SHOOTMANIA STORM

SHOOTMANIA STORM

Kreatívna FPS od tvorcov Trackmania

Dojmy

Francúzi z Nadeo sú už veľmi dobre známi. Hráčom sa do pamäti snažili vryť najskôr vďaka simulátoru plachetníc Virtual Skipper a neskôr nenápadnou hrou TrackMania, ktorá v roku 2003 oživila už takmer zabudnutý koncept hry Stunts, v ktorom ste nie len pretekali, ale aj vytvárali svoje vlastné trate vďaka editoru so skutočne bohatými možnosťami. Snáď ani sami vtedy ešte netušili, že v tomto momente započala ich cesta na trón progamingovej racingovej scény, v ktorej si po rokoch snahy utrhli pozíciu neprekonaného monopolu.

S plachetnicami sa rozlúčili už v roku 2007, potom ešte trochu vylepšili svoju TrackManiu a dali si na tri roky od vydávania hier pokoj. Pomaly a potichu pripravovali svoj návrat, ktorý im dodal druhý dych a zdá sa, že ich aj poriadne rozbehol. Minulý rok sme sa dočkali prvého prostredia druhej časti TrackManie, ktorá ešte vylepšila meno celej série. Hlavne si však pripravili pôdu nie len pre ďalšie rozvíjanie prostredí, ale aj vytvorili základňu, z ktorej vzídu ich ďalšie hry. Voľnosť na mori a vôňa benzínu na divokých tratiach im už zjavne nestačí a tak sa rozhodli, že sa pobijú o trón aj na ďalších frontoch. Zo základu druhej TrackManie vychádzajú aj dve ich pripravované hry, akčná ShootMania a RPG QuestMania. A práve prvej menovanej sme venovali niekoľko posledných dní.

Podobne ako jej sesterské hry, tak aj ShootMania sa bude skladať z troch prostredí, ktoré budú postupne vychádzať. Dnes sú známe iba dve: ľadové Cryo pokryté snehom a zamračené Storm, ktorým sa vlastne aj hra uvádza. V Storm nad vami celú dobu, nech si nastavíte akúkoľvek dennú hodinu, visí búrka, ktorá dotvára atmosféru neutíchajúcich bojov medzi hráčmi. Možno sa vám jedno prostredie môže javiť málo, no nesmiete zabudnúť, že v prípade tejto hry ste tvorcom vy a nie autori, takže variabilita je len otázkou vašej alebo kreativity iných hráčov.


So ShootMania rastie význam rozhrania ManiaPlanet, tvorí akúsi základňu, v ktorej bok po boku nájdete všetky Nadeo hry s potrebnými informáciami, aktualitami aj detailami. Pritom po rozkliknutí hry v tomto (aj) sociálnom rozhraní sa dostanete ku konkrétnym možnostiam, k prehľadu serverov, k ich správe, nastaveniam, rebríčkom aj ku konkrétnemu editoru. Systém je prehľadný, jednoduchý, intuitívny a hlavne rýchly. Je výsledkom snahy autorov minimalizovať čas strávený nehraním. Prioritou bolo, aby ste sa k hraniu dostali čo najjednoduchšie a najrýchlejšie.

Samotný Editor v ShootManii nie len, že vychádza zo základov z TrackManie, v mnohých ohľadoch sú ich možnosti totožné. Najvýraznejší rozdiel tkvie v tom, že medzi sebou nedokážu načítať mapy. Používajú sa takmer úplne rovnako, nájdete v nich podobné bloky aj podobné ikony. Samozrejme je však prispôsobený na mieru rýchlej FPS hry. Nechýba ani rozdelenie na dve rozdielne ovládacie schémy: jednoduchšiu pre začiatočníkov a zložitejšiu pre pokročilejších hráčov, ktorí už s vytváraním majú nejaké skúsenosti. V nej nájdete aj bloky náročnejšie na nadpájanie a iné pokročilé možnosti. Obmedzenia nemáte takmer žiadne. Rozmery plochy sú viac než dostatočné, rovnako môžete ísť aj do hĺbky aj do výšky. Jediným obmedzením je tak len vaša kreativita.

Kontrolu máte aj nad vytváraním vlastných hier, určujete pravidlá, vyberáte mapy, všetky nastavenia vám ponúkajú možnosť vytvoriť unikátny herný zážitok, aký nevytvorí nik iný. Mapy môžete ľubovoľne striedať a nemusíte pracovať len so svojimi. Bohaté komunitné možnosti išli vždy v ruku v ruke so sériou TrackMania a ShootMania chce túto štafetu prebrať, prípadne ju ešte vylepšiť. Je to vidno už teraz v bete, vytvorená je obrovská komunita, ktorá funguje neustále. Na výber je mnoho serverov, ešte viac máp a s kopu hráčov kedykoľvek počas dňa. Slováci a Česi nechýbajú a už teraz nemienia hrať len druhé husle. 

Samotnú hru je najlepšie uviesť tým, že po primáte medzi MMOFPS hrami ide dravo a snahu podmaniť si progaming je možné vidieť na každom kroku, aj keď niektoré veci majú ešte ďaleko k dokonalosti. Základom ShootManie sú rovnaké pravidlá pre všetkých a to platí aj pre to najviac podstatné – zbrane. Každý hráč má rovnakú zbraň, z ktorej strieľa akési energetické výboje, pritom tie sú v hry tri druhy: Rail je obdobou sniperky so smrteľným účinkom na veľké vzdialenosti; obyčajný režim streľby vám umožní vystreliť po sebe päť striel, po ktorých musíte čakať na „nabitie“ a smrteľné sú dva zásahy (túto máte v rukách väčšinu času); posledný režim je Nucleus, kedy vystreľujete vybuchujúce výboje, ktoré sú taktiež pomalšie. Niekomu môže prekážať, že svoju zbraň nevidí, no je to hlavne preto, aby nič nezaberalo časť zorného poľa.

Herné módy sú rozdelené na dve základné skupiny: pre jednotlivcov a pre tímy. V nich si ďalej môžete voliť, či chcete mód založený na fragoch, alebo úloho orientovaný (napr. obsadzovanie bodov na mapách). Vtedy sa zároveň aj striedajú úlohy brániacich a útočiacich hráčov. Navyše sú tu už spomínané unikátne pravidlá, vďaka čomu žiadne dve hry nie sú rovnaké. Ponuka režimov sa bude po vydaní ešte rozširovať. Nie vždy sú pravidlá jasné, no po spustení danej mapy máte na svojom spawn pointe panel, ktorý vám ich zobrazí, takže sa nemusíte báť, že by ste nevedeli, čo robiť.

Pre vás je dôležité sledovať tri ukazovatele. Prvým je život skladajúci sa z dvoch polí. Žiadna automatická regenerácia, po strate prvého poľa si už musíte dávať pozor a to aj na chrbát, keďže v hre sa často nie je kam skryť. Druhým ukazovateľom je stamina, ktorá ovplyvňuje vaše pohybové schopnosti. Úskok v pravom momente vám môže zachrániť život. No a posledným je počet striel, ktoré vám zostávajú pred nabitím. Nie je nič horšie ako nabíjanie rovno pred nosom súpera.


Grafická stránka môže síce vyzerať jednoducho, hlavne vďaka absencii menších detailov v prostrediach, no to by až tak nevadilo. Je rýchla, nenáročná (aj keď posledný patch trochu zhoršil chod hry) a farebná, hlavne čo sa týka postáv ako vystrihnutých z Trona. Prekážkou môže byť (a je to skôr problém konceptu), že sa okrem tunelov nedostanete do interiérov. Zvuková stránka je taktiež jednoduchá, no dokonale funkčná, navyše sa vďaka zvuku dobre orientuje v priestore podľa smeru výstrelov.

Stretnutie s Beta verziou ShootManie Storm nebolo dlhé, no o to viac intenzívne a potešujúce. Hra prezentuje arénovú akčnú hrateľnosť, akú si pamätáte napríklad z legendárneho Quake 3. Hra je rýchla, zábavná, no aj vyzývavo náročná, keďže popredné priečky budú zo začiatku len vašim snom. Sľubuje bohaté možnosti v tvorbe hry, máp aj v sociálnej stránke, pričom kráča v stopách tradície nastolenej vynikajúcou TrackManiou.

Aj keď do vydania ešte zostáva dosť času, tak už teraz hra ašpiruje na tie najvyššie méty, čo dokazuje aj minimum chýb. Z tých vážnejších v hre nájdete len možnosť kempovania na spawnpointoch (aj keď pred spawnom vidíte miesto z nadhľadu) a vyvažovanie tímov stále nefunguje úplne ideálne ani podľa postavenia v rebríčkoch, ani v počtoch hráčov.


napísal matus_ace 25.7.2012
Páči sa mi!
SHOOTMANIA STORM


PC

Vývoj: Ubisoft / Playman / Nadeo
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  2012
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19549)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk