MEN OF WAR: RED TIDE

MEN OF WAR: RED TIDE

Do útoku so sovietskymi námorníkmi.

Dojmy

Stratégia z obdobia druhej svetovej vojny, Men of War, očarila mnohých priaznivcov žánru, hoci skúsenejším užívateľom neuniklo, že obsah hry sa až príliš nápadne podobá na predošlé tituly od tých istých vývojárov. Práve kvôli priveľkej podobnosti s hrami Soldiers: Heroes of World War II a Faces of War sme titulu Men of War pridelili "len" známku 8. Nič to nemení na skutočnosti, že už od prvej zmienky o plánovanom datadisku sa prebudil náš záujem o tento prídavok. A vďaka Spacejunkerovi sa nám v redakcii ocitla hrateľná ukážka a tak sme ju poriadne vyobracali a teraz vám prezradíme, čo o nej vieme a čo si myslíme.

Prvým potešiteľným faktom je, že datadisk Red Tide funguje samostatne, takže vám pobeží aj bez originálky Men of War. Prídavok sa uvedie rozsiahlym introm vo forme hudobného klipu, zloženého z dobových záznamov, (respektíve záberov, ktoré pripomínajú dobové dokumenty) a ukazuje hlavne námorníkov. A to nie náhodou, obsah datadisku sa totiž orientuje na operácie povestných sovietskych námorníkov, ktorí zvyčajne nosili čiernu rovnošatu. Demo ponúklo dve misie z kampane pre jednotlivca, ktoré majú rovnako vysokú obtiažnosť, ako Men of War, takže aj na najľahšej obtiažnosti sa hráči zapotia. Obidve sa vyznačujú aj tým, že sú zložené z viacerých úloh, ktoré na seba nadväzujú. Po splnení hlavných zadaní sa objavia nové a odkryje sa aj ďalšia časť teritória. Ale hoci nepriateľské divízie pribúdajú vo veľkom, hráč sa musí uskromniť len s minimálnymi posilami. Čo znamená, že namiesto bezhlavých davových útokov je lepšie postupovať pomaly a veľmi uvážene. A optimálne je aj často ukladať pozície.


Prvou misiou je Ofenzíva na Krime, ktorá začína v decembri 1941. V priebehu rozsiahlej nočnej operácie si hráč musí vystačiť so skupinkou ľahko vyzbrojených pešiakov, ku ktorým pribudne len pár mužov.  Počítač síce priebežne asistuje, ale nestojí to za veľa. Dalo by sa povedať, že na príklade AI vidíte, ako sa postupovať nemá. Síce vám streľba z lodí umožní infiltrovať sa medzi nepriateľov, ale akonáhle počítač vyšle pešiu podporu, nestihnete sa ani pomodliť a už je z nej len zbierka mŕtvol. Z takej pomoci potom máte nanajvýš tak zbrane, muníciu a lekárničky, ktoré majú u seba nebožtíci. Spoliehajte sa teda výlučne na seba a oplatí sa hlavne na snajpera, ktorého máte už v úvode. Je to skutočne neoceniteľná pomoc, či už na úzkom móle, na ktorom sú "zakempovaní" nemeckí strážcovia majáka, alebo na pobreží, kde vás "náckovia" pokropia ranami z mínometov a ťažkých guľometov. Okrem efektnej ostreľovačky postup uľahčí plíženie a rany do svetlometov a lámp, vďaka čomu vás nepriatelia podstatne ťažšie spozorujú.

Druhá misia vás zoznámi s kariérou Leonida Brežneva. Deti socializmu si zrejme ešte pamätajú, že to bolo veľké zviera v politike, no a tu vidíte, čo povyvádzal počas druhej svetovej. Už na počiatku má "Leo" namále, keď po súboji lodí na mori ako jediný prežije a podarí sa mu doplávať na pobrežie. Tu sa skontaktuje s velením, nasadne do džípa a hajde na front, kde sa pokocháte pohľadom na zákopy, za ktorými číha asi tucet diel. Veľmi skoro sa začne niečo diať a vás zamrzí, že väčšinu pechoty neovládate vy, ale AI. Okrem Leonida budete mať partiu mariňákov a kontrolujete aj delostrelectvo, ktoré ale nepriateľ takmer celé rýchlo vyradí z boja. Napriek tomu vám to postačí na zastavenie troch vĺn nepriateľských tankov, transportérov a lietadiel. Len "bacha" na Leonida, nemá totiž veľmi tuhý korienok a ak zatrepe krpcami, skončili ste. Najlepšie je niekde ho dobre zašiť a dúfať, že si ho nenájde zblúdilá guľka, čo sa môže stať veľmi ľahko. Ak prežijete ofenzívu, dostanete dva tanky, pár pešiakov ak tomu  retardované posily ovládané AI a pokúsite sa o protiútok a zneškodnenie nemeckej artilérie. Situáciu vám však skomplikujú ďalšie nepriateľské tanky... V tejto operácii si užijete boje s technikou, ktorú opäť môžete získať aj okupovaním opustených nemeckých strojov, spravidla po zásahu. Našťastie sa dá opraviť. Aj tak sa však priadne zapotíte.

Men of War: Red Tide

V bojoch sa uplatňujú tradičné zaužívané prvky Men of War, ale hra veľmi trpí vďaka skutočne idiotskej AI. A to nehovorím len o podporných jednotkách, ktoré má plne pod kontrolou počítač, ale aj vašich vojakoch. Niekedy totiž ich nelogické konanie nezastavíte ani zmenením palebného režimu a obmedzením voľnosti pohybu. Je síce pravda, že vojaci sa múdro schovajú za tanky a prekážky a nestoja uprostred bojiska, kde by boli ľahkým terčom a tiež niekedy uskočia pred granátom. Poteší aj to, že keď sú v pokoji a majú lekárničky, automaticky si hoja rany. Lenže na druhej strane sa dehonestujú nezmyselným počínaním v kritických chvíľach. Napríklad keď som ovládol nemecký transportér vyzbrojený ťažkým guľometom a vpadol medzi hlúčik nepriateľských pešiakov, vyzbrojených len samopalmi. Tlupa nacistov nemala šancu prežiť rany z krytého guľometu a mal to byť čistý (vlastne pekne špinavý a krvavý) masaker. Lenže zrazu moja posádka transportéru, aj napriek tomu, že som ju priamo ovládal, vyskočila z vozidla a pokúsila sa o (neúspešný) útek. A bohužiaľ to nebol ojedinelý prípad. Ani vojak s nulovou morálkou by reálne neurobil takú kritickú chybu. Okrem toho sa mi stalo, že po zreparovaní nemeckého tanku časť mojich spojencov (geniálna AI) pálila do tohoto, už mnou ovládaného stroja. Vďaka takýmto naschválom sa dobrý dojem zo slušne navrhnutých misií zmenil na frustráciu. AI vám totiž po celý čas namiesto pomoci hádže polená pod nohy.

Dojmy z expanzie sú trochu rozporuplné. Na jednej strane musím uznať, že misie sú navrhnuté kvalitne a majú zaujímavú náplň. Na druhej strane, AI v expanzii je zúfalá, pripadalo mi to od tvorcov ako veľmi neúspešný pokus o jej zlepšenie, avšak s úplne opačným efektom. Treba len dúfať, že vo finálnej verzii to nebude také tragické. Nejaké inovácie v datadisku nečakajte, čo je tiež trochu škoda, ale možno sa uspokojíte s tým, že v hre bude len niekoľko doplnkových scenárov a "toť vsjo". Za rozumnú symbolickú sumu by sa však nad kúpou dalo uvažovať. Ale s tou AI treba rozhodne niečo urobiť.



napísal uni 22.9.2009
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
MEN OF WAR: RED TIDE


Men of War: Red Tide
PC

Vývoj: 1C Company / CENEGA / Aspyr Media
Štýl: Stratégia / Realtime
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  2009
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19910)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk