musieť byť DX10 kompatibilné, aby využili všetky funkcie, ale to vývojárom zase poskytne záruky, že budú môcť jednotne programovať na všetky DX10 karty a nebudú musieť optimalizovať kódy samostatne pre Nvidiu alebo ATI (aj keď budú môcť).
Nakoniec jedna neoficiálna, ale stále zrejmejšia informácia a to, že Microsoft pracuje na Xbox handhelde, ktorý by mal konkurovať ako PSP, DS tak aj iPodu. Bude totiž podporovať ako hry, tak aj hudbu a video. Celé to vedie J. Allard a designerom Gregom Gibsonom. Vyjdenie sa neočakáva skôr ako budúci rok. Microsoft sa momentálne snaží znížiť spotrebu batérie a vyvíja sa aj hudobný distribučný systém s kódovým označením Alexandria.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Silent Hill f 96
- Microsoft prepracoval Game Pass predplatné, po novom sú tri - Essential, Premium a 267
- Autor Zaklínača znovu kritizuje hry 127
- Najnudnejší simulátor odmeňuje hráčov, prvému hráčovi za dohranie sľubuje 2000 eur 32
- Ako dopadlo porovnanie reálneho výkonu iPhone 17 Pro Max a Galaxy S25 Ultra? 62
- RECENZIA: Borderlands 4 22
- Nový Lord of the Rings titul je v príprave, chce súperiť s Hogwarts Legacy 45
- Ktoré predplatné Game Passu sa oplatí, ktoré čo ponúka? 193
- Game Pass dnes dostal masívnu nádielku titulov vedených Hogwarts Legacy 13
- Októbrové hry 40 zobraziť viac článkov >