Square Enix reštartuje stratégiu: Viac platforiem, viac PC a menej plytvania |
Square Enix už ide tlačiť multiplatformovú stratégiu pre veľké tituly, viac sa zamerajú na PC, ktoré im výrazne rastie. Ale reštart bude trvať tri roky.
Square Enix predstavila nový strednodobý plán s názvom Reboots and Awakens, ktorý predstavuje 3-ročný reštart zameraný na dlhodobý rast a vyššiu ziskovosť. Cieľom je zefektívniť vývoj, posilniť multiplatformovosť a rozšíriť príjmy z digitálnych kanálov - najmä na PC. Počúvame to už asi rok, tak dúfajme, že s tým už tentoraz aj reálne začnú.
Štyri strategické smery:
- Zvýšenie produktivity vo vývoji hier
Spoločnosť zásadne zreorganizovala domáce štúdiá a zaviedla centralizované riadenie vývojového portfólia. Cieľom je prechod od kvantity k kvalite a optimalizácia nákladov - vrátane zníženia reklamných výdavkov v pomere k tržbám. - Rozšírenie zákazníckych kontaktov a multiplatformových predajov
Square Enix výrazne podporuje rozšírenie HD aj SD titulov na PC, kde zaznamenala silný rast. Tržby z PC vzrástli z približne 20% na takmer 40% v priebehu troch rokov. Firma zároveň prenikla na čínsky trh cez digitálne distribučné kanály a podporuje presun katalógových hier na nové platformy. - Zavedenie stabilizačných opatrení
Firma reformuje štruktúry v zahraničí a optimalizuje prevádzkové výdavky. Cieľom je dlhodobo stabilná infraštruktúra vývoja a prevádzky. - Zodpovedné narábanie s kapitálom
Square Enix vyčlenila 100 miliárd jenov na strategické investície v období do marca 2027 a plánuje dosiahnuť 15 % prevádzkovú maržu a ROE minimálne 10 %. Súčasťou je aj rušenie menej nádejných projektov a presmerovanie zdrojov na tituly s vyšším potenciálom.
Dlhodobý cieľ: stabilný multiplatformový vývoj
Počas „trojročného reštartu“ má firma v pláne uviesť viaceré nové tituly a porty na Nintendo Switch 2, PC či mobilné platformy. Po roku 2028 chce prejsť na pravidelné vydávanie veľkých titulov naprieč viacerými platformami.
Square Enix sa tak zjavne inšpiruje konkurenciou ako Capcom, ktorý veľmi dobre zvládol prechod do modernej doby a to multiplatformovosťou, kvalitnými remakmi a PC podporou.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Battlefield 6 89
- Battlefield 6 dostáva recenzie 48
- Sony prinesie PS6 o pár rokov 93
- Battlefield 6 pri vydaní pritiahol len na Steame cez 700 tisíc hráčov 147
- Roboti nás raz nahradia, v BMW už jeden pracuje 5 mesiacov 90
- Assassin's Creed umiestený do času po občianskej vojne bol zrušený 70
- Battlefield 6 ukázal svoje finálne požiadavky, pridal aj Ultra++ nastavenia 77
- DOJMY: Sudden Strike 5 25
- Optimálna cena GTA VI by podľa analytikov bola 69 dolárov 100
- Bol predstavený prvý poster na Minecraft 2 film aj s dátumom premiéry 13 zobraziť viac článkov >