Peak: Od zrušeného projektu k miliónovým predajom |
Youtuberovská hitovka Peak mala zaujímavú históriu.
Štúdio Aggro Crab vzniklo v roku 2019 a ich podmorská akčná hra Another Crab’s Treasure bola síce úspešná, no jej vývoj trval tri roky a tím vyčerpal. Po jej dokončení začali pracovať na pokračovaní roguelike hry Going Under, no už po niekoľkých mesiacoch vývoj narazil na problémy s kreatívnou víziou a stratou financovania. Ani dlhé hľadanie partnerov neprinieslo riešenie, projekt bol nakoniec úplne zrušený.
Aggro Crab sa preto rozhodol zmeniť prístup a namiesto veľkého projektu skúsiť niečo malé a spontánne, čo by tímu znova prinieslo radosť z tvorby. Spojili sa so štúdiom Landfall Games, známym úspechom Content Warning, ktoré vzniklo za jediný mesiac. Dohodli sa na spoločnom mesačnom „game jam“ v Kórei, aby skúsili rýchlo vymyslieť a vyrobiť komerčne zaujímavú hru.
Počas intenzívnych 15 - 17 hodinových dní rýchlo vykryštalizovala myšlienka kooperatívnej survival hry s absurdným humorom, kde skupina skautov uviazne na ostrove a musí spolupracovať pri šplhaní na procedurálne generované vrcholy. Aj samotný názov Peak vznikol žartovaním pri večeri.
Po mesačnom vývoji sa tím vrátil domov a pokračoval v práci. Hra bola vydaná 16. júna za symbolickú cenu 8 dolárov, bez veľkej marketingovej kampane. Napriek tomu okamžite zaujala streamerov aj YouTuberov a už za prvý týždeň sa predalo viac než milión kópií.
Peak kombinuje šplhacie mechaniky podobné Breath of the Wild (vrátane vyčerpávajúceho sa staminometra ovplyvneného hladom či zraneniami) s kooperatívnym chaosom. Výrazný vizuál pripomína detský seriál Backyardigans a zdôrazňuje vtipný tón hry.
Popularita hry prekonala všetky očakávania. Po mesiaci od vydania sa predalo neuveriteľných 4,5 milióna kópií. Tím bol doslova zahltený údržbou serverov, opravou chýb a riešením stability. Dokonca vydali patch, ktorý hru úplne rozbil a musel byť stiahnutý.
Pôvodne mal byť Peak len krátkym projektom pre odreagovanie, no úspech zmenil plány: Aggro Crab a Landfall sa rozhodli pokračovať vo vývoji aktualizácií a pripravujú aj lokalizáciu a porty na ďalšie platformy. Zatiaľ nemajú pevný harmonogram nového obsahu, no potvrdili, že na hre pracujú ďalej.
Peak je príkladom toho, ako môže nečakané rozhodnutie - upustiť od veľkého projektu a vrátiť sa k hravej tvorbe - viesť k výsledku, ktorý prekoná aj najúspešnejšie tituly štúdia. Vďaka minimálnym nákladom a absencii investorov je navyše finančný úspech ešte citeľnejší.
Hru nájdete na Steame.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 109
- Grand Theft Auto VI sa zase odkladá! 200
- Rusko nedokáže vyrobiť plánovaný Baikal-M procesor, ruší plány 109
- Pozor na čínske produkty - robotický vysavač posielal domov údaje, no keď ich maji 67
- Rusi predstavili svojho AI robota, spadol im priamo pri prezentácii 88
- GTA VI má už dokončený obsah, už sa len doťahuje 93
- Xpeng Iron je doteraz najhumanoidnejší robot 44
- Predator Badlands končí v recenziách prekvapivo dobre 67
- Aký herný PC desktop kúpiť na jeseň 2025? Za 1000, 1200, 1400 alebo 2000 eur? 37
- Witcher - séria 4 - recenzia na seriál 51 zobraziť viac článkov >














