Xiaomi YU7: Druhý elektromobil od Xiaomi |
Xiaomi predstavilo svoj príspevok do elektrických SUV áut.
Po úspechu svojho prvého elektromobilu SU7 vstupuje Xiaomi do segmentu elektrických SUV. Novinka s názvom Xiaomi YU7 cieli priamo na rodinný trh a konkurenčné modely ako Tesla Model Y. SUV prináša silnú výbavu, moderné technológie a ambiciózne cenové nastavenie.
Veľké rozmery a sebavedomý postoj
Xiaomi YU7 vyniká svojimi rozmermi – na dĺžku má takmer 5 metrov, je široký 2 metre a vysoký cez 1,6 metra. Rázvor 3 000 mm zabezpečuje priestranný interiér. Vďaka týmto číslam má YU7 väčší pôdorys než mnohí jeho konkurenti v segmente stredne veľkých SUV.
Tri verzie pre rôzne potreby
Základná verzia YU7 ponúka pohon zadných kolies s jedným elektromotorom s výkonom 320 koní a krútiacim momentom 528 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosahuje za 5,88 sekundy.
Výkonnejší variant Pro má dva elektromotory a pohon všetkých kolies. Výkon stúpa na 496 koní a krútiaci moment na 690 Nm. Zrýchlenie na stovku sa skracuje na 4,27 sekundy.
Vrcholom ponuky je verzia Max s výkonom 690 koní a krútiacim momentom až 866 Nm. Tento variant dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 3,23 sekundy a maximálnu rýchlosť 253 km/h. Štandardná a Pro verzia sú obmedzené na 240 km/h.
Dlhý dojazd a rýchle nabíjanie
Všetky verzie využívajú modernú 800-voltovú architektúru, čo umožňuje extrémne rýchle nabíjanie. Základná a Pro verzia majú batériu s kapacitou 96,3 kWh typu LFP (lítium-železo-fosfát), ktorá poskytuje dojazd až 835 km (RWD) alebo 770 km (AWD) podľa čínskej metodiky CLTC.
Max verzia má väčšiu 101,7 kWh batériu typu NMC (ternárne lítium), ktorá zvládne dojazd do 760 km. Nabitie z 10 % na 80 % môže trvať len 12 minút pri najvyššej verzii, resp. do 21 minút pri štandardných modeloch.
Technológie a interiér z dielne elektronického giganta
Vnútrajšok vozidla jasne ukazuje pôvod Xiaomi ako technologickej značky. Dominuje mu širokouhlý 1,1-metrový panel z troch Mini-LED displejov s maximálnym jasom 1 200 nitov, ktoré slúžia ako hlavné rozhranie pre ovládanie celého vozidla. Pod kapotou tejto techniky pracuje čip NVIDIA DRIVE AGX Thor.
Medzi ďalšie prvky výbavy patria:
- predné "zero-gravity" sedadlá potiahnuté kožou Nappa so sklonom až 123° a masážou
- zadné lounge sedadlá nastaviteľné do 135°
- vstavaná 4,6-litrová chladnička s možnosťou chladenia aj ohrevu
- 25-reproduktorový audiosystém s podporou Dolby Atmos
Bezpečnostné systémy a digitálne prvky
YU7 je vybavený komplexným bezpečnostným balíkom. Všetky modely obsahujú LiDAR a 4D radar, ktoré sú súčasťou asistenčného systému pre jazdu. Karoséria využíva ultrapevné materiály vrátane oceľovej klietky s pevnosťou 2 200 MPa. Samotné batérie majú pancierovanie s nepriestrelnou ochranou.
Auto ponúka aj vysokú úroveň integrácie so zariadeniami Apple – iPhone môže slúžiť ako digitálny kľúč cez UWB. Virtuálna asistentka XiaoAI umožňuje ovládanie niektorých funkcií aj zvonku vozidla.
Nadštandardný dizajn a prémiové proporcie
Xiaomi označuje YU7 za SUV, ktoré má "prekračovať obyčajné" a dizajnovo obstáť aj po rokoch. Jeho proporcie boli starostlivo navrhnuté: pomer rázvoru ku karosérii je 3:1, pomer kolies k výške 2,1:1 a šírka k výške 1,25:1. Vpredu má vozidlo predĺženú kapotu s 659 mm dlhým deformačným pásmom. Zadná časť pôsobí mohutne a športovo.
Model ponúka deväť farebných variantov, vrátane Basalt Gray, Lava Orange, Titanium Silver, Emerald Green a noviniek ako Pearl White, Ocean Blue, Dusk Purple, Shadow Teal či Dawn Pink. Farby využívajú metalické a perleťové pigmenty pre dynamický lesk.
Výber diskov a pneumatík podľa štýlu aj výkonu
YU7 ponúka disky v troch veľkostiach: 19, 20 a 21 palcov, v šiestich dizajnoch. Kým 19-palcové kolesá sú určené na dlhý dojazd, 21-palcové (napr. Phantom, Floral či Petal) s pneumatikami Michelin Pilot Sport EV cielia na športový zážitok. Prémiové verzie majú aj Brembo štvorpiestové brzdy.
Luxusný interiér a variabilita pre každodenné potreby
V interiéri je použitých 17 m² mäkkých materiálov s OEKO-TEX® Class 1 certifikáciou, ktoré sú bezpečné aj pre deti. Voliteľné "zero gravity" sedadlá majú masážnu funkciu a ergonomickú 12-vrstvovú konštrukciu. Zadné sedadlá sa sklápajú až do 135°, pričom sa z vozidla dá vytvoriť 1,8 m dlhá posteľ.
- 36 úložných priestorov
- Predný kufor: 141 litrov
- Zadný kufor: 687 litrov (až 1 758 litrov po sklopení sedadiel)
- 13,7 l uzamykateľná priehradka s hlasovým ovládaním
- 4,6 l chladnička s chladením aj ohrevom
Nechýba bezdrôtové nabíjanie s výkonom 2 × 80 W, ambientné osvetlenie, HEPA filter s certifikátom SGS a „tichý mód“ s viac ako 200 úpravami na zníženie hluku.
Výkonný hardvér a digitálna výbava
Srdcom vozidla je čip NVIDIA DRIVE AGX Thor (700 TOPS), ktorý poháňa asistenčné systémy aj digitálnu kabínu. Všetky verzie majú HyperVision panoramatický displej (projekcia cez 3 zakrivené Mini LED obrazovky), ktorý premieta údaje až na čelné sklo.
K dispozícii je aj XiaoAI AI asistent, ktorý reaguje aj mimo vozidla a podporuje hlasové ovládanie v každom sedadle. V kabíne sa nachádzajú aj interaktívne virtuálne „zvieratá“ (vydra a kapybara) reagujúce na jazdné podmienky.
Jazdné vlastnosti a komfort
YU7 je postavený na vlastnej 800V platforme so silikón-karbidovou elektronikou. Vďaka ultra-rýchlemu nabíjaniu (5.2C) zvládne nabiť 620 km za 15 minút. Podvozok využíva:
- Predné dvojité ramená
- Zadné päťprvkové zavesenie
- Vzduchové pruženie s adaptívnymi tlmičmi
- Xiaomi Smart Chassis s rozpoznávaním terénu
- Riadenie s premenlivým prevodom (VGR)
- Brzdná dráha zo 100 km/h: 33,9 m
Zaujímavosťou je aj Motion Sickness Relief Mode, ktorý v spolupráci s nemocnicami znižuje kinetózu až o 51 %.
Pokročilá bezpečnosť a extrémne testovanie
Karoséria používa oceľ s pevnosťou 2 200 MPa a špeciálnu „Armor-Cage“ konštrukciu s 90 % podielom pevných kovov. Xiaomi deklaruje 47 610 N·m/deg torznej tuhosti. Batérie majú „nepriestrelný“ spodok a vystuženie proti prepichnutiu.
Testovanie prebehlo počas 539 dní v extrémnych podmienkach: od +53 °C v Turpane po -41 °C v Heihe. Vozidlá najazdili 10,62 milióna km, z toho 6,49 milióna v reálnych podmienkach.
Výsledok 24-hodinovej výzvy
Model YU7 Max dosiahol rekord 3 944 km za 24 hodín, čím prekonal doterajšie výkony EV v odolnostnom teste. Výsledky boli potvrdené oficiálnym čínskym výskumným centrom pre automobilový priemysel.
Ceny a pozícia na trhu
Xiaomi nastavilo ceny veľmi agresívne:
- Základná verzia YU7 začína na 253 500 jüanov (približne 30 150 €)
- Verzia Pro stojí 279 900 jüanov (cca 33 300 €)
- Max verzia vyjde na 329 900 jüanov (asi 39 240 €)
Za tieto ceny ponúka YU7 výbavu, ktorá je v iných značkách často výrazne drahšia. Xiaomi tým jasne ukazuje, že sa nebojí súboja ani s najväčšími hráčmi v segmente. Záleží však akú cenu dostane u nás ak ku nám niekedy príde.
Xiaomi YU7 je technologicky vyspelé SUV s výbornými parametrami, bohatou výbavou a veľmi konkurencieschopnou cenou. Jeho úspech bude závisieť od reakcie trhu a prvých predajných čísel, ktoré sa očakávajú už čoskoro.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Death Stranding 2: On the Beach 110
- Nové mega zľavy spustené 43
- Štúdia MIT naznačuje, že dlhodobé používanie ChatGPT môže oslabovať kognitívne sch 90
- Mafia: The Old Country je už gold 102
- RECENZIA: Cyberpunk 2077: Ultimate Edition (Switch 2) 59
- Filmová recenzia: Predátor: Zabijak zabijakov 26
- Death Stranding 2 dostáva recenzie 45
- Severná Kórea má opäť svoj jediný Steam bod, tajomný hráč sa po absencii znovu vrá 40
- Číňania predstavili svoju prvú 6nm GPU, mala by byť konkurenciou RTX 4060, ale zat 68
- Unreal Engine 5.6 priniesol zlepšenie výkonu 60 zobraziť viac článkov >