GT MANAGER |
GT MANAGER |
Po nejakom čase v Early Access sme sa dočkal plnej verzie GT Manager, ktorá je portom pôvodne mobilnej hry. Prináša to možnosť sadnúť si do manažérskeho kresla tímu aj na PC (hra podporuje Windows aj macOS). Na druhej strane to takisto znamená trochu jednoduchší vizuál, takže žiadne grafické orgie sa čakať nedajú. To ale určite nie je zásadný problém pre hru tohto typu.
A o čom to teda je? Ako manažér nového pretekárskeho tímu máte v rukách základný rozpočet a vaše rozhodnutia kde investovať (vylepšenia auta, tréning pretekárov, servisného tímu, nových súčiastok, atď.) ovplyvnia výsledky. Začínať budete v kategórii GT4 a postupne sa pri úspešných sezónach môžete prepracovať až do kategórie Hypercars (cez GT3, GT2, GTE). Každá kategória odomyká niekoľko nových možností vývoja a niektoré rozširujú sezónu o nový okruh, prípadne pridávajú aj dlhšie vytrvalostné preteky.
Hra ma v podstate dve časti, klasický manažment tímu medzi pretekmi, kde sa väčšinu času budete pozerať na rôzne tabuľky a štatistiky. A keď ste spokojní, vrhnete sa na samotné pretekanie. Vaši jazdci absolvujú kvalifikáciu, kde výrazne výsledok ovplyvňujú štatistiky pretekárov, ale aj auta. Preteky sledujete zhora buď v 3D, alebo v zjednodušenom 2D top down pohľade. Ten som osobne nakoniec používal viac, pripadá mi prehľadnejší.. Tu môžete mierne zasahovať do diania, pauzovať čas, ovplyvňovať tímovú stratégiu, použité pneumatiky (hodí sa dobrý meteorológ na predpoveď), počet zastávok v boxoch (rozhodne nechcete oboch jazdcov v boxoch naraz, pretože budú musieť čakať, kým sa box uvoľní).
Ku GT pretekom patrí aj výmena jazdcov, keďže únava vplýva na schopnosti na trati. Takže určite dáva zmysel pri predpovedi, že časť pretekov bude v daždi, využiť za mokra jazdca, ktorý je lepší na wet pneumatikách. Zároveň máte možnosť ovplyvniť, ako veľmi budú jazdci tlačiť na výsledok a niekoľkokrát za preteky im môžete nariadiť krátkodobý boost. Vysoká rýchlosť ale spôsobuje prehrievanie, a tak treba všetko s mierou a skĺbiť to do rozumnej celkovej stratégie. V pretekoch nejde len o nasimulovanie výsledku, musíte ich dokončiť. To neskôr pri dlhších pretekoch chvíľu trvá a reálne len občas nastavíte pit stratégiu.
Samotné preteky trvajú 15 kôl, ale neskôr pri endurance pretekoch je to aj aj 30 a viac, čo pri nastaveniach hry znamená väčšinou 2-3 zastávky v boxoch pre každého z pretekárov. S trochou snahy nie je problém nájsť rozumné vylepšenia, ktoré znamenajú boj o popredné priečky. Hra počíta aj s drobným prvkom náhody, keď som v jedných pretekoch prišiel o auto počas havárie s iným pilotom (a očakávané body sa nekonali).
Kariéra samotná ďalej stavia na sponzoroch, kde hlavný očakáva výsledky na konci sezóny (ako napríklad umiestnenie v prvej trojke celkovo a podobne) a vedľajší v jednotlivých pretekoch (1 jazdec na stupňoch, obaja jazdci v prvej päťke, atď.). Postup do vyššej kategórie vyžaduje dobrý celkový výsledok v predchádzajúcej sezóne.
3D zobrazenie pretekov je, ako som spomínal, výrazne ovplyvnené mobilnou minulosťou, takže príliš veľa nečakajte. Ale 2D pohľad na preteky aj väčšina ostatných obrazoviek je prehľadná a príjemná na používanie. Možností je síce výrazne menej ako pri iných športových manažmentovkách, ale hra určite dokáže zabaviť na niekoľko príjemných hodín. Čo trochu zamrzí, je nástup relatívneho stereotypu pri opakujúcich sa pretekoch už v ďalšej sezóne.
Ale pri rozumnom dávkovaní by ľudí, ktorým sledovanie seriálu GT World Series, prípadne WEC, robí pravidelne radosť a chceli by trochu privoňať k manažérskej práci na pozadí každého tímu a komplexnosti tímových stratégií (vo veľmi zjednodušenej podobe), mohla hra príjemne zabaviť. Za mňa to nie je zlá voľba a rozhodne je to aj dobré odreagovanie od serióznejšieho simulačného racingu.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Tiny Digital Factory / Tiny Digital Factory Štýl: Šport / Managementová
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|