Na telefónnej linke Hotline Miami je vrah |
Mimoriadne brutálna indie akcia má rada náhodu a o to viac ju chcete hrať.
Tisíckami reštartov a miliónovými stratami na životoch je lemovaná cesta dnešnej indie scény, ktorá sa ženie za perfekcionalizmom. Prechádzanie levelov na jeden šup, bez straty energie, bez checkpointov, bez jedinej chybičky, memorovanie úrovní, to všetko sú strasti starej školy, ktorá dnes zažíva mimoriadne silnú renesanciu. V čele novej vlny stojí aj nenápadná a extrémne násilná hra s retro feelingom Hotline Miami.
Zomiera sa v nej často a cesta k autu je vykúpená až po mnohých pokusoch sťažených faktom, že rozloženie nepriateľov je vždy náhodné. Ich počet sa nemení ani stavba levelu, na ktorý sa pozeráte zhora. Ak bola prvýkrát za dverami odložená útočná puška, druhýkrát tam môže byť baseballová pálka alebo brokovnica. Hotline Miami od vás nechce nič viac ako sa dostať k východu so zdravou kožou.
V hre sa zhostíte zabijaka, ktorému sú úlohy zadávané cez telefón. Do budov, klubov, kancelárií vstupujete výhradne neozbrojený netušiac, koľko sa v nej nachádza gangstrov, aké majú zbrane a kde je východ. Hotline Miami je postavená na náhode a vysokej dynamike. Zbrane v rukách sú smrteľné aj keď ich hádžete. Tu neplatí, kto má najväčšiu búchačku, vyhráva ten, kto má presnú mušku a komu na pleci sedí šťastena.
Šípkami sa pohybujete, ľavým myšítkom strieľate, pravým beriete zbrane, medzerníkom dorážate omráčených, jednoduché. Po vstupe do prvého domu neviete, čo vás čaká ani ako sa vôbec na koniec dostanete a v tom spočíva sila Hotline Miami. Štylizácia do neónových farieb 80-tych rokov a použite pixelartu je vedľajším produktom silne nákazlivej naháňačky za najvyšším kombom za zabíjanie nepriateľov za sebou. Chce to cvik, ale naučíte sa, že ak vás nik nevidí, môžete zložiť protivníka aj bez výstrelu, omráčením a brutálnym dorazením na zemi.
Ďalších v budove schovaných za dverami môžete prekvapiť výstrelom zo zbrane alebo ich vylákať jeden po druhom. Taktika sa mení konštantne s každou novou hrou. A žiadna netrvá dlhšie ako minútu. Obyčajne skoční skôr, pretože to do vás niekto napáli. Systém pokus-omyl je vyvážený mimoriadnou satisfakciou reprezentovanou lietajúcimi telami, násilím a kalužami krvi. Riskovanie prináša bodové bonusy a tie sa na konci porovnávajú s maximálnou možnou známkou, akú pre daný level môžete dosiahnuť. Ak budete vidieť, že vám chýbalo iba toľkoto, tak to skúsite znovu.
Hotline Miami má na sveodmí dvojčlenný tím Dennaton Games a hra vychádza v priebehu nasledujúcich týždňov.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis a Tomb Raider: Catalyst oficiálne predstavené 105
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 49
- Nové zľavy pred Vianocami 30
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 87
- Hogwarts Legacy je teraz zadarmo na Epic Store 33
- RECENZIA: Terminator 2D: NO FATE 57
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 71
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis bude názov novej Tomb Raider hry 45
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- Livestream z The Game Awards ocenení začne o 1:30 73 zobraziť viac článkov >
|
PC
Vývoj: Devolver Digital / Dennaton Games Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |||













