Interview z roku 2025, ktoré by vám rozhodne nemali ujsť |
Po celom svete sme testovali nové hry, stretávali sa s ich tvorcami a prinášali vám rozhovory, ktoré odhaľujú zákulisie herného vývoja.
Koniec roka sa opäť blíži, a to je ideálna chvíľa, aby sme sa pozreli späť na herný rok 2025. Po celom svete sme testovali nové hry, stretávali sa s ich tvorcami a prinášali vám rozhovory, ktoré odhaľujú zákulisie herného vývoja. Tento rok sme mali možnosť vyspovedať legendy aj menších vývojárov, ale aj domácich tvorcov, pričom sme celkovo priniesli 26 rozhovorov. Ak vás zaujíma, ako vznikajú hry a čo sa deje za obrazovkou, určite sa oplatí nahliadnuť do našej sekcie rozhovorov. Ak však nemáte čas prečítať všetko, vybrali sme pre vás 10 najzaujímavejších interview z tohto roka, ktoré by vám rozhodne nemali uniknúť. Stačí kliknúť na titulok rozhovoru a začať čítať.
Ako vznikal Jan Ptáček: Luke Dale o herectve, motion capturingu a vývoji postavy
Luke Dale už takmer desať rokov oživuje charizmatického a zároveň arogantného šľachtica Jana Ptáčka v sérii Kingdom Come: Deliverance od Warhorse Studios. Dale sa pôvodne uchádzal o rolu Henryho, no namiesto toho našiel dokonalé uplatnenie v komplexnej postave Jana - rozmaznaného šľachtica so skrytou hĺbkou a silným putom s hlavným hrdinom hry. V tomto rozhovore sa Dale zamýšľa nad svojou cestou v hre Kingdom Come, od výziev spojených motion capturingom, až po vývoj Janovej postavy v aktuálnom pokračovaní. Podelil sa aj o postrehy zo svojho hereckého procesu, nezabudnuteľné momenty na pľaci a svoje ambície v oblasti hier aj filmu.
Soundtrack vášho detstva: Vince DiCola o tvorbe hudby k filmom a videohrám
Meno Vince DiCola je synonymom pre niektoré z najikonickejších filmových soundtrackov, od vysokooktánových tréningových scén v Rocky IV až po emotívnu, syntetizátorovú hudbu v Transformers: The Movie. Ako skladateľ DiCola formoval zvuk 80. rokov a zanechal trvalý vplyv na filmové a neskôr aj herné zážitky. Jeho cesta k hudobnej kompozícii bola všelijaká, len nie konvenčná - začínal ako klávesák v cover kapele a nakoniec sa ocitol v centre dvoch legendárnych franšíz. Okrem filmovej tvorby sa DiCola podieľal aj na soundtrackoch významných videohier, od Angry Birds Transformers po Transformers: Devastation a niekoľko ďalších, čím ešte viac upevnil svoj vplyv vo svete hudby a zvuku. V tomto exkluzívnom rozhovore nám DiCola prezradil viac o svojich hudobných vplyvoch, výzvach pri tvorbe hudby ku kultovým filmom a o tom, ako sa jeho práca vyvíjala v hernom priemysle. Cez to všetko DiColova hudba naďalej rezonuje s fanúšikmi naprieč generáciami a nezabudnuteľným spôsobom spája minulosť so súčasnosťou.
Od hrncov a kýbľov k herným soundtrackom: Rozhovor s Robertom Bruckmayerom
Robert Bruckmayer je mladý, no aj tak už skúsený slovenský skladateľ, producent a multiinštrumentalista. Po pôsobení v štúdiu Grand Beats sa vydal sólovou cestou a nakoniec zakotvil v Bleeding Fingers Music, čo je Spoločný podnik medzi skladateľom Hansom Zimmerom, jeho obchodným partnerom Stevom Kofskym a Extreme Music, produkčnou odnožou Sony Music Publishing. Je to kolektív skladateľov, ktorí vytvárajú hudbu pre film, televíziu a aj hry. Práve hry sú oblasťou, ktorej sa Brucky venuje už dlhodobo, pričom má na konte hudbu k niekoľkým slovenským hrám, naposledy napríklad Jotunnslayer: Hordes of Hel, ktorej soundtrack teraz aj digitálne vyšiel. Jeho hudbu ste však mohli počuť aj v teaseroch pre Kingdom Come: Deliverance II, na Netflixe alebo dokonca Discovery. Aká bola jeho kariérna cesta a prečo sa na ňu vôbec vydal? O tom nám porozprával v rozhovore.
Legendárny Jon Hare o Sensible Soccer a súčasnom stave futbalových hier
Keď Jon Hare, vizionár stojaci za kultovou hrou Sensible Soccer, prvýkrát vstúpil do sveta vývoja hier, nikdy si nepredstavoval, že jeho výtvor ovplyvní celú generáciu futbalových fanúšikov. To, čo sa začalo koncom 80. rokov s hrou MicroProse Soccer na počítači Commodore 64, sa rýchlo vyvinulo v hru, ktorá prekonala svoju dobu a spojila prístupnú hrateľnosť s bezkonkurenčným globálnym dosahom. Keďže Hare pokračuje vo formovaní budúcnosti futbalových hier s hrou Sociable Soccer, porozprával nám viac o svojej filozofii herného dizajnu, výzvach pri zabezpečovaní licencií a kúzle, vďaka ktorému sa kultový Sensible Soccer stal jednou z najobľúbenejších hier v histórii. V tomto rozhovore sa Hare delí o svoju cestu od herných začiatkov až po súčasnú prácu na hre Sociable Soccer a poskytuje fanúšikom bližší pohľad na to, čo je potrebné na vytvorenie hry, ktorá rezonuje u hráčov na celom svete po niekoľko dekád.
Dnes by Dead Space nedostal zelenú - vydavatelia sa boja riskovať
S Glenom Schofieldom, tvorcom hier Dead Space a The Callisto Protocol, sme sa stretli počas konferencie Game Developers Session (GDS) v Prahe, aby sme s ním diskutovali o vývoji herného priemyslu, súčasných výzvach vývoja AAA hier a o tom, prečo je v dnešnom prostredí, ktoré sa vyhýba riziku, také ťažké presadiť originálne nápady.
Od Zaklínača cez Cyberpunk k upírom a vesmíru
Od fantasy krčiem v Zaklínačovi 3 cez neónmi zahalené Night City v Cyberpunku 2077 až po temné kniežatstvá vo vychádzajúcom Blood of Dawnwalker - scenárista Jakub Szamałek píše príbehy, ktoré hráčov nútia premýšľať o vlastných rozhodnutiach. Po rokoch v CD Projekt RED založil štúdio Rebel Wolves, aby mohol experimentovať s naratívnym sandboxom a dopriať publiku bezprecedentnú mieru slobody - dokonca aj možnosť vykašľať sa na hrdinské skutky a nechať ľudí napospas osudu. V našom rozhovore hovorí o sile hráčskej agentúry, o nechutne krátkom 30‑dňovom časovom limite, ktorý vyostruje napätie, aj o tom, ako ho dcérina fascinácia vesmírom priviedla k románu Inner Space.
Budúcnosť Final Fantasy XIV: Exkluzívny rozhovor s Naokim Yoshidom
S Naokim Yoshidom, známym ako Yoshi-P, sme mali možnosť stretnúť už dvakrát - prvýkrát počas horúceho leta 2023 na Fan Feste v Las Vegas a neskôr na Fan Feste v Londýne. Tentokrát sme však dostali najväčší priestor doteraz na poriadny rozhovor plný zaujímavých informácií o budúcnosti Final Fantasy XIV. Yoshi-P sa s nami porozprával o výzvach, ktoré prinieslo uzavretie príbehu Dawntrail, pripravovaných expanziách, nových povolaniach aj cross-generational hraní. Nechýbali ani jeho postrehy o dizajne obsahu, spätná väzba od hráčov či náhľad na FanFest 2026, ktorého detaily sa blížia spolu s výročím vydania A Realm Reborn.
Kapela Sabaton o hrách, Wargamingu aj hudobných plánoch
Tohtoročný Gamescom opäť búral rekordy a okrem hier priniesol aj mnoho sprievodných podujatí. Medzi nimi bol aj koncert švédskej powermetalovej kapely Sabaton, ktorý vznikol v spolupráci s Wargamingom a kapela tam rovno zahrala aj niekoľko pripravovaných skladieb. My sme mali možnosť si aspoň na pár minút odchytiť dvoch jej členov v rámci ich preplneného programu.
Basák Pär Sundström a gitarista Chris Rörland vám už predtým poslali krátky pozdrav a teraz vám prinášame krátke interview, v ktorom sme sa bavili o ich aktuálnych hrách, spolupráci s Wargamingom a aj hudobných novinkách, ktoré pripravujú.
GSC Game World o evolúcii S.T.A.L.K.E.R. 2 a o tom, čo bude ďalej
Od svojho vydania v minulom roku sa hra S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl neustále vyvíja, pričom ju formujú spätná väzba od komunity, technické aktualizácie a dlhodobá vízia štúdia pre Zónu. V tomto rozhovore vývojári zo štúdia GSC Game World hovoria o tom, ako sa hra vyvíja po vydaní - od prechodu na Unreal Engine 5.5.4 a vylepšenia systému A-Life až po pridanie nových nástrojov, výziev a obsahu príbehu. Zamýšľajú sa tiež nad dôležitosťou modov, blížiacim sa vydaním pre PlayStation 5 a tým, ako vývoj ovplyvnila krutá realita vojnového Ukrajiny. Pre veteránov Zóny aj nováčikov, ktorí ešte plánujú svoju prvú expedíciu, je tu veľa dôvodov na radosť.
Nie, Danny Jules nie je Kocúr, Kocúr je Danny Jules!
Pri niektorých osobách mi je skutočne ľúto, že nenatáčame z interview videozáznamy. Jednou z takýchto obrazového záznamu hodných osôb je aj Cat. Teda Danny John-Jules. Ešte nikdy som totižto nezažil pocit, že by mi počas interview niekto začal spievať, ukazovať rôzne typy výkrikov alebo s nadšením prezentoval históriu extravagantnej černošskej hudby. Danny je ako prívalová vlna, ktorá zmyje z vás aj tie najhlbšie trápenia a za zopár sekúnd ich zmení na široký úsmev.
Cat, alebo u nás lepšie známy pod prekladom Kocúr, je ikonou britského komediálneho sci-fi seriálu Red Dwarf vysielaného na BBC, ktorý si od svojho prvého dielu z roku 1988 získal skalopevnú základňu fanúšikov a stal sa jednoznačnou kultovkou.
Zostaňte nám verní aj v roku 2026, pretože už teraz pre vás pripravujeme novú nádielku zaujímavých rozhovorov, medzi ktorými nebudú chýbať ani legendy herného sveta. Medzi našimi hosťami sa objavia napríklad Charles Cecil (tvorca klasickej adventúry Broken Sword), Louis Castle (spoluzakladateľ Westwood Studios a tvorca Command & Conquer), Richard Allan Bartle (spoluautor prvej MUD a významná postava v oblasti MMO hier), David Mullich (veterán herného priemyslu známy prácou na The Oregon Trail a Heroes of Might & Magic) či Christopher Judge (Kratos z God of War). A to je len začiatok - ďalšie mená a príbehy už čoskoro odhalíme.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Severokórejský infiltrátor odhalený v Amazone vďaka oneskoreniu klávesnice 26
- Nové zľavy pred Vianocami 35
- Najväčšie hry v roku 2026 50
- Avatar 4 a Avatar 5 majú potvrdené dátumy, trojka už má za sebou prvý víkend, v kt 56
- Mega výpredaj roka už začal 26
- Aká je ponuka TV? Ktorý televízor kúpiť na Vianoce? 29
- Epic Games Store zadarmo rozdáva Eternights 6
- Steam Replay 2025 ukázal, že hráči trávia len okolo 14% času pri nových hrách 55
- Najhoršie filmy roka podľa Metacritic 40
- Epic rozdáva hru Blood West 5 zobraziť viac článkov >























