Citybound by chcelo ponúknuť simulátor skutočne rozľahlých miest |
Odvážny vývojár chce behom troch mesiacov predstaviť hrateľnú alfa verziu. Veľkomestá zaplní procedurálne generovanými budovami.
Údajne viac než 100 000 unikátnych návštev zaznamenal blog jedného indie vývojára, ktorého napadlo, že by mohol pripraviť vlastný city simulator. Ďalej zverejnil, že k odberu noviniek sa už prihlásilo 1600 ľudí a na jeho bankový účet pribudlo 380$. Vývojár neváhal a okamžite sa rozhodol "vykonať nejaké zmeny, ktoré zmenia jeho život a umožnia mu sústrediť sa na vývoj hry", čo najpravdepodobnejšie znamená, že dáva výpoveď v zamestnaní (alebo že by rozvod?). Teraz si trúfa pripraviť hrateľnú alfa verziu Citybound v priebehu len troch mesiacov.
K príprave sa vývojár chystá použiť Javascript a WebGL, aby hru pripravil pre pre platformy Windows, Mac a Linux. Hra bude poskytovať iba singleplayer režim, ktorý nebude potrebovať on-line pripojenie k internetu.
No, a čím by mal byť tento city simulator vlastne výnimočný? Chlapíka napadlo, že komunita okolo tohto typu hier je už presýtená simulátormi, ktoré hráčovi nedovolia vybudovať skutočne rozsiahle mesto a sám pripravil systém budovania ciest, ktorý mu umožňuje pripraviť pôdu pre skutočne obrovské mestá.
Indie vývojár okrem iného prisľúbil, že jeho titul bude, narozdiel od konkurencie z dielní veľkých firiem, cenovo dostupný, nebude z neho vyrezaný obsah pre potreby DLC-čok a prioritu dostanú možnosti modovania. Hrateľné budú alfa aj beta verzia, aj keď nebudú ponúkané zadarmo, ale za zníženú cenu.
Napriek tomu, že sa zatiaľ nedostal ďalej, než k budovaniu, rozvíjaniu a úprave cestnej siete, predstavil už odvážny vývojár aj svoje rozsiahle plány do budúcnosti. Jedným z asi najzaujímavejších prvkov hry by mohli byť procedurálne generované budovy, ktoré by mali mestu dodať rozmanitú a prirodzene vyzerajúcu panorámu.

Okrem toho by sme v hre nakoniec mali objaviť:
- budovy, dynamicky vytvárané na základe požiadaviek mesta
- microekonomiku
- manažment elektrických sietí, vodovodov a kanalizácií
- špeciálne budovy zabezpečujúce služby obyvateľom (nemocnice, polícia, požiarnici, školstvo...)
- verejnú dopravu
- poľnohospodárstvo
- členitý terén - kopce, rieky, jazerá, oceán
- vegetáciu
- terraforming
- grafy
- striedanie dňa a noci
- striedanie ročných období
- občianske inšpekcie, prieskumy verejnej mienky a sociálne médiá
Prostredníctvom Reddit vývojár ešte prezradil, že plánuje dať prednosť platenému early access režimu, namiesto toho, aby sa pokúsil uspieť na KickStarteri.
Myšlienka simulovania rozľahlého mesta s procedurálne generovanými budovami iste má svoj potenciál a nám tak zostáva zatiaľ iba dúfať, že vývojárovi jeho plány neprerastú cez hlavu a všetkým svojim sľubom aj naozaj dostojí.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis a Tomb Raider: Catalyst oficiálne predstavené 75
- Ako teraz vyjde poskladanie PC? Oplatí sa stále zložiť si ho, alebo kúpiť už hotov 127
- Čo získa Netflix odkúpením Warner Bros? 52
- Remake Assassin's Creed IV: Black Flag prekvapí svojím podnázvom 16
- Nové zľavy pred Vianocami 17
- Aké hry kúpiť pod stromček na Vianoce 2025? 23
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis bude názov novej Tomb Raider hry 45
- Článok: TCL 65'' C9K Mini LED TV 45
- Livestream z The Game Awards ocenení začne o 1:30 73
- Hogwarts Legacy je teraz zadarmo na Epic Store 28 zobraziť viac článkov >
|
PC
Web: domovská stránka hry |
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |














