SKYGARD ARENA |
SKYGARD ARENA |
Nezávislé štúdio Gemelli Games z Paríža má dobré nápady, ktoré sa rozhodlo vložiť do svojej prvotiny, fantasy ťahovej stratégie Skygard Arena. Je síce vidieť, že ide o menší projekt, ale má svoje silné stránky, ktorými si dokáže získať priaznivcov a autori na to môžu v budúcnosti pekne nadviazať. Určite však strávite príjemné hodiny aj pri tomto debute.
Hlavným režimom je lineárna kampaň, v ktorej priamočiaro postupujete od jednej misii k druhej. Dozviete sa, že každých päť rokov bojuje o budúcnosť sveta päť frakcií a aktuálny ročník turnaja je obzvlášť výnimočný. Váš tím ho musí vyhrať za každú cenu. Na jeho čele stojí exotická šampiónka Na Jima, ktorá má spočiatku len jedného parťáka. Postupne však získa ďalších a celkovo to bude deväť rôznorodých postáv.
Môžete začať výukou, ktorá nie je na škodu, lebo vám predstaví síce povedomé, ale v určitých veciach špecifické pravidlá súbojov. Tie sú alfou a omegou hry. Nikde sa nepotulujete, nečaká vás prieskum krajiny ani nič podobné. Skygard Arena sa zameriava výlučne na zápasy, do ktorých môžete nasadiť maximálne troch hrdinov. Malým oddychom sú väčšinou nepovinné rozhovory medzi súbojmi pri ohnisku s partiou. Dozviete sa niečo o svojich spolubojovníkoch a miestnom folklóre, ale keďže je to veľa textov bez dabingu, budete ich asi radšej ignorovať alebo preskakovať. Inak sa v kempe nič nedeje a môžete teda ísť rovno na ďalšie bitky, ktorým predchádza krátky výber a úpravy hrdinov.
Tím do súboja si vyberáte z aktuálne dostupných postáv a každej z nich môžete zvoliť jeden z dvoch- troch možných artefaktov a predovšetkým prepnete personu, čo je vlastne špecializácia hrdinu. Napríklad Na Jama môže byť lovkyňa alebo skirmisher a každá špecializácia má iný set štyroch schopností. Bojiská sú ohraničené arény so štvorcovými poľami, kde hrdinovia a nepriatelia postupujú v určenom poradí. Ciele sú rôznorodé, na tom si dali tvorcovia záležať, aj keď v zásade sú to variácie na eliminovanie protivníkov a hlavných antagonistov alebo obsadzovanie pilierov. Ale napríklad budete aj oslobodzovať zajatca a podobne.
A práve spomínané piliere zohrávajú v mnohých súbojoch kľúčovú úlohu. Niekedy je ich získanie a udržanie podmienkou víťazstva. V neposlednom rade slúžia na neustále oživovanie vašich postáv po skonaní, ak to nie je v misii stanovené inak. Piliere musíte obsadiť, prípadne ešte predtým dobyť, ak patrili nepriateľom a potom už slúžia ako respawn body a navyše sa môžete medzi nimi teleportovať.
Každý hrdina má v jednotlivých kolách možnosť použiť primárnu akciu, sekundárne akcie a pohyb. Všetko sa samovoľne regeneruje. Okrem toho má ultimátnu schopnosť, ktorá sa ale musí dobíjať dávkami. Tie pribúdajú priebežne na začiatku ďalších kôl a rýchlejšie zbieraním orbov- svetielkujúcich gúľ v aréne. Gule môžu mať v niektorých prípadoch aj bonusovú funkciu - napríklad pri súboji s elitným nepriateľom doliečia postavu, ktorá ich zoberie.
Väčšina akcií a schopností poškodí protivníka alebo podporí vaše postavy liečením, štítom, väčším pohybom a podobne. Útoky pritom môžu byť vedené v určenom dosahu a požadovanom smere. Niekedy sa teda treba dobre nastaviť, aby ste mohli zasiahnuť cieľ. Mnohé schopnosti sú veľmi špecifické, napríklad sa hrdina najskôr rozbehne a vrazí do nepriateľa, alebo naopak pri útočení odskočí, zanechá po sebe jed, či pri teleportovaní zraní protivníka a vylieči spojenca v dosahu.
Herné mechaniky sú celkom fajn, ale padlí šampióni a nepriateľskí antihrdinovia, by sa mohli oživovať pomalšie, lebo ich skonanie takto nie je veľkým postihom. Mimo sú len jedno kolo a v tom ďalšom po určení miesta na respawn môžu hneď používať schopnosti. Je to obzvlášť nepríjemné pri bitkách o piliere, keď sa vám pri obsadzovaní zjaví silný protivník, ktorého ste pred chvíľou dali dole a hneď zaútočí na vaše postavy. Kampaň ako taká je ale celkom zábavná a v niektorých bojoch vás sprevádzajú aj AI spojenci. Zaujímavosťou je, že nepriateľmi bývajú šampióni, ktorí sa zaradia do vášho sortimentu - musíte ich však zbaviť prekliatia alebo presvedčiť, aby sa k vám pridali.
Okrem toho môžete vyzvať iných živých hráčov alebo AI v samostatných súbojoch v režime Aréna. Vytvoríte si ľubovoľný trojčlenný tím z dostupného sortimentu postáv a zvolíte AI skirmish, priateľský PvP zápas alebo súťažný so zápisom do rebríčka. Protihráčov ale nájdete len ojedinele, takže si budete musieť vystačiť s umelou inteligenciou, ktorá môže byť klasická alebo má tri experimentálne úrovne, ktoré sú inšpirované šachovými strojmi. Víťazom v aréne je trojica, ktorá prvá dosiahne zisk 25 bodov, ktoré pribúdajú za obsadené piliere, ale aj za zabitie súperových šampiónov.
Hra má celkom peknú, i keď nenáročnú pestrofarebnú grafiku s bojiskami, s izometrickým pohľadom zhora, pričom môžete použiť zoom na priblíženie aj otáčať terén. Hudba je pekná a dobre dopĺňa súboje. Veľká škoda úplnej absencie dabingu. Veľa dialógov len vo forme textu pôsobí únavne a málokto ich bude čítať. Pomohlo by aspoň čiastočné nahovorenie hlavných rozhovorov.
Skygard Arena je slušný debut francúzskych indie vývojárov a veríme, že nám prinesú aj ďalšie hry, ktoré už budú rozsiahlejšie, s väčšou hĺbkou a obsahovo bohatšie. Táto ťahovka je pekný štart, určite dokáže zaujať aj pobaviť, hoci pôsobí trochu skromne a nenápadne. Cenovka je nízka a ponuka primeraná, taktizovanie na bojisku s naozaj rozmanitými postavami má niečo do seba.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Gemelli Games, SpaceJazz / Gemelli Games Štýl: RPG / Taktická
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|