Veľa vývojárov stále nemá devkity k Nintendu Switch 2 |
Digital foundry sa pýtal na Gamescome vývojárov, či už vyvíjajú pre Switch 2.
Na tohtoročnej konferencii Gamescom 2025 viacerí herní vývojári, od veľkých štúdií až po menších nezávislých tvorcov, priznali, že stále nemajú prístup k vývojárskym dev kitom pre Nintendo Switch 2. Celá situácia vyvoláva dojem, akoby Nintendo úmyselne brzdilo vývoj hier na ich vlastnú platformu.
John Linneman z Digital Foundry opísal, že vývojárom bolo v podstate povedané, aby svoje hry vydali na pôvodný Switch a spoliehali sa na spätnú kompatibilitu, aj keď by omnoho radšej vytvorili verzie plne optimalizované pre výkonnejší Switch 2. Jeho kolega Oliver Mackenzie situáciu označil za neprehľadnú a zvláštnu. Zatiaľ čo niektoré veľké AAA štúdiá na dev kity stále čakajú, pár menších indie tímov ich už údajne dostalo.
Ide pravdepodobne iba o stratégiu
Tieto informácie tak iba potvrdzujú staršie správy o tom, že Nintendo dev kity zámerne zadržiava a tlačí vývojárov k zameraniu sa na pôvodnú konzolu. V komunite sa dokonca objavili špekulácie, že by mohlo ísť o strategický ťah. Spoločnosť by takto mohla obmedziť počet hier v prvom roku po vydaní, aby zvýšila dopyt po samotnej konzole, podobne ako v ére Game Boya alebo NES.
Prípad potvrdili aj vývojári hry Warframe. Steve Sinclair, riaditeľ štúdia Digital Extremes, povedal, že jeho tím je plne pripravený vytvoriť špeciálnu verziu pre Switch 2, ale musia zatiaľ čakať na to, kým dostanú potrebný dev kit. Dovtedy im nezostáva nič iné, ako sa spoliehať na cestu spätnej kompatibility.
V tábore Xboxu je situácia jednoduchšia
Na druhej strane, úplne opačná situácia je súvislosti s konzolou Xbox Series S. Podľa Maurica z YouTube kanálu Xbox Tester bola odpoveď vývojárov na otázku ohľadom optimalizácie na Gamescome 2025 prekvapivo jednotná. Všetci tvorcovia, s ktorými sa rozprával, vrátane vývojárov titulov ako Dying Light The Beast, Pragmata alebo Valor Mortis, mu dali jednoduchú odpoveď: „Nie, nie je to ťažké!“
Last week I spoke to at least 20 different developers(Triple A to Indie), all got the same question from me!
- Maurice The Games Tester (@TheGamesTester) August 24, 2025
"Is it hard to optimize games for the Xbox Series S?"
The answer from all of them was
"No!"
Most of them praised the little system even for how simple it even was. pic.twitter.com/5ZKXP1ytgw
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 14
- Shuhei Yoshida tvrdí, že grafický výkon v PlayStation konzolách dosiahol svoj limi 71
- RECENZIA: Ninja Gaiden 4 38
- USB-C bude musieť byť v EU aj v nabíjačkách a zdrojoch 37
- Bližší pohľad na novú verziu PlayStation 5 Pro a aj nový Dualsense 24
- Sarah Bond: Nový Xbox bude veľmi hi-end a veľmi prémiový 110
- Meta ukončí samostatnú aplikáciu Messenger pre Mac a Windows 34
- RECENZIA: Darkenstein 3D 11
- RECENZIA: Keeper 33
- Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 už má prvé recenzie 29 zobraziť viac článkov >