SUPER FANTASY KINGDOM |
SUPER FANTASY KINGDOM |
Keby sa rozdávali ceny za najgenerickejší, najneoriginálnejší a najviac nezaujímavý názov vo svete digitálnej zábavy, Super Fantasy Kingdom by patrilo medzi favoritov. Lenže napriek tomu, že táto rouglike they-are-millions-vampire-surviverovka je ešte iba v predbežnom prístupe (dostupná aktuálne v rámci predplatného Xbox Game Pass), názov je zatiaľ asi to jediné, čo sa nám na hre nepáči.
Úloha znie úplne jasne. Ochrániť kráľovstvo pred útokmi monštier po dobu 29 dní a 29 nocí. Počas dní budujete mesto a skúmate okolitú krajinu, v noci robotníci spia, o to viac úloh však majú bojovníci. S každým západom slnka prichádza viac a silnejších monštier, občas sa objaví miniboss a v pravidelných intervaloch aj supersilní bossovia. Je vylúčené, že cesta k úspechu bude záležitosťou jedného, dvoch i desiatich pokusov. Hlavnú rolu v tomto príbehu totiž reprezentuje rougelike komponent.
Aby ste sa dostali ďalej, potrebujete odomknúť „makroupgrady”, ktoré platia aj pre všetky ďalšie cykly a zásadným spôsobom zvyšujú šancu na prežitie. Každý run tak znamená v konečnom dôsledku silnejšie a lepšie mesto v tom ďalšom. Naopak, „mikroupgrady” platia iba v rámci daného pokusu, zlepšujete budovy, jednotky, staviate hradby, kupujete magické predmety či dokonca mechanické stroje.
Spojnicou mikro a makro upgradov je objavovanie krajiny okolo mesta. Vybudované cesty ostávajú zachované a tak trochu po vzore Heroes of Might and Magic sprístupňujete rôzne obchody, „továrne”, zásobárne nerastov, ale aj bočné questy alebo samostatné mikroúlohy. Motivačný faktor v každom rune sprístupniť aspoň pár metrov doposiaľ neobjavenej cesty je obrovský. Veď čo ak tieto tri kúsky kameňa, ktoré získam, mi v ďalšom rune dokážu skrátiť výrobu tak zásadne, že mi to na kompletku prestaví celú stratégiu a poradie stavania budov?
V meste následne riešite peniaze, karmu (ako separátnu formu platidla), potraviny, klasické priemyselné reťazce typu obilie - múka - chlieb. Staráte sa, aby jednotky po prebdenej noci mali dosť proviantu na ďalší deň. Získavate suroviny na upgrady, staviate opevnenia, najímate jednotky.
Všetky aktivity smerujú k jedinému - k prežitiu. Boje sa odohrávajú tesne za hradbami mesta, kedy všetky vaše jednotky (spolu s tými, ktoré majú schopnosť útočiť z hradieb alebo dokonca spoza nich) automaticky súperia s vlnami nepriateľov. Rozhodovať môžete iba o taktickom rozmiestnení jednotlivých jednotiek, tankoví borci vpredu, kúzelníci vzadu a prípadne o používaní predmetov, ako brnenie, štít, lepšie zbrane... No samotné súboje fungujú v plne automatickom móde. Jednoducho iba sledujete, či je vaša armáda dostatočne silná, koľko z jednotiek padne a či nezomrie aj hlavný hrdina = game over. Na prvý pohľad to možno vyzerá jednoducho a možno až nezaujímavo, ale opak je pravdou. Všetko so všetkým súvisí, od peňazí, cez jedlo, karmu, typu hradieb, až po počasie, pričom výsledok sa pretavuje práve do sily armády.
Prvé pokusy skončia zvyčajne po 5-6 nociach, keď ale začnete odkrývať mapu a získavať permanentné makroupgrady, začnete vyrábať artefakty pre hrdinov a porozumiete niektorým súvislostiam, poľahky prekročíte hranicu 10-15, možno 20 nocí. Lenže potom príde blok. Bude sa vám zdať, že už nemáte čo odomknúť, neviete sprístupniť ďalšie časti mapy, napriek tomu, že ich budete mať, takpovediac, na dosah ruky. V tomto momente Super Fantasy Kingdom vytiahne obrovské eso z rukáva.
Okrem rozkvitnutého, zeleného a mierne optimistického ľudského kráľovstva sa totiž v hre nachádza aj jeho presný opak. Temné a zlovestné mesto nemŕtvych. To prináša síce podobné, ale rozhodne nie rovnaké herné mechaniky, vlastné úlohy, vlastné jednotky, vlastnú krajinu a vlastnú mapu na obsadzovanie. Najlepšie na tom je, že makroupgrady oboch krajín sú medzi sebou previazané a niektoré získané „suroviny” budete môcť prenášať z jednej krajiny do druhej. To vám následne odomkne aj neprekonateľné prekážky v ľudskom kráľovstve a koleso pokus-zlyhanie-reštart sa roztočí s novozískanou intenzitou.
Kráľovstvo nemŕtvych je, ako sme si povedali, podobné tomu ľudskému, no namiesto univerzálnych robotníkov tu máte k dispozícii jednoúčelových kostlivcov, s ktorými sa pracuje inak. Iné sú aj schémy získavania potravy, transportu a ďalšie. Mestá sú odlišné a zároveň je hrateľnosť natoľko známa, že ako celok to vytvára výborný dojem.
Grafiku asi nemá vôbec zmysel komentovať. Vidíte okolité obrázky? Je to oldchool retro pixelovka, s minimom animácií, efektov a ďalších vizuálnych stimulov. Napriek tomu istý pôvab a svojský charakter sa hre nedá uprieť a aj v prípade, že vám tento štýl nesedí, vám môžeme garantovať, že po pár runoch vám, keď už nič iné, tak určite nebude vadiť.
Niekedy naozaj treba popustiť uzdu fantázii a pokúsiť sa spojiť na prvý pohľad nespojiteľné. Ako inak by uzrelo svetlo sveta niečo ako Super Fantasy Kingdom, kde sa mieša Heroes Of Might and Magic, They are Billions, The Last Spell s Vampire Survivors? Hra je síce iba v predbežnom prístupe, ale už teraz ponúka toľko obsahu a je taká návyková, že vám ju rozhodne odporúčame aspoň „wishlistovať”, ak už nie rovno zakúpiť.
|
PC
Vývoj: Hooded Horse / Super Fantasy Games Štýl: Stratégia |
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |