ChatGPT poradí aj s nakupovaním na internete |
OpenAI expanduje a pridáva silného konkurenta pre Google Shopping.
OpenAI uviedlo nové rozšírenie do ChatGPT, ktoré tentokrát uľahčí ľuďom nakupovanie na internete. Umožní totižto nielen vyhľadávať produkty, ale aj prehliadať obrázkové náhľady, čítať recenzie a porovnávať ceny priamo v klasickom četovom rozhraní, pričom dokončenie nákupov stále prebieha na stránkach predajcov. Tento update stavia ChatGPT do priameho súboja s Google Shopping, no namiesto platených pozícií firmami sa výsledky zobrazujú organicky a sú založené na kombinácii redakčných zdrojov a fór používateľov, čo by teda malo zvýšiť presnosť hľadania. Táto nová funkcia, dostupná všetkým aj bez predplatného, aktuálne podporuje kategórie ako elektronika, móda, domácnosť a kozmetika.
Podľa Adama Frya, vedúceho tímu pre vyhľadávanie v ChatGPT, všetky údaje o cenách a dostupnosti majú poskytovať partneri OpenAI, ktorých mená však zatiaľ neboli zverejnené. Grafické zobrazenie produktov zahŕňa obrázok, aktuálnu cenu, hodnotenie v hviezdičkách a ukážku recenzií zo stránok ako Amazon alebo Reddit. Používatelia môžu spresniť požiadavky, napríklad „najlepšie mobily pod 500 eur“, a získať tak akési zhrnutie odporúčaných produktov spolu s bočným panelom, ktorý obsahuje podrobnosti o predajcoch. Ak chcete iba čierne telefóny, stačí to napísať, a ChatGPT vám práve také bude ponúkať a preferenciu si zapamätá. Nejde teda iba o klasické vyhľadávanie na základe kľúčového slova, ako to má Google Shopping. Adam Fry sa k presonalizovanému algoritmu vyjadril takto:
„Nehľadá to konkrétne signály, ktoré by boli súčasťou nejakého algoritmu, ale snaží sa pochopiť, ako ľudia o danom produkte hovoria, ako ho hodnotia, aké sú jeho výhody a nevýhody.“
Nevýhodou v porovnaní s Operatorom, ktorý je v predplatnej verzii, je, že táto funkcia nedisponuje možnosťou nákupu priamo v ChatGPT. Používateľ teda musí prekliknúť na stránky obchodu, aby dokázal dokončiť nákup. Očakáva sa, že OpenAI v nasledujúcich mesiacoch odskúša rôzne affiliate modely príjmov, ktoré umožnia obchodom získať podiel z predajov cez chatbota. Samozrejme, nie vždy sa zatiaľ tento poradca s nákupom trafí presne. Niekedy totižto ukáže aj nepravdivé údaje, najmä pri produktoch, ktoré ešte nie sú na trhu, ako je očakávaný Nintendo Switch 2.
Podľa Business Insider je nová funkcia efektívna, no zatiaľ nie úplne prispôsobená individuálnym preferenciám používateľov. Pri ich testovaní síce generovala užitočné odporučenia, no chýbala jej hlbšia personalizácia. Do ChatGPT s týmto updatom pribudol aj nástroj na vyhľadávanie produktov s možnosťou „Ask about this“, ktorý umožňuje ďalšie otázky k vybraným položkám. Aj napriek silnej konkurencii od Google, OpenAI zdôrazňuje, že prioritu má intuitívna používateľská skúsenosť, čo ukazuje pri výbere produktov bez reklám. Bude teda zaujímavé sledovať ďalší konkurenčný krok od OpenAI, ktorý sa dlhodobo snaží nahradiť Google pre každodenné vyhľadávanie.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Mega zľavy spustené 38
- DOJMY: Resident Evil Requiem 26
- Metal Gear Solid Delta: Snake Eater dostal recenzie 44
- Ubisoft potvrdil príchod nového rozšírenia s novým prostredím pre Assassin's Creed 39
- DOJMY: Silent Hill f 21
- Gamescom ocenenia boli vyhodnotené 40
- Ubisoft livestream z Gamescomu predviedol očakávané hry 20
- DOJMY: Directive 8020 11
- World of Tanks 2.0 verzia predstavená 14
- SCS software oficiálne ohlásilo Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 10 zobraziť viac článkov >