Analytici sa pomaličky začínajú zamýšľať nad tým, ako budú vyzerať next-next-gen konzoly. Doposiaľ sa viac hovorilo o Xbox „720“, no na radu prišla už aj PlayStation 4. Súboj týchto dvoch mašiniek sa nezačne skôr ako v roku 2011-2012 (aj keď desaťročný PlayStation cyklus hovorí skôr o roku 2016), to nám však nebráni pozrieť sa cez krištáľovú guľu do budúcnosti.
V základe bude zrejme PS4 vychádzať z hardvérovej štruktúry PS3, do ktorého vývoja investovala Sony 3 miliardy dolárov. Šepká sa teda o vylepšenom procesore Cell so zvýšeným počtom SPE jednotiek a s podporou väčšej RAM (IBM má už v súčasnosti funkčné 65 nm Cell s 8 SPE a podporou 32 GB RAM). Čo sa týka ostatných vnútorností, všetko by malo byť lepšie, rýchlejšie, výkonnejšie. Teraz podporovaný wifi štandard 802.11b/g by mal byť nahradený 802.11n, energetický zdroj by mal byť mimo tela konzoly, aby sa mohli zmenšiť jej rozmery a zefektívniť chladenie, pevný disk by mohol pojať až 1 TB informácií. Jednou zo slabín PS3, na ktorý sa často sťažujú vývojári, je málo pamäte – takže aj v tomto smere sa isto dajú očakávať vylepšenia.
Čo sa týka grafiky, rovnako ako v prípade tretieho Xboxu sa aj pre štvrtú PlayStation uvažuje o aplikovaní novinky od Intelu, GPU s označením Larrabee. Blu-ray je jedným z dvoch dôvodov vysokej ceny PS3 a hoci je pravdepodobné, že cena technológie pôjde dole, prítomnosť tohto (alebo iného) optického média je viac ako otázna (hlavne z dôvodu digitálnej distribúcie a výhod s ňou spojených a tiež z dôvodu celkového postupného zanikania Blu-ray).
Všetko sa to ale nakoniec môže skončiť úplne inak. Sony sa môže miesto široko zameraného multimediálneho domáceho centra rozhodnúť vrátiť sa ku konceptu PlayStation 2 a potom by sme v prípade PlayStation 4 hovorili o „čistej“ hernej konzole zbavenej akýchkoľvek „zbytočností“.