WING ISLAND

WING ISLAND

4.0

Jednoduchý koncept hry položený na lopatky sloganom o intuitívnom ovládaní a nekonečnej zábave.

Recenzia na Wii verziu

Aj vy potrebujete schladiť pri pohľade na odhaľujúce sa zvodné krivky vykúkajúc spod čoraz kratšieho oblečenia provokatérok na uliciach? Wing Island sľuboval rozprúdenie stojaceho vzduchu prichádzajúcej uhorkovej sezóny, ktorej predchádza vysoká koncentrácia oficiálnych hier k letným filmovým blockbusterom. Vrtuľky starých lietadielok však nemajú dostatok síl, aby dokázali čo i len nadvihnúť ľahké sukienky, nieto ešte ukradnúť pozornosť herne vyhladovaných majiteľov Wii.

Wing Island nebol nijako zvlášť propagovaným titulom. Zopár krát sa objavil na výstavách ako demonštrácia pohybových senzorov Wii. Zdieľa podobný osud ako kačice vo vaničke v prípade Super Dub'n'Dub pre PS3. Z myšlienky techdema vznikol zlepenec tváriaci sa ako plnohodnotná hra. Hrá sa jednoducho na niečo, čo v skutočnosti nie je. Wing Island sa vezie na novej vlne interakcie, podporený licenciou od Nintenda maskuje svoje zásadné nedostatky a neschopnosť osloviť cieľovú skupinu nehráčov, kam mal predovšetkým namierené.

(Ne)Ovládanie

Lietajte voľne ako vták pomocou intuitívneho ovládania, stojí na krabici a len s ťažkosťou pregĺgam, ako dokáže zavádzať nápis vytlačený veľkými písmenami v zozname hlavných predností hry. Ovládanie šité na mieru Wiimote je príliš citlivé a v zápale hry nesprávne rozoznáva nasilu vložené gestá. Stačí, aby ste držali ovládač jemne naklonený do strán a z rýchleho boostu, aktivovaného rýchlym pohybom smerom vpred, sa neraz zmení na manéver o 180°. Lietadielka sa okrem foršáže naučili ešte lietať vo formáciách, ktorých zmena vyžaduje tiež chirurgickú presnosť, a meniť rýchlosť. A kde zostal populárny looping?

Wing Island

Praskanie balónikov je aj jedna z disciplín multiplayeru. Je veľmi nudná.
Wing Island

Ojedinelý prípad deštrukcie v inak mierumilovnej hre.
Wing Island

Lietadielka počas letu môžu meniť formáciu.

Ovládanie zachádza do extrému v multiplayeri, kedy dvaja hráči zdieľajú Wiimote a Nunchuk. Každý drží jednu časť kompletu a snaží sa v časovom limite nahrabať čo najviac bodov praskaním balónikov. Tento geniálny nápad sa ukáže ako neefektívny v momente, keď sa rozhodnú naraz spraviť manéver do opačnej strany (aktivuje sa mávnutím do strán). Vzhľadom na krátky prepojovací kábel, ktorým sú oba ovládače spojené, viete, aký bude výsledok. Nehovoriac o tom, keď vedľa seba bude sedieť pravák a ľavák. Čo je však najsmutnejšie, hra si nerozumie s druhým ovládačom, takže na multiplayerové radovánky s dvoma Wiimotmi veľmi rýchlo zabudnete.

(De)Motivácia

Vo svete, kde žili iba vtáci, získal Sparrow Wing leteckú spoločnosť po svojom starom otcovi, ktorý dostal zrazu nevysvetliteľné zajačie úmysly a odletel. A tak náš vrabec junior rozbehol obchod a pomáhal svojim susedom, ako len vedel. Tu nosil drevo, tam zase pretekal o prestíž, tam bojoval s ohňom, tu zase fotil vzácne stromy alebo vtáctvo a tam hľadal stratenú zver. Misií bolo toľko, že po úvode sa dostal aj na iné ostrovy a tak si získaval priazeň aj u susedov. Poďte, navštívte naše ostrovy, kde na vás čaká nekonečná zábava. Tak takáto pozvánka kričí z krabice a len ťažko jej odolať. Účelom veľkých červených písmen, ako neskôr zistíte, je varovať letuchtivých hráčov.

Náplňou misií je hra veľmi bohatá, budete vykonávať prakticku každú činnosť, akú len s lietadielkami dokážete robiť. Ich plnenie má tendenciu veľmi rýchlo skĺznuť do frustrácie. Už v úvode zistíte, že body, za ktoré si vylepšujete vlastnosti strojov, nezískavate na základe zostatku časového limitu, ale podľa neznámych pravidiel. Naháňate sa s donáškou tovaru z ostrova na ostrov, aby ste na konci zistili, že hra vám nedá plný počet bodov len preto, že ste si letovú dráhu o niečo predĺžili ponad more. Nafotili ste fotky? Bohužiaľ žiadané objekty nie sú v detaile, body dolu!

Kým úlohy sú jasne dané, nároky na ich splnenie sú veľkou neznámou. Napredovanie v Story móde sa tak stáva lotériou. Bolo skutočne ťažké splnené misie odmeniť troma medailami na základe zostávajúceho času? Obtiažnosť misií pochopiteľne stúpa a pokiaľ nemáte žiadne body, tak si nemôžete vylepšiť výkon motora, alebo odľahčiť drak lietadla (stane sa rýchlejším), a tým pádom nemáte šancu ani uspieť. Ak si k tomu pripočítate citlivé ovládanie, také zhadzovanie bômb na útes, si odnesie jedine Wiimote, keď ho hodíte cez celú miestnosť o stenu. Spomínal som, že hra nepozná autosave, ale pozíciu si pracne musíte uložiť sami?

Wing Island

Pestrú náplň misií položila na kolená frustrácia z naháňania bodov.
Wing Island

Boj o prestíž a vaša skúška nervov.
Wing Island

Uhasiť oheň je hračka, horšie je, že neviete, kedy a za akých podmienok bude váš čin aj odmenený.

(De)fakty

Wing Island nezaprie svoj pôvod ani technickým spracovaním. Ak prehltnete ovládanie, budete lietať vo veľmi jednoduchom prostredí, ktoré je urážkou Wii. Nájdete tu primitívne objekty, jednoduchú geometriu bez detailov, s rozmazanými textúrami. Wing Island patrí jednoznačne medzi najškaredšie hry pre Wii. Áno, prednosťou je propagovaná jednoduchosť lietania vo svete plnom zábavy, ale suma sumárum, je zrazená na kolená práve svojim sloganom. Keby sa autori pozreli, ako sa deti hrajú s papierovými lietadielkami, ako ich držia a takýmto spôsobom by pristupovali k držaniu Wiimotu a ovládaniu, Wing Island by zrazu pôsobil úplne inak, hravejšie.

To by však museli kompletne prekopať systém odmien a zbaviť sa nálepky nepodarené techdemo. Ak nie je hráč správne motivovaný, nemá dôvod pokračovať v kampani. Zostane mu tak iba pukanie balónikov na čas a prakticky nepoužiteľný multiplayer. Mierumilovný titul pre nehráčov sa minul s účinkom. Možno, keby sa pridala streľba, poriadne dogfighty, bola by z toho veľmi príjemná oddychová letecká akcia. Takto je Wing Island jednou z najhorších Wii hier. Pokiaľ vyslovene neholdujete hard core hrám a nebojíte sa, že budete donekonečna skúšať, ako získať plný počet bodov v misiách, môžete si vyčistiť leteckú helmu, inak ruky preč!


napísal spacejunker 16.5.2007
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
4.0
Ohodnotiť
WING ISLAND
+ rozmanité misie
+ upravovanie vlastností lietadielok
- frustrácia z nárokov na splnenú misiu
- nevyladené ovládanie
- otrasné technické spracovanie


RECENZIE HRÁČOV
Wii

Vývoj: Nintendo / LOGUS / Hudson
Štýl: Simulácia
Dátum vydania: 13. apríl 2007
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| Wing Island 16.5.2007
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Televízor k ps5 (7)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (0)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (3)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19787)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk