Peak: Od zrušeného projektu k miliónovým predajom |
Youtuberovská hitovka Peak mala zaujímavú históriu.
Štúdio Aggro Crab vzniklo v roku 2019 a ich podmorská akčná hra Another Crab’s Treasure bola síce úspešná, no jej vývoj trval tri roky a tím vyčerpal. Po jej dokončení začali pracovať na pokračovaní roguelike hry Going Under, no už po niekoľkých mesiacoch vývoj narazil na problémy s kreatívnou víziou a stratou financovania. Ani dlhé hľadanie partnerov neprinieslo riešenie, projekt bol nakoniec úplne zrušený.
Aggro Crab sa preto rozhodol zmeniť prístup a namiesto veľkého projektu skúsiť niečo malé a spontánne, čo by tímu znova prinieslo radosť z tvorby. Spojili sa so štúdiom Landfall Games, známym úspechom Content Warning, ktoré vzniklo za jediný mesiac. Dohodli sa na spoločnom mesačnom „game jam“ v Kórei, aby skúsili rýchlo vymyslieť a vyrobiť komerčne zaujímavú hru.
Počas intenzívnych 15 - 17 hodinových dní rýchlo vykryštalizovala myšlienka kooperatívnej survival hry s absurdným humorom, kde skupina skautov uviazne na ostrove a musí spolupracovať pri šplhaní na procedurálne generované vrcholy. Aj samotný názov Peak vznikol žartovaním pri večeri.
Po mesačnom vývoji sa tím vrátil domov a pokračoval v práci. Hra bola vydaná 16. júna za symbolickú cenu 8 dolárov, bez veľkej marketingovej kampane. Napriek tomu okamžite zaujala streamerov aj YouTuberov a už za prvý týždeň sa predalo viac než milión kópií.
Peak kombinuje šplhacie mechaniky podobné Breath of the Wild (vrátane vyčerpávajúceho sa staminometra ovplyvneného hladom či zraneniami) s kooperatívnym chaosom. Výrazný vizuál pripomína detský seriál Backyardigans a zdôrazňuje vtipný tón hry.
Popularita hry prekonala všetky očakávania. Po mesiaci od vydania sa predalo neuveriteľných 4,5 milióna kópií. Tím bol doslova zahltený údržbou serverov, opravou chýb a riešením stability. Dokonca vydali patch, ktorý hru úplne rozbil a musel byť stiahnutý.
Pôvodne mal byť Peak len krátkym projektom pre odreagovanie, no úspech zmenil plány: Aggro Crab a Landfall sa rozhodli pokračovať vo vývoji aktualizácií a pripravujú aj lokalizáciu a porty na ďalšie platformy. Zatiaľ nemajú pevný harmonogram nového obsahu, no potvrdili, že na hre pracujú ďalej.
Peak je príkladom toho, ako môže nečakané rozhodnutie - upustiť od veľkého projektu a vrátiť sa k hravej tvorbe - viesť k výsledku, ktorý prekoná aj najúspešnejšie tituly štúdia. Vďaka minimálnym nákladom a absencii investorov je navyše finančný úspech ešte citeľnejší.
Hru nájdete na Steame.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 15
- iPhone 17, iPhone Air, Air Pods 3 a nové Watch hodinky predstavené 114
- Detaily plánovaných RTX 50 super grafických kariet Nvidie 55
- PS6 má mať vraj jednoduchší dizajn ako PS5 a odnímateľnú mechaniku 125
- DOJMY: The Blood of Dawnwalker 21
- Borderlands 4 dostal slušné recenzie, na Steame robí rekordy série v počte hráčov 77
- Motorola predstavila nové smartfóny a luxusnú kolekciu na veľtrhu IFA 2025 v Berlí 4
- RECENZIA: Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants 8
- Spotify bude konečne podporovať lossless kvalitu hudby 60
- Battlefield 6 spúšťa test nového Battle Royale režimu s triedami, deštrukciou a vo 32 zobraziť viac článkov >