HIGH ON LIFE

HIGH ON LIFE

7.0

Lovenie odmien s kalibrom ofenzívneho humoru

Recenzia na PC verziu

Justin Roiland jednoznačne patrí medzi tie kontroverzné kreatívne figúrky, ktoré nie sú pochopené každým. Avšak po jeho úspechu s dnes legendárnym seriálom Rick and Morty, ktorý práve dokončil už svoju šiestu sériu, bolo jasné, že Roiland plánuje počas svojej popkultúrnej kariéry pichnúť prsty snáď do ktoréhokoľvek kreatívneho smeru. Rozhodne aj práve preto založil v roku 2016 svoje vlastné herné štúdio, dnes známe ako Squanch Games, no a počiatočný skepticizmus fanúšikov jeho práce aj herných entuziastov sa nakoniec zmenil iba na nezanedbateľné množstvo ďalších úspechov. Dnes by som vám rád priblížil štvrtý projekt tohto štúdia, veľmi trefne pomenovaný High on Life, ktorý berie Roilandovu esenciu a kombinuje ju s veľmi návykovou a zábavnou FPS hrateľnosťou.

Nakoľko je oproti predchádzajúcim titulom jednoznačne viditeľný posun celého projektu na vyššiu úroveň, hra sa nevyhla ani viacerým chybám a nedostatkom, ktoré napriek zábave vo vás zanechajú horkastú pachuť priemernej FPS. Vopred vás teda varujem, že napriek nadšeniu, ktoré vo mne hra vyvolala, výsledný verdikt u každého rozhodne ovplyvní práve váš postoj k humoru a smerovaniu takéhoto titulu. Plus 1 až 2 body pre niekoho, kto si užije Roilandovku a ak patríte medzi jeho odporcov, body asi radšej odrátajte...

High on Life
High on Life Nádherne pestrý vizuál, dobre zvládnuté nasvietenie a celkovo pútavé artistické smerovanie? Máme!
Nádherne pestrý vizuál, dobre zvládnuté nasvietenie a celkovo pútavé artistické smerovanie? Máme!


High on Life Hrozivé prerastené červy na púštnej planéte? Máme!
Hrozivé prerastené červy na púštnej planéte? Máme!


High on Life Detinské vtipy s výkalmi? Máme!
Detinské vtipy s výkalmi? Máme!





Absurdná invázia vytvorí nečakané spojenectvá

Jednoznačne je potrebné začať najvýraznejšími prvkami celého titulu, teda samotným príbehom, rozprávajúcimi zbraňami a, samozrejme, všadeprítomným humorom. V príbehu sledujeme tentokrát nemého a nepomenovaného protagonistu, ktorý je vytrhnutý zo svojho naivne bezstarostného života priemerného hráča mimozemskou inváziou. Samozrejme, hra začína ako akýkoľvek iný normálny titul, a to poriadnou dávkou kokaínu, ktorá v tvare šípok na zrkadielku protagonistovej sestry Lizzie tvorí UI rozhranie pre výber postavy z prednastavených modelov. Klasika. Každopádne, rodičia utiekli na výlet a decká zostali samé vo veľmi nevkusnom dome práve v momente, keď vypukne invázia na Zem. Mimozemské základne galaktického kartelu známeho ako G3 sa začnú teleportovať kade-tade po susedstve, Zem je ostreľovaná z obežnej dráhy a jednookí votrelci pojašene pobehujú a strieľajú do všetkého navôkol, čo iba všadeprítomný chaos umocňuje.

Viem, že nasledujúca veta teraz bude znieť nepredstaviteľne absurdne, ale po tom čo vodca celej tejto „špeciálnej operácie“ Garmantuous doslova vyfajčí život z protestujúceho pozemšťana, nechá zastreliť práve jedného zo svojich komplicov. V priebehu hry sa postupne dozviete, že tento brutálny kartel zotročuje planéty a využíva v ňom žijúce organizmy ako drogy (preto trefné meno hry aj spomínané vyfajčenie celej ľudskej bytosti...). Každopádne, po promptnom odchode jedného z členov G3 sa od mŕtveho tela začnú ozývať podivuhodné zvuky a nám sa tak predstaví prvý Gatlian, teda príslušník inteligentnej rasy hovoriacich zbraní. Kenny vás nielenže opľuje prekladateľskými baktériami, ale veľmi promptne vás vyzve k streľbe na prerastených jednookých mimoňov. A tak sa naučíte nielen ako sa správajú tieto biologické zbrane, vyobdivujete úžasné animácie ich prebíjania, ale taktiež si vypočujete prvé ofenzívne vtipy. Kenny je totižto iba jedným zo šiestich Gatlianov, ku ktorému sa v priebehu hry dostanete. Zároveň sa dobre pozriete aj na dva druhy nepriateľov, ktoré tak dopĺňajú celkový chudobný počet asi šiestich typov nepriateľských oblúd, čo vo svete postretnete (okrem bossov, ktorých popíšem neskôr).

S Kennyho pomocou sa vám podarí urýchlene opustiť pozemské hranice a premiestniť celý váš dom do galaktickej metropoly Blim City, ktorá by sa dala dizajnom prirovnať k Night City známemu z Cyberpunku 2077. Tu sa stretnete s ďalšou najdôležitejšou postavou doplňujúcou Lizzie a vo vašom zovretí neustále prítomného Kennyho alebo iného Gatliana. Gene je bývalý lovec odmien, ktorý prišiel nielen o nohy, oko, domov, ale aj motiváciu žiť, avšak s vidinou zisku v podobe domu hlavného protagonistu sa rozhodne vám pomôcť. Venuje vám tak nielen svoj oblek, ale aj vedomosti a špeciálny prístroj známy ako Bounty 5000. Tento portál na ostatné planéty skombinovaný s kontraktovou konzolou bude umiestnený uprostred vášej obývačky a slúžiť vám bude ako stanica pre výber každého zo siedmich hlavných príbehových kontraktov. Spolu so zvyškom Blim City sa tak váš dom stane akýmsi HUBom nielen pre výber misie, ale aj pre rozpravu s NPC postavami, nákup upgradov a vzhľadom na niektoré vaše akcie sa bude toto prostredie aj meniť.

Gene je síce nevrlý hajzlík, ktorý vás spočiatku poslal na takmer istú smrť, no s každou ďalšou misiou vám prirastie o kus viac k srdcu. Podobne je aj na tom vaša otravne povýšenecká sestra, ktorá neustále vedie argumenty s Genom a vás tak čaká pri každom návrate domov viacero rozhodnutí, ktoré rozsúdia ich žabomyšie vojny. Každá z doma prítomných postáv zároveň sleduje na pozadí nejakú jednoduchú príbehovú linku, o ktorej vám čo-to porozprávajú napríklad počas pozerania jedného zo štyroch v hre dostupných celovečerákov. Stačí si tak sadnúť k telke s Genom a hurá na poriadnu odreagovačku. V inventári odpočívajúce zbrane sa počas príbehu vyvíjajú tiež, komunikujú s vami aj medzi sebou, hádžu na vás fakty o svete okolo alebo vám občas porozprávajú o svojej minulosti. Vďaka takýmto interakciám medzi postavami, a to či už počas hlavnej príbehovej linky alebo v kadejakom vedľajšáku, ktorý sa nakoniec nejako podpíše aj na udalostiach dejúcich sa vo svete okolo vás, má hra neskutočne živú atmosféru a ilúziu tohto fungujúceho sveta si rozhodne zamilujete.

Ofenzívna partia efektívneho arzenálu, na ktorej sa rozhodne zabavíte

Herecké výkony teraz nestoja iba na Roilandových hlasivkách, nakoľko si do hry pozval poriadnu partiu komikov, improvizátorov a z animákov aj filmov dobre známych hercov, ktorí sa do svojich úloh totálne ponorili. Predstavme si teda v krátkosti náš rozprávajúci arzenál, ktorý je v podstate absolútnym základom celého projektu. Samotným Roilandom nahovorený Kenny nedisponuje tentoraz nijakým prehnane otravným hlasom a skôr pripomína dospelejšieho Mortyho. Samozrejme, Roiland sa nedokáže ubrániť nutkaniu nahovoriť široké spektrum postáv, a preto jeho hlas budete počuť v putovaní po kadejakých svetoch hneď niekoľkokrát. Dobre známy herec J.B. Smoove sa zhostil úlohy dobráckeho Gatliana menom Gus. Herečka Betsy Sodaro sa postarala o hlas sympatickej, no drzej Sweezy. Komik Tim Robinson schytal rolu mierne dementného, ale veľmi kreatívne nadizajnovaného Creature. Michael Cusack je zas šialený maniak Knifey. A len tak pomimo, Laura Silverman sa postarala o hlas sestry Lizzie a sympaťák David Herman je náš mentor Gene. A toto sú, nanešťastie, asi všetky hlasy, ktoré sa dajú jednoznačne priradiť postavám, nakoľko zvyšné herecké obsadenie, ale aj vyššie uvedené mená, sú v zozname radené ako iba ako doplňujúce postavy. A to je rozhodne škoda, lebo napríklad k ďalšej práci niektorých špecifických postáv by som sa dostal rád.

Teraz by však asi bolo vhodné, pozrieť sa na náš entuziasticky ofenzívne vtipy vykrikujúci arzenál aj z hľadiska hrateľnosti. Každá zo zbraní ma okrem unikátneho dizajnu a osobnosti taktiež jedinečné mechaniky, na využívanie ktorých jednoznačne nabáda dizajn úrovní. Hra by sa dala totižto sčasti považovať za akúsi metroidvaniu, nakoľko sa po získaní správnej výbavy budete do kedysi neprístupných lokácií vracať nielen za korisťou, ale aj pre progres v príbehu. Každopádne, v hre nájdete v priebehu približne 10 hodín, ktoré vám hlavná dejová linka zaberie, šiestich jedinečných Gatlianov, ktorými sú Kenny, Gus, Sweezy, Creature, Lezduit a Knifey. Každého z Gatlianov G3 zotročilo pre svoje účely, a tak vaše zoznámenie s nimi začne vytrhnutím inhibítorového čipu z ich tela, no a potom už hor sa do akcie! Gatlianov si budete môcť v priebehu hry upravovať aj v Blim City či vo voľne roztrúsených obchodíkoch zakúpenými orgánmi na vylepšenie, teda dostanete napríklad viac nábojov v zásobníku, rýchlejšie prebíjanie, väčšiu efektivitu útoku a podobne.

Každý z Gatlianov má niekoľko foriem útoku, čo pre primárnu streľbu znamená jeden výstrel akéhosi projektilu, a to buď pomocou základného zameriavača, ktorý ponúka operačný systém obleku, alebo aj s presnejším/priblíženým mierením napríklad cez oči alebo tykadlá Gatliana. Zároveň však disponuje každá zbraň aj jedným jedinečným útokom, ktorý vystrelí zo svojej „špeciálnej diery“. Tieto špecialitky sú mimo súbojov neobmedzené, ale v bitke sa vplyvom nervozity zbrane na opakovaný útok musia psychicky pripraviť. Túto prípravu im viete skrátiť, ak ich nakŕmite mimozemskými krištáľovými bobuľami, ktorých limitovaný počet si so sebou váš protagonista neustále nosí na opasku.

High on Life
High on Life Domácnosť dostala so stanicou pre lovcov odmien poriadny facelift
Domácnosť dostala so stanicou pre lovcov odmien poriadny facelift


High on Life Kreatívny výber postavy, no chýba aj skutočné upravovanie.
Kreatívny výber postavy, no chýba aj skutočné upravovanie.


High on Life Teda ofenzívnejšieho predavača ste určite ešte nestretli…
Teda ofenzívnejšieho predavača ste určite ešte nestretli…





Šiesti Gatliani apokalypsy

Prvý získaný Gatlian Kenny je takou tou univerzálnou pištoľou, ktorá strieľa po nepriateľoch akýsi zelený sliz, ako mieridlá využíva svoje tykadlá a špeciálnym útokom je Goop shot, teda veľká guľa slizu. Tá odhodí nepriateľov vysoko do vzduchu a vy ich tak môžete primárnym útokom zasypať ďalšou dávkou výstrelov a pohadzovať ich potom vo vzduchu ešte o niečo dlhšie. Zároveň túto strelu využijete aj na environmentálne puzzle, kde bude nutné pomocou zbrane otáčať špecificky označené platformy. Krátko po Kennym sa zoznámite so šialeným nožom menom Knifey, ktorého seknutia sa stanú nielen jediným útokom nablízko, ale zároveň budete pomocou jeho elastického naťahovacieho tela poskakovať po určených platformách, skĺzať sa po lanách a, samozrejme, odrezávať časti tela z ulovených odmien. Knifey zároveň disponuje aj vlastným setom animácií, ktoré fungujú podobne ako finishery z Dooma, ale ich chýbajúce variácie si veľmi rýchlo všimnete. Gus alebo Sweezy sa stanú tretím spoločníkom vašej trafenej partie podľa toho, ktorého z dvoch dostupných bossov, resp. kontraktov, eliminujete prvého.

Nablízko najefektívnejší, brokovnicu imitujúci Gus bol pre mňa prvým obohatením kolekcie. Okrem svojho primárneho brokovnicového výstrelu s poriadnym rozptylom disponuje aj špeciálnou schopnosťou, ktorá vystrelí akýsi obrovský kamenný disk. Ten sa nielenže podobne ako vražedné frisbee odráža od nepriateľov, ale zároveň na špecifických rozpálených stenách vytvorí disk platformu, na ktorú s pomocou Knifeyho ľahko vyskočíte. Pri zamierení si Gus zároveň pomocou svojich rúk roztiahne vytŕčajúce oči aby vytvoril priestor na nájdenie cieľa a taktiež začne nasávať drobných nepriateľov smerom k vám. Papuľnatú Sweezy zase nájdete v útrobách neónového podzemného mesta a ja osobne som si práve túto Gatlianku zamiloval najviac. Okrem svojej extrémne povýšenecky drzej a punkerskej povahy, jednoznačne badateľnej na jej „účese“, má k dispozícii aj poriadne agresívny arzenál kryštálov, ktoré priamo na jej hlave zároveň indikujú aj počet zostávajúcich striel. Tieto kryštály zostávajú zapichnuté v nepriateľoch a po útoku s nožom ich viete odpáliť a spôsobiť tak bonusové poškodenie. Pri mierení Sweezy vyprodukuje zároveň aj akýsi silnejší kryštál, ktorý zasiahne nepriateľov aj cez prekážky a jej superschopnosť zase vytvorí bublinu, v ktorej sa nakrátko spomalí čas. Tú podobne ako predchádzajúce schopnosti využijete nielen v boji, ale aj v environmentálnych puzzle.

Podobne kreatívny je aj Creature, ktorý pod vplyvom experimentov zo strany G3 mierne utrpel na rozume, čo mu však rozhodne neuberá na luxusnom dizajne a schopnostiach. Creature nemá v podstate žiadny primárny výstrel, nakoľko je skôr akási chodiaca pôrodnica. Tento Gatlian totižto vystrelí zo svojich špeciálnych dier svoje drobné modré deti buď voľne do prostredia, alebo priamo na nepriateľa. Tie ho, samozrejme, nežne dobijú na smrť, ale po krátkej chvíli jednoducho prasknú a Creature ako dobrý tatko porodí nové deti. Šesť detí si sedí pokojne v kruhu jeho pôrodných dier, zatiaľ čo uprostred je pripravené fialové mimozemské bábo, ktoré po kontakte s nepriateľom spôsobí skrat v jeho chovaní a tak začne nekontrolovateľne strieľať navôkol. Ak však k tomuto fialovému drobcovi pridáte aj modrých, decká kolektívne začnú krátkodobo ovládať telo nepriateľa a útočí tak po svojich. Zostáva potom už len skutočne retardovaný Lezduit, ktorý je v podstate prehnane smrteľný plazma kanón, no jeho opisom by som vám vyspoiloval mnoho z príbehu. Takmer by som aj zabudol spomenúť ešte jednu drobnosť, ktorou je fakt, že pri pokuse o vystrelenie špeciálnej schopnosti sa pri ktorejkoľvek zbrani krátkodobo spomalí čas a zároveň sa ukáže dráha dopadu projektilu. Ak v tomto časovom okne nevystrelíte, vrátite sa k primárnej paľbe.   

Každá zbraň je extrémne kreatívna, má skutočne unikátny dizajn a osobnosť, no predovšetkým disponuje aj fundamentálne odlišným štýlom humoru a jeho prezentáciou. Bežných ľudí resp. NPC postavy odmietajú zabiť a pri vašom pokuse o tento čin spochybňujú vašu kompetentnosť. Na druhej strane, High on Life je zároveň titulom, ktorý vám dovolí zabiť napríklad aj dieťa... Creature je spomalený, a tak znejú aj jeho vtipy či akákoľvek iná interakcia so svetom, Mort...teda Kenny je zase energický a len ťažko zatvorí ústa, Sweezy je jednoducho drzá mrcha, ktorá frfle na všetko, na všetkých a svoje názory si nenechá nikým zmeniť, no a dobrák Gus je strašný pohoďák, ktorý však vie ukázať aj svoju krvilačnú stránku. Knifey je jednoducho po orgánoch bažiaci magor, ktorý však vie často prispieť aj zaujímavými informáciami o svete a Lezduit je kapitola sama osebe... Každý jeden člen partie reaguje odlišne na prostredia, bossov, vyjadruje pocit, že ho málo používate a vzhľadom na svoju osobnosť tak prispieva aj do bežných rozhovorov. Nechcem nič prezradiť z konca hry, ale, samozrejme, v závislosti od vašich spoločníkov sa menia aj špecifické časti finále, aj keď záver je rovnaký.

High on Life
High on Life Po aréne poskakujúci Douglas je iba jedným zo siedmich veľmi kreatívnych bossov.
Po aréne poskakujúci Douglas je iba jedným zo siedmich veľmi kreatívnych bossov.


High on Life Power slide wohooooo!
Power slide wohooooo!


High on Life Nepýtajte sa...
Nepýtajte sa...





Ako sa taký priemerný lovec odmien postaví celému kartelu?

V hlavnom protagonistovi sa však ukrýva aj čosi viac ako iba schopnosť prebíjať biomechanické zbrane. Nebojácne sa vrhá čelom proti neustále teleportujúcemu sa kartelu, ktorý má svoje jednotky snáď všade. Pomocou spomínaného arzenálu zbraní a rozsiahlejších vylepšení obleku, ako je je úskok, power slide, teda akési raketové šmýkanie sa po zemi alebo dokonca obmedzený jetpack, môžete vytvárať veľmi kreatívne a efektívne taktiky vraždenia nepriateľov. Hra dostane so všetkými vylepšeniami mobility akoby druhý dych a za nepriateľmi, pred nepriateľmi aj po environmentálnych puzzle tak budete poletovať jedna radosť.

Samotní nepriatelia, ako som už spomínal, trpia hlavne absenciou variácií. Áno v každom svete sa objaví jeden až dvaja unikátni nepriatelia, ale žltí mimoni alebo akoby zo série Oddworld vytrhnutí Mudokoni sú G3 obludami, ktoré vás prenasledujú všade a neustále. Preto sa však treba zamerať práve na najzaujímavejšie časti súbojov v každom novom svete a tými sú práve bossovia nachádzajúci sa na konci vašej púte planétou. Je ich konkrétne 7 a každý vyžaduje fundamentálne odlišný prístup nutný na ich porazenie. Napríklad taký Douglas, teda majiteľ dobre známej Sweezy, je šialene agilný, poskakuje po stenách, neustále uhýba z jednej strany miestnosti na druhú a neskôr vo svojej aréne dokonca aktivuje aj elektrizujúce podlahy. Preto je nutné sa schovávať za stĺpy, neustále sa hýbať, zhupnúť sa na vo vzduchu poletujúcom hmyze, zhadzovať Douglasa zo stien špeciálnymi útokmi a zasadiť mu hlboké rany nožom.

Obťažnosť rastie s veľkým množstvom nepriateľov dosť rýchlo, pretože miestnosti sa zaplnia lietajúcimi projektilmi celkom efektívne. Bullet Hell to úplne nie je, no občas to ďaleko od toho pri preplnených arénach alebo agresívnejšom bossovi nemá. Je teda podstatné naučiť sa pozorovať nepriateľov, neustále sa vyhýbať projektilom a vedieť kedy zvoliť ofenzívu. Životy sa dopĺňajú pri zranení automaticky a štít zase spadne z niektorých nepriateľov. Priznám sa, že aj na strednej obťažnosti sa mi mojou neschopnosťou podarilo zopárkrát zomrieť alebo som sa musel kvôli nízkemu životu iba nekonečne húpať po platformovacích plochách a čakať, kým sa životy začnú obnovovať. Pády z obrovskej výšky sú v hre v podstate smrteľné a vtedy ste iba jednoducho teleportovaní naspäť do bezpečia. Fall damage sa však v hre nenachádza, a tak môžete zoskakovať zo striech alebo vypínať jetpack takmer kdekoľvek. Napriek mojim chybám by som však rozhodne nepovedal, že titul je nejako extrémne ťažký a na ťažšiu úroveň sa určite vrhnem pri ďalšom rozohraní hry. To však asi hodnú chvíľu nenastane, nakoľko možnosti znovuhrateľnosti tu výrazne absentujú.

Futuristicky absurdné, groteskné, no predsa unikátne nádherné svety

Počas lovenia siedmich hlavných kontraktov celého dobrodružstva sa pozriete hneď na niekoľko planét a objavíte rôznorodé biotopy. Od klasickej džungľovej planéty plnej domorodých macíkov podobne ako v Star Wars, cez piesočnatú a hrdzou prerastenú krajinu akoby vytrhnutú zo sveta Mad Maxa, či nejaké tie nablýskané kyberpunkové mestá, ukotvené uprostred vesmírom voľne letiaceho asteroidu. Skrátka unikátnych prostredí je tu dosť a obsahu v nich je ešte niekoľkonásobne viac. V mestách poskytnú všadeprítomné NPC postavy dosť často možnosť sa s nimi porozprávať, poprípade od vás vyžadujú nejakú drobnosť. V každom svete a zaručene v Blim City vždy nájdete aj nejakého toho obchodníka, kde si za zopár vesmírnych roupies nakúpite upgrady pre oblek aj zbrane. Kredit na nákup získate hlavne za lovenie za odmeny, ale taktiež nájdete často aj žijúce trezory na nejakú tú stovku dukátov, ku ktorým sa dostanete pomocou Knifeyho preparovacích schopností.

Zaujímavou súčasťou svetov sú aj takzvané warp disky, ktoré viete nakúpiť v Blim City za teleportačné kryštály nachádzajúce sa v každej G3 stanici. Warp disky slúžia na teleportovanie kusu iného sveta na vyznačenú lokáciu. Takto sa napríklad dá teleportovať do džungle kus diaľnice alebo doprostred púšte mesto s miniatúrnou populáciou mimozemšťanov či obyčajná toaleta. V hre je však týchto miest určených na celkovo 6 diskov žalostne málo, a teda aj keď si takúto teleportačnú chvíľku užijete, mechanicky sa v podstate veľmi kreatívny prvok neuplatní takmer vôbec.

High on Life
High on Life Rozkoš pre oči!
Rozkoš pre oči!


High on Life Hľadanie skrytého obsahu v celej galaxii nikdy neomrzí
Hľadanie skrytého obsahu v celej galaxii nikdy neomrzí


High on Life Teleportovať po planétach rôzne kusy iných svetov je úžasne kreatívny nápad, škoda, že veľký potenciál ďaleko nedotiahli…
Teleportovať po planétach rôzne kusy iných svetov je úžasne kreatívny nápad, škoda, že veľký potenciál ďaleko nedotiahli…




Ofenzívna bodka na záver

High on Life je ofenzívne, absurdné, záchvatov smiechu hodné, no na prvý pohľad skôr priemerné FPS dobrodružstvo, ktoré však primárne drží nad vodou hlavne kreativita dizajnérov a scenáristov. Čím viac príbehu zažijete a mechaník odomknete, tým zábavnejšou sa hra stane. Neustále čosi mrmlúce, živé zbrane sú úžasným naratívnym prvkom a už len kvôli nim by som vám hru odporučil všetkými desiatimi. Repetitívnosti sa hra vyhýba len veľmi ťažko a komu nesadne humor, bude musieť pomalšie získavanie komplexnejších nástrojov jednoducho pretrpieť cez nekonečné množstvo rečí a dosť často frustrujúcej hudby. Bugy a glitche hre tiež veľmi nepristali a veruže ich nebolo najmenej. Po prvom patchi som si však všimol, že na tento problém som natrafil omnoho menej a dúfam teda, že hra sa bude už len zlepšovať. Jediné čo teda hre skutočne teraz chýba, je akákoľvek možnosť znovuhrateľnosti alebo aspoň opakovanie súbojov s bossmi, nakoľko po splnení hlavnej príbehovej linky a vedľajších zadaní vás k hre skutočne nič naspäť neťahá...

Osobne si nielenže viem predstaviť poriadne nabitý DLC obsah, ale so zdravou dávkou optimizmu to vidím aj na pokračovanie. Úprimne ho aj bytostne potrebujem, a preto vám iba môžem odporučiť, aby ste hre dali skutočne šancu, ak vás aspoň čo i len jeden z obrázkov zaujal... Sám Roiland údajne považuje High on Life za svoje nové bábätko a ja úplne chápem prečo. Tento bizarne fascinujúci svet mi pripomína dokonalé spojenie tých najlepších prvkov z jeho dvoch projektov, ktorými sú legendárny seriál Rick and Morty a zatiaľ podobne kreatívny, na mimozemskú rodinku zameraný, Solar Opposites. Už len keby sa vývojárom zo Squanch Games podarilo preniesť túto neutíchajúcu kreativitu aj do o kúsok menej kostrbatého a ucelenejšieho zážitku z hrania, bavíme sa o majstrovskom diele. Preto dúfam, že High on Life 2 alebo akýkoľvek iný ďalší projekt štúdia smeruje ambíciami minimálne tak „high” ako zápletka tohto diela!


napísal Taiven 23.12.2022
Páči sa mi! (+4)
7.0
Vo svete
6.8
Ohodnotiť
HIGH ON LIFE
+ humor nad zlato
+ unikátny a kreatívny prístup k dizajnu sveta a mechaník
+ príbehová stránka a hlavní aktéri
+ návyková zábavná hrateľnosť
+ dizajn a osobnosti zbraní
+ mechanicky a dizajnovo originálne súboje s bossmi
+ svety bohaté na NPC postavy a vedľajšie úlohy
+ hlasové herecké výkony
+ možnosť voľby postupu pri love odmien
- humor nesadne každému
- technická stránka (po patchi lepšie)
- absencia hlbšieho rozvoja postavy
- repetitívnosť nepriateľov
- dosť často rušivé a opakované hudobné prvky
- hlavne zo začiatku časté prerušovanie postupu animáciami



RECENZIE HRÁČOV
PC
PS4
Xbox One
Xbox Series X|S
Game Pass
PS5

Vývoj: Squanch Games
Štýl: Akcia / Adventúra
Dátum vydania: 13. december 2022
 23.7. 2023 (PS4,PS5)
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19490)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk