Sony kvôli Microsoftu zmenilo scenár E3 2013, PS4 sa mohlo predávať bez HDD so 4GB RAM |
Aj toto povedal Andrew House počas prvého dňa Develop Conference 2014
Po roku sa opäť otvorili brány Develop Conference 2014 pre vývojárov z celého sveta v anglickom meste Bringhtom, kde samozrejme nemôžu chýbať ani hlavné postavy veľkých firiem. Šéf Sony Computer Entertainment, Andrew House, bol teda rovnako prítomný a hneď prvý deň poskytol niekoľko zaujímavých informácií zo zákulisia pred a po ohlásení PlayStation 4.
Celý kolotoč ohľadom next-gen konzol začal vo februári minulého roka, kedy prakticky každému z herného sveta bolo jasné, že už v ten mesiac príde Sony na ich meetingu s odhalením nástupcu PlayStation 3. Oznámenie PlayStation 4 tak prišlo ešte pred ohlásením novej konzole od Microsoftu. Ako povedal Andrew House, pre nich bol tento prvý krok dosť dôležitý, kedže podľa predchádzajúcich skúseností, kedy prišla PlayStation 3 na trh o rok po Xbox 360 a museli dobiehať konkurenciu. Rovnakú chybu pochopiteľne nechceli spraviť a namiesto toho automaticky získať určitú výhodu oproti konkurencii.
Plánov pre špecifikácie PlayStation 4 bolo naozaj veľa, kde pri ich zrode hojne diskutovali so samotnými vývojármi. Dokonca raz uvažovali aj nad tým, že by PS4 išla do predaja bez HDD a namiesto toho by mala len malú flash pamäť. No kedže bez väčšieho HDD by to nešlo, pretože hry potrebujú rýchle médiu, z ktorého budú čítať dáta, museli pristúpiť na túto možnosť, čo im zvýšilo celkové výdaje o viac ako jednu miliardu dolárov a v spojení s nie moc dobrou finančnou situáciou prišlo na to, že Andrew House pri riešení všetkých problémov nemohol niekoľko nocí spať. Nakoniec aj zvýšenie z pôvodne plánovaných 4GB RAM na 8GB ich stálo približne ďalšiu jednu miliardu dolárov.
Po oznámení DRM stratégie Microsoftu sa na internete strhla vlna kritiky, pričom sa tiež objavovali články o tom, ako sa Sony skôr či neskôr prispôsobí Microsoftu. Andre House povedal, že si spomína, ako tieto články čítal približne týždeň pred E3, čo ho donútilo k tomu, aby prepísal ich pripravený scenár pre ich konferenciu. Nie teda, že by plánovali ísť rovnakou cestou, ale preto, že dostali možnosť výrazne ukázať, že DRM stratégii sa vyhýbajú, čím práve myslel krátke vystúpenie Jacka Tretona, kde rozprával o tom, ako bude PS4 DRM-free, bez bazarových hier, nutnosti ich aktivácie a podobne.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Stellar Blade 118
- Fallout 4 už dostal očakávaný nextgen patch 94
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 101
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 88
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Stalker 2 dostal nový Not a Paradise trailer a pridal aj zábery 57
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78 zobraziť viac článkov >