PRIHLÁS

BATTLEFIELD 6

BATTLEFIELD 6

8.5

Návrat na bojiská v roku 2028

Recenzia na PC verziu

Battlefield je legendárna značka od EA, ktorá odštartovala v roku 2002 titulom Battlefield 1942. Hra priniesla dovtedy nevídané masívne boje na otvorených bojiskách, kombinujúce pechotu, vozidlá a letecké súboje do jedného dynamického celku.

Za 23 rokov sa séria Battlefield presunula z bojísk druhej svetovej vojny, cez vietnamský konflikt a moderné operácie, až po pohľad do budúcnosti. Teraz sa však vracia späť do modernej, respektíve mierne futuristickej vojny, ktorá kombinuje realistické zasadenie s menšími technologickými inováciami. Po rokoch oddychu sa EA, respektíve Battlefield Studios, rozhodlo sériu naštartovať v roku 2028 a chce ukázať, ako by mohol vyzerať svet, v ktorom sa NATO rozpadá a objavuje sa nová, neznáma, ale dobre vyzbrojená PAX Armata.

Síce hra ponúkne primárne multiplayer, ako sme zvyknutí od začiatku, no nechýba ani kampaň, ktorá pribudla v sérii s treťou časťou a hoci nikdy nevynikala, často priniesla pamätné alebo aspoň zaujímavé misie. K tomu sa postupne pridá aj Battle Royale a aj Portal časť.

Battlefield 6
Battlefield 6 Vitajte späť na bojiskách, teraz v roku 2028
Vitajte späť na bojiskách, teraz v roku 2028


Battlefield 6 Explózie a dynamické zničenia budov budú na každom kroku.
Explózie a dynamické zničenia budov budú na každom kroku.


Battlefield 6 Tanky a ďalšie vozidlá nebudú chýbať.
Tanky a ďalšie vozidlá nebudú chýbať.





 

Kampaň - 5.5/10

Rovno si povedzme, kampaň nie je niečo, kvôli čomu by ste mali hru kupovať. Ani nie preto, že je krátka a prejdete ju za približne 5-6 hodín, ale preto, že za to nestojí. Samozrejme, zastrieľate si, užijete si explózie, deštrukciu budov, mostov a všetkého možného, ale to všetko len v hrubo naskriptovaných leveloch, ktorými budete prechádzať. Pridávajú sa aspoň prestihové animácie a zbežný príbeh v pozadí, ktorý priblížil PAX Armatu a aj aktuálnu situáciu vo svete. Celé to však pôsobí nedotiahnuto - akoby autori s týmto typom kampane ešte len získavali skúsenosti.

Čakajte tak dizajn misií okolo roku 2010, niekedy spojený s dizajnom levelov z roku 2002, konkrétne z Halo, kde prechádzate prostredím, vystrieľate zástupy nepriateľov, prechádzate prostredím ďalej, vystrieľate niekoho a to niekedy aj v prakticky rovnakých častiach prostredí. Myslím, že časť jednej hory - schody, betónová plocha s nepriateľmi, schody... A veľmi podobné sekvencie sú vo viacerých misiách a je jedno, či idete ako pechota, so snajperkou, v tanku, čistíte byty v paneláku - stále sa prvky opakujú.

Samotná rozmanitosť misií a prostredí však nechýba. Prejdete rôzne krajiny, budete bojovať v Egypte s tankom, v uliciach New Yorku alebo v horách Tádžikistanu. Dostanete sa aj k priehrade, do rôznych temných podzemí. Niektoré prostredia budú otvorené a napríklad na nich môžete v ľubovoľnom poradí zničiť niekoľko cieľov, iné budú uzavreté a povedú vás krížom cez mapu. Zrejme sú to všetko len použité mapy z multiplayeru. Cestou vás vždy sprevádzajú skripty, obmedzenia pohybu a slabá AI nepriateľov.

Chýbali mi tu pamätné misie, ktoré by boli skutočne pôsobivé. Hoci sa autori snažili ťažiť čo najviac z deštrukcie. Tá potešila, ale neohúrila. Je taká hrubá, akoby len naoko. Síce sa budovy zničia, ale samotné efekty nie sú dostatočné. Pri multiplayeri, kde treba prenášať veľa dát, úplne stačí, ale nie je to práve ten štýl deštrukcie, ktorý by som chcel vidieť aj v kampani. Rovnako ten vizuál je čisto multiplayerový (a aj tam je len skôr štandardom), žiadne lepšie detaily, zlé alebo slabé nasvietenie, postavy a objekty tak často nie sú dobre zasadené do prostredí, nehovoriac o mnohých slabých textúrach. Battlefield kampane si pamätám ako tie vizuálne kvalitnejšie.

Na druhej strane, ak mám niečo pozitívne vytiahnuť, tak je to atmosféra na niektorých bojiskách (asi dvoch), kde sa cítite ako v skutočnom konflikte. Veľké prostredie, výbuchy, explózie, veľa nepriateľov, či už pozemných, alebo vzdušných a vy cez to celé prechádzate.

Aj keď nemôžem povedať, že by som sa s nepriateľmi stotožnil, alebo by ma zaujali. PAX Armata je príliš neznáma, nezaujímavá a nerealistická. Síce ju príbeh mierne priblíži a niektoré veci objasní, ale stále vidieť, ako išli autori na istotu, aby nevyvolali kontroverziu. Je to totiž tak , že keď v blízkej budúcnosti rozkladajú NATO, nepoužili rovno Rusko. Veľmi dobre by to sadlo, ale určite to zhodnotili ako nehodné a rovnako aj Čínu, ale malo by to aspoň dávku reálnosti.

Celkovo kampaň miestami zabaví, potešia výhľady, ale väčšinou ma neustále vystrieľavanie a opakovanie nudilo. Cítiť, že je to prvá kampaň z Battlefield štúdií a uvidíme, či sa v ďalšej hre zlepšia. Možno rozpočet nebol až taký veľký a pri kampani do multiplayerovky sa nedivíme, ale aj tak už by som čakal vyšší štandard. Napríklad aj Battlefield 1 kampaň, napriek svojmu rozkúskovaniu, bola zaujímavejšia. Ale kampaň je len doplnok a výrazne sa neodrazí na hodnotení, len aby ste vedeli, že kvôli nej si nevyhnutne hru nemusíte kupovať. 

Battlefield 6
Battlefield 6 Kampaň ponúkne niekedy zaujímavé situácie, aj keď len veľmi jednoduchý dizajn levelov, väčšinou na multiplayerových mapách.
Kampaň ponúkne niekedy zaujímavé situácie, aj keď len veľmi jednoduchý dizajn levelov, väčšinou na multiplayerových mapách.


Battlefield 6 Kampaň miestami ponúkne aj väčšie bojiská s viac otvoreným prístupom.
Kampaň miestami ponúkne aj väčšie bojiská s viac otvoreným prístupom.


Battlefield 6 Detaily často chýbajú, spolu s Ambient Occlusion
Detaily často chýbajú, spolu s Ambient Occlusion





 

Multiplayer - 9/10

Jadro série nechýba a znovu ponúkne menšie aj veľké bojiská a známe režimy, aj keď teraz len s podporou 64 hráčov a nie 128. Nechýba však výrazná deštrukcia, vracajú sa späť triedy postáv, pridáva sa špecializované vybavenie, ale aj možnosť vybaviť sa inými zbraňami ako len zbraňami danej triedy, čo ich trochu znevažuje.

Presnejšie, teraz pri vydaní má hra 9 máp, pričom niektoré sú otvorené, viac je mestských alebo uzavretých. Pridáva sa 8 režimov, kde nájdete klasiky Conquest alebo Breakthrough, pridávajú sa Domination, Escalation, King of the Hill, Rush a samozrejme, Deathmatch, ako tímový, tak aj squadový.

Samotné boje sú kvalitne dotiahnuté, dobre je nastavený Time To Kill, kde sa zachováva ten battlefieldovský dojem (aj keď je rýchlejší ako Battlefield 1, ale pomalší ako Call of Duty), pridáva sa spomínaná deštrukcia a celkovo stabilný sieťový kód. Teraz pri vydaní DICE pekne ukázalo, že spravili dotiahnutú hru, a stabilnú aj pri masívnych bojoch. Síce miestami aj v multiplayeri vidieť slabší vizuál, ale to výrazne nevadí a hlavne boje na veľkých mapách vytvoria pôsobivú atmosféru vojny. Nie sú to už malé boje, ale cítite, že ste uprostred niečoho väčšieho, aj keď nie je to pre každého, keďže to vytvára chaos.

Mapy kombinujú menšie a väčšie bojiská. Je tu viac menších, máp uprostred budov a sídlisk, a síce to nie je ten starý battlefield, ale je to pre zmenu nový battlefield, ktorý je založený na deštrukcii. Pekne v nich vynikne jedna zo stránok hry. Mimochodom nie je to procedurálna deštrukcia, ale väčšinou je len predvolené, ktorá časť budovy, alebo stien sa zrúti (Battlefield 1 a V to mali viac procedurálne, ale na menšom počte budov). Veľkých máp je menej, konkrétne veľké s väčšími vozidlami a lietadlami sú tri, ale len dve z toho sú v medium rozmere Battlefield máp, ale už tak ponúknu skutočné vojny. Najväčšie mapy chýbajú. Je to trochu škoda. Dôležité bude ako rýchlo dokážu autori teraz hru rozširovať, aby sa mapy neobohrali.

Vozidiel je menej ako v predchodcov, chýbajú zatiaľ námorné jednotky a aj mapy, ale toto tiež postupne čakáme v updatoch. Autori tu však spravili veľmi dobrý základ, na ktorom sa bude dať stavať a rozširovať hru. Úvodný obsah nie je najväčší, ale ani chudobý.

 

Portal

V šestke sa vracia aj obľúbený režim z Battlefield 2042 - Portal, v ktorom ste mohli vytvárať vlastné herné módy, určovať pravidlá, upravovať hrateľnosť, ale aj kombinovať rôzne armády z rôznych battlefield hier. Aktuálne tu síce kombinácie armád nejdu a je dostupná len ponuka z Battlefieldu 6 ,ale prepracovanie modov je hlbšie a dajú sa aj umiestňovať objekty do máp a robiť aj hlbšie úpravy vďaka SDK kitu pre moderov.

Pre bežných hráčov ponúka hra editor na webe portal.battlefield.com, kde sa dá nadefinovať celý zážitok. Teda dá na výber dĺžku hry, výber rotácie máp, tímy, počet hráčov, botov, všetky možné modifikátory ako Aim Assist, Hardcore hru atď. Pridáva sa nadefinovanie možnosti hráčov vrátane plazenia, behu, regenerácie zdravia, vozidlá a ich detaily, ale aj veci, ktoré sú zakázané ako napríklad povolenie len niektorých classov, alebo zbraní, vozidiel, vybavenia. K tomu tu je možnosť jednoducho nastaviť podmienky či už v blokovom programovaní, alebo priamo cez script. 

Podľa niekoľkých  predpripravených módov sú možnosti rozsiahle a napríklad jeden ponúka čisto preteky na lietadlách cez určenú trasu, ďalšie mapy ponúkajú rôzne úpravy módov. Napríklad jeden pridáva Bomb Squad režim.

Nejdem tento režim hodnotiť, je to taký malý bonus, kde ponuka pekné možnosti ak hráči chcú aj niečo iné a posúva hru smerom k Fortnite, kde si tiež hráči môžu vytvárať svoje zážitky, ale tu uvidíme ako sa to rozšíri a ako to bude populárne. Zatiaľ je však škoda, že ponúka len strany z tejto hry a veľa toho bez skutočného modovania nenakombinujete.

Battle Royale

Samostatný Battle Royale režim pribudne do hry neskôr s prvou sezónou a bude nasledovníkom  predchádzajúceho Firestormu. Znovu ponúkne veľkú mapu, vozidlá, deštrukciu. Pritom spája survival prvky, zbieranie výbavy a aj tímovú spoluprácu. Samozrejme, vozidlá ani tu nebudú chýbať. 

Battlefield 6
Battlefield 6 Nechýba ponuka klasických multiplayerových režimov vrátane Conquest a Breakthrough
Nechýba ponuka klasických multiplayerových režimov vrátane Conquest a Breakthrough


Battlefield 6 Na niektorých mapách to vyzerá ako vo vojne.
Na niektorých mapách to vyzerá ako vo vojne.


Battlefield 6 Teraz v úvode ponúka multiplayer 9 máp a 8 režimov.
Teraz v úvode ponúka multiplayer 9 máp a 8 režimov.





Vizuálne je hra taký mix pôsobivých výhľadov a slabších detailov v mapách. Ako som už spomínal, nie je tu práve najlepšia grafika, a to ani v porovnaní s inými multiplayerovkami. Je to prekvapivé, keďže vieme, že Frostbite má na viac, ale možno už sa do neho zahryzol zub času. Napríklad také Battlefronty na svoju dobu vyzerali jedinečne. Tu nie je implementovaných viac základných efektov okolo nasvietenia, vizuál tak nie je celistvý a objekty k sebe až tak nezapadajú, ako by mali pre chýbajúce efekty ako Ambient Occlusion alebo Contact shadows. Už to bolo vidieť v bete a do finálnej verzie v tomto ohľade veľa neupravili. Ray-tracing tu nehľadajte, čo ale nie je zásadný problém, ale ak sa autori orientovali na framerate, mali potom doplniť chýbajúce efekty manuálne. Nájdete veľa slabších textúr a nedotiahnutých detailov na mapách, plus k tomu veľa doskakovania objektov. Povedal by som, že čas a rozpočet tu spravili svoje. Je to škoda, aj keď z hľadiska hrateľnosti a multiplayeru to až taký problém nie je, v kampani to ale vidieť výraznejšie.

Samozrejme, deštrukcia je tu pôsobivá, hlavne v tom, že sa dajú zničiť celé časti budov, niekedy celé budovy, často vám pred očami zmizne búda, v ktorej práve ste. Alebo v domoch viete odstreľovať aj časti stien. Je to pekné osvieženie na bojisku. Ale vizuálne to nie je spracované práve najlepšie. Vidieť ako často trosky, ktoré vyletia, sú len hrubé, možno predpripravené a predskriptované a aj výbuchy sú také rozmazané bez detailov, ktoré by sme na dnešnú dobu čakali. Je to znovu taký mix. 

Na druhej strane, framerate je vysoký, pridáva sa upscaling a aj frame generation, a tak v základe na RTX 5080 v 4K s DLSS ide hra okolo 70-80 fps, s upscalingom 100 fps a s maximálnym frame generation aj cez 200 fps (je tu DLSS 4, takže Frame Generation ide aj 4x). To je pri bežných situáciách a bojoch, ale viac výbuchov a deštrukcie framerate na chvíľu stiahnu, ale nie výrazne. V kampani som sa však stretol aj s nezoptimalizovanými miestami, ktoré išli k 30 fps. Mimochodom, zaplnenie pamäte sa pohybovalo na hranici 16GB, čo bolo pri tejto kvalite vizuálu zvláštne, ale možno si tam nacachuje veci, ktoré potrebuje (len v nastaveniach potom graf upozorňuje, že je pamäť plná). Treba uznať, že autori pridali množstvo nastavení v menu, aj keď je to chaotické a neprehľadné, dá sa postupne nájsť a upraviť všetko, čo potrebujete.

Zvuková stránka je v Battlefield štandardoch, teda ostré zvuky streľby, počuteľné náboje dopadajúce okolo vás, dunenie bojiska, bojová vrava všade naokolo. Veľmi dobre to dopĺňa atmosféru bojov, aj keď v kampani rovnaké opakujúce sa hlášky vojakov atmosfére nepomáhali.

Battlefield 6
Battlefield 6 Viac máp je menších a sú plné budov.
Viac máp je menších a sú plné budov.


Battlefield 6 Základ multiplayeru je v classoch a squadoch.
Základ multiplayeru je v classoch a squadoch.


Battlefield 6 Portal časť ponúkne rôzne upravené, alebo netradičné hry a vytvoriť si ich budete môcť aj sami
Portal časť ponúkne rôzne upravené, alebo netradičné hry a vytvoriť si ich budete môcť aj sami




Po úvodnom zahratí môžem povedať, že Battlefield 6 tentoraz nesklame, ale ani výrazne neprekvapí.  Ponuka hry je na štart dostatočná, je tu kampaň, multiplayer, Portal a príde aj Battle Royale. Ale kampaň berte len ako doplnok a priblíženie pozadia konfliktu, nie niečo, kvôli čomu by ste si hru mali kupovať. Battlefield už mal aj oveľa lepšie kampane ako vizuálne, tak príbehovo a aj po stránke hrateľnosti spracované. Multiplayer má však veľmi dobré základy, s dobrým gunplayom, TTK, všetkou deštrukciou a dynamikou bojiska, síce teraz pri 64 hráčoch (nie 128), ale to plne postačí a vytvorí atmosféru vojny. Škoda len malého množstva veľkých máp a aj celková ponuka vozidiel mohla byť širšia, ale stále multiplayer má potenciál udržať si publikum a rozvíjať sa ďalej. 


napísal saver 9.10.2025
Páči sa mi! (+7)
8.5
Vo svete
8.3
Ohodnotiť
BATTLEFIELD 6
+ návrat masívnej deštrukcie
+ dostatočná ponuka režimov a aj hlbších možností nastavení vďaka Portalu
+ pôsobivé boje na veľkých multiplayerových mapách
+ dobre nastavený TTK a dynamika bojov
- vizuál má rezervy, špeciálne v nasvietení, ale aj textúrach
- slabá kampaň, so slabou AI
- chýbajú mapy s najväčšou veľkosťou (najväčšie sú len stredné na štandardy série)


RECENZIE HRÁČOV
PC
Xbox Series X|S
PS5

Vývoj: EA / DICE
Štýl: Akcia / Multiplayer
Dátum vydania: 10. október 2025
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Battlefield6 (5)
Ahojky, fakt ma to zaujíma Mám - MSI Z97 GAMING 5...
|Ms flight simulator 2024 pre x... (14)
Dobrý deň, zvažujem synovi kúpiť na Vianoce Micro...
|Operation flashpoint red river... (8)
ahojte. včera som zakúpil na steam red river,zo st...
|Napajanie ntb (7)
Zdravičko ... Potreboval by som pomoc ... Kupil so...
|Zdielanie gamepass, steam na d... (3)
Ahojte , idem synovi kupit na vianoce jeho vlastne...
|Sector hraje ... (127831)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Serialy (17490)
prison break, lost, jericho, battlestar galactica ...
|Screenshots (64710)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Filmy filmy filmy film... (48041)
O filmoch. Hádam chápete....
|Čo ma dnes potešilo ... (43587)
Sem mozte pisat co vas dnes potesio , co ste prije...
|Svet, ukrajina, vojny ... (46115)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk