Hry nespôsobujú násilné chovanie |
Akčné hry typu Halo či Grand Theft Auto nemajú žiaden vplyv na násilné chovanie detí. Výrok, v ktorého pravosť sme všetci verili, potvrdila sociologička Karen Sternheimer z University of Southern California.
Akčné hry typu Halo či Grand Theft Auto nemajú žiaden vplyv na násilné chovanie detí. Výrok, v ktorého pravosť sme všetci verili, potvrdila sociologička Karen Sternheimer zo University of Southern California vo svojej odbornej štúdii zameranej práve na túto tému.
Ako jeden z hlavných pilierov pre vyslovenie záveru Karen použila štatistické údaje. Zatiaľ čo od roku 1996 do 2008 predaj videohier vzrástol štvornásobne a v súčasnosti sa aktívne hráva 2/3 amerických detí, počet násilných trestných činov klesol. Podľa FBI sa od roku 1997 jedná o 20 % pokles násilnej kriminality mladistvých, konkrétne u vrážd bolo zaznamenaných o 1/3 prípadov menej.
Karen tvrdí, že množstvo predošlých štúdií si pletie dva zásadné pojmy – agresivita a skutočné násilie. Jej výskum ukazuje, že hráči svoju agresivitu ventilujú iným spôsobom a do reálneho sveta ho neprenášajú. Na otázku, čo podľa nej potom agresivitu mladých naozaj spôsobuje, odpovedala Karen jednoducho – chudoba.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Fallout 4 už dostal očakávaný nextgen patch 94
- RECENZIA: Stellar Blade 117
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 42
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 101
- Bobr Kurwa meme dostalo hru, je dostupná zadarmo 23
- Assassin’s Creed Hexe prinesie aj magické sily 56
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 88
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45 zobraziť viac článkov >