Inworld a Nvidia ukázali lokálne AI, hry už nebudú potrebovať cloud |
AI sa neustále vyvíja a rovnako aj technológie, ktoré ju presúvajú z cloudu na lokálne spracovanie.
Cloudová AI bol len začiatok, ale do budúcnosti už bude v hrách bežať priamo lokálne. Nakoniec už budú AI jadrá ako v procesoroch, tak aj vo väčšine grafík a ak si autori dopredu pripravia machine learning knižnice, AI si to už realtimeovo rozanalyzuje a vygeneruje, čo bude potrebné. Bude však zaujímavé sledovať veľkosti knižníc. Tie môžu byť pri inštalácii väčšie ako samotná hra, síce sa poslednou dobou zmenšujú, stále ak budú autori chcieť spraviť niečo komplexné, bude to musieť byť rozsiahle.
Na Computexe InWorld AI a Nvidia predstavili aktualizovanú ukážku Cover Protocolu, ktorá už čiastočne beží lokálne. InWorld hovorí, že niektoré veci môžu bežať lokálne, niektoré online, čo môže optimalizovať náklady a zároveň zníži lag odozvy.
Autori k tomu povedali:
V Inworld si uvedomujeme, že implementácia sofistikovanej AI do hier predstavuje nielen technické, ale aj ekonomické výzvy. Tradične môže byť presun spracovania AI na vzdialené servery nákladný a môže spôsobiť oneskorenie, ktoré naruší zážitok hráča. Zatiaľ čo Inworld Engine je optimalizovaný pre real-time a nákladovú efektívnosť, uvedomujeme si tiež dôležitosť poskytnutia kontroly a flexibility vývojárom nad výkonom ich hier a užívateľským zážitkom.
Covert Protocol je len jedným z príkladov toho, ako môžu vývojári využiť hybridné nasadenia na integráciu pokročilých schopností AI do svojich hier. Keďže výkonnejšie multimodálne a jazykové modely sa zmenšujú a zefektívňujú, budúcnosť umelej inteligencie na zariadení pre vývojárov sa zdá byť nielen sľubná, ale aj nevyhnutná.
Konkrétne tu Inworld a Nvidia prepli animácie Audio2Face a Riva ASR na automatické rozpoznávanie reči na lokálne zariadenia. Rovnako emócie sú vytvárané na klientovi. Samotný hlas sa tu syntetizuje cez cloud, ale to už nie je AI záležitosť.
Medzitým Nvidia ukázala digitálnych ľudí cez cloud:
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 157
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 73
- RECENZIA: System Shock 2: 25th Anniversary Remaster 39
- Ghost of Yotei ukázal svoj gameplay 157
- Nové Alza dni zľavy spustené 22
- 3000-dolárové RTX 5090 sú pre plebs, 500-tisícová zlatá RTX 5090 je práve pre vás 54
- Letný Steam výpredaj už pomaly končí 56
- Porovnanie Ghost of Yotei s Ghost of Tsushima 76
- Porovnanie výkonu PS5 Pro s RTX 5060 Ti a Radeon 9060 XT 128
- Bethesda pripravuje niekoľko Fallout hier 59 zobraziť viac článkov >