DOUBLE DRAGON REVIVE |
DOUBLE DRAGON REVIVE |
Keď si spomeniem na herné arkády alebo herne za mojich mladých čias, napadne mi jedna skvelá a jedna nepríjemná spomienka. Tú nepríjemnú sa snažím z hlavy vypudiť, ale tá pekná mi vždy príde na um, keď hrám nejakú klasickú pixelovú beat-em up akciu. Jedna z prvých, čo som kedy videl, bola práve z arkádovej herne, ktorá sa nachádzala vo veľkej vlečke a bola súčasťou kolotočov na našom sídlisku. Myslím, že to bol práve Double Dragon 2 a okrem toho, že to bola jediná bitkárska akcia v tejto herni, nijaký hráč nevedel prejsť ani len prvú scénu hry. Odvtedy ma začali zaujímať práve takéto štýly bitkárskych hier a ja dúfam, že sa raz dočkám remasteru alebo revitalizácie podobnej hry od Capcomu, ako je Cadillacs and Dinosaurs, ktorá nikdy nevyšla na konzolách.
Ale späť k Double Dragon. Osobne som z klasickej série vyskúšal ako tínedžer len Double Dragon 3, ktorá bola pekne ťažká a nevedel som sa dostať za tretí level. Všeobecne je séria Double Dragon známa svojou obťažnosťou, o ktorej vám môžu rozprávať hráči arkád, ale tiež sa prvá časť preslávila zlými popismi a hlavne hlavným hrdinom menom Bimmy z prvej verzie hry z roku 1987. Preskočme však do súčasnosti, o niekoľko pokračovaní, remakov a remastrov tejto série ďalej.
Double Dragon Revive je od štúdia YUKE’S, ktoré zatiaľ toho za sebou veľa nemá a pod záštitou vydavateľa Arc System Works, ktorý vlastní značku Double Dragon a aj slušný katalóg rôznorodých hier. Remakov a revive verzií už bolo v sérii niekoľko, ale keďže je stále dopyt po retro hrách a pokračovaniach, hlavne známych značiek, následne sa vždy nájde dôvod urobiť ďalšiu verziu tejto známej beat-em up hry. Posledná revive verzia série Double Dragon je, samozrejme, 3D bitkárska hra, kde si vyberiete postavy a pustíte ich do ulíc Neon City vymlátiť každého, kto na vás útočí, len aby ste porazili nejakého čarodejníka s primitívnymi, ale zato vcelku vymakanymi a agresívnymi nepriateľmi v hojnom počte.
Typická skriňová, automatová arkádová hra sa hráva joystickom a veľkými tlačidlami. To si asi veľa ľudí nemôže dovoliť, ale taký jednoduchý ovládač je na túto hru priam ideálny a slušne nahradí originálne ovládanie. Máte základné pohyby, typické kombinované útoky a, samozrejme, špeciálny meter, ktorý, keď sa vám naplní, viete ho využiť a spraviť super útok na zdolanie viacerých protivníkov naraz alebo ubrať náročnému bossovi peknú dávku zdravia. Ideálnym prístupom k záporákom je dostať ich pri prvom útoku do vzduchu a spraviť tzv. juggle kombinácie. Tým uberiete veľkú dávku zdravia viacerým nepriateľom.
Pochopiteľne, aj prostredie a veci v ňom zohrávajú v boji svoju rolu. Napr. keď sa odrazíte od steny alebo od zábradlí smerom nahor a následne zadáte útok, klesnete na zem s drviacim pádom tak, že urobíte slušný neporiadok. Taktiež smetné koše, prázdne chladničky či rozbité autá vám pomôžu odpratať drzých gangstrov, ale nezabudlo sa ani na pohodený odpad ako plechovky alebo lopty, ktoré pri správnom odkopnutí dostanú nepriateľa do bezvedomia.
Čo by to bolo za beat-em up hru bez chladných zbraní? Nože, palice a rôzne tyče uštedria agresorom silné rany a ešte popritom im dopomôžu, aby spravili vo vzduchu pár kotúľov či piruet. Originál Double Dragon bol známy aj tým, že ste nepriateľa vedeli chytiť pod krk a vypumpovať mu žalúdok. Samozrejme, v Revive verzií to nie je výnimkou a pumpovanie žalúdka sa tu dá spraviť s ľahkosťou v kombinácií s ďalšími údermi či s inými finišmi.
Súboje s bossmi sú však iná káva a dosť horká. Zatiaľ čo doteraz na vás valila horda podobných, ale mäkkých nepriateľov, boss každého levelu vás nielen obšťastní tvrdými ranami, ale aj jeho meter života musíte vyprázdniť niekoľkokrát. Napr. hlavný záporák hneď v tretej úrovni vie ľahko vstrebávať všetky vaše špeciálne útoky a jeho hladinu metra zdravia musíte vynulovať na štyrikrát. Výhodou, ale aj nevýhodou pri bitkách s bossmi je hazard prostredia. V uvedenom prípade sa ocitnete v pri veľkých kotloch, ktorých dvere sa v určitých intervaloch otvárajú. Keď ste bojovník na správnom mieste, ale v nesprávnom čase, ohne z kotla vám uberú nemalú čiastku života. To isté platí aj o bossoch.
Dizajn úrovní je pre mňa sklamaním. Aj keď sú pekne členité a vizuálne kvalitne navrhnuté, sú plné klišé a okukaných nápadov nielen z iných hier, ale aj z predošlých častí Double Dragon série. Začínate na ulici, potom prejdete na zničený most, neskôr navštívite továreň na spracovanie železa a nezabudlo sa ani na typické interiéry japonského chrámu a špinavé metro - 1000-krát videné. Interiéry ponúkajú možnosti nájsť správne útočiace pozície, či už ste vo veľkej hale, alebo v úzkej chodbe, na nejakom styčnom bode alebo v jame. Aj tak pri hojnom počte záporákov nemáte prehľad, kde ste a akým smerom útočíte, za čo môže nie veľmi ideálny uhol kamery a aj podobný dizajn postáv. Hlavne, keď hráte v kooperácií s iným hráčom. Takým menším plusom sú platformové časti úrovní, kde sa musíte s postavami dopracovať k danému bodu. Väčšinou sa zamestnáte skokmi na rôzne rebríky, pásy, drevené debny alebo iné prekážky či platformy, čo trochu oživuje hrateľnosť a prekonáva to medze tejto bitkárskej hry.
Dizajn postáv je takým tým súčasným štandardom moderných remakov. Dve hlavné postavy Jimmy a Bimmy…sorry Billy…sa na seba dosť podobajú a jediným rozdielom medzi nimi je len farba oblečenia. Ďalšie dve postavy, ktoré neskoršie odomknete, majú viac rôznorodejší dizajn, ako aj hrateľnosť a útoky. Návrhy nepriateľov mohli byť o niečo lepšie. I keď sú tým typickým, čo bitkárske hry ponúkajú, ich farebnosť, poväčšine dizajn a útoky, vás rýchlo zmätú na obrazovke, až nebudete mať prehľad, kde ste a s kým sa bijete. Nezabudlo sa ani na väčších borcov, ktorí našli obľubu v sado-maso postrojoch alebo obrnených útočníkov, ktorých musíte zdolať len z určitého uhla alebo určitým spôsobom. V tejto hre sú takéto postavy viac otravné ako zábavné.
Spomínaní bossovia sú navrhnutí tak, aby reprezentovali daný level, ale aj ich bojovníkov. Animácie sú na vysokej úrovni a sú pekne plynulé, ako aj celková hrateľnosť hry. O kvalite prestrihových scén a rozprávaní príbehu by sa dalo diskutovať. Kreslený štýl v manga prevedení síce hre celkom sadne, ale ide len o komiksové videá, kde sa kreslené obrázky účinkujúcich staticky hýbu a snažia sa pevnými výrazmi tváre vykazovať emócie. Síce sa miestami scéna prepne do krátkeho gameplay súboja, ale o nijako to nevylepšuje zážitok. Do toho mohli tvorcovia investovať viac, aj keď chápem, že do takého primitívneho príbehu so štipkou humoru a prehnanosti sa to možno neoplatilo.
HUD je zväčša prehľadný, zvukom sa nedá nič vyčítať a aktualizovaný moderný soundtrack vám dodá slušný adrenalín naprieč úrovňami. Po dohraní nie veľmi dlhého hlavného príbehu hry si ešte postupne odomknete režim výziev s veľmi špecifickými úlohami, ktorý vám predĺži hru o nejaký ten čas. Úprimne neviem, či pri dohraní hlavného príbehu hry budete mať chuť prechádzať hru znova alebo na vyššej obťažnosti. Ja som ju teda nemal.
Nechuť vám môže vylepšiť online alebo lokálna kooperácia až s tromi hráčmi. Online kooperácia nemá chybu, keď si nájdete partnera na kosenie protivníkov, ale lepšie je, keď sa viete podeliť lokálne o jednu obrazovku s kamarátom či kamarátmi od vedľa. Avšak tu je to zatiaľ nedotiahnuté. Ja dúfam, že v neskoršej aktualizácií sa to možno opraví, ale v hre abstinuje nastavenie lokálnej kooperácie na príbehový režim hry. Totiž hra vám to nedá na výber, iba keď by ste chceli brázdiť levely v režime samostatných úrovní.
Stále ide o novú hru, tým pádom tu a tam môžete nájsť grafické glitche alebo sa zaseknúť v prostredí, ale stáva sa to zriedkavo Čudné je, že hra vôbec nedáva hráčovi zdravie ani iné predmety, ktorými by ste si život pre svoje postavy v leveli doplnili. Takže si musíte zdravie počas bitiek sledovať a dávať naň pozor. Výhodou je, že hra ponúka checkpointy, hlavne pred súbojmi z bossmi, takže keď vás porazia, viete si súboje zopakovať a skúsiť inú stratégiu útokov.
Double Dragon Revive je len ďalší z mnohých remakov beat-em up hier známych značiek. Dokáže pobaviť na určitý čas, hlavne keď hráte po boku s kamarátom, ale po prejdení príbehu nemáte chuť sa k hre vracať. Vizuálna stránka ničím špeciálnym nenadchne a ani samotná hrateľnosť, ktorá je dnes štandardom. K tomu aktuálna cena hry je neadekvátna vzhľadom na ponúkaný obsah.
RECENZIE HRÁČOV |
|
PC
PS4 Xbox One Xbox Series X|S PS5 Switch Vývoj: Arc System Works / Yukes Štýl: Akcia
| |||
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |||