DirectX 12 zníži spotrebu na polovicu alebo o 50% zvýši počet FPS |
Intel na SIGGRAPH 2014 grafickej konferencii pred divákmi porovnal DX 11 a DX 12 priamo v akcii.
O prínose pripravovaného DirectX 12 sa špekuluje už od jeho oznámenia. Niektorí experti neveria, že by sa Microsoftu mohlo podariť pomocou nových knižníc vyťažiť z herného hardvéru viac, než pár percent výkonu. Samotný Microsoft si však od DX 12 sľubuje oveľa viac a na jeho strane stojí aj Intel, výrobca výkonných procesorov a čipových sád. Intel sa zúčastnil konferencie SIGGRAPH 2014, kde prezentoval budúce využitie DirectX 12 a nezostalo iba pri slovách, ale predviedol aj priame porovnanie s DirectX 11.
Testovacím zariadením bol tablet Surface Pro 3, ktorý mal za úlohu renderovať pole asteroidov pozostávajúce z 50 000 objektov. Všetkých 50 000 asteroidov sa muselo prekresľovať v každej snímke za sekundu a navyše bol každý z nich procedurálne generovaný, čiže unikátny.
Prvé porovnanie prebehlo pri uzamknutej hodnote FPS, takže sa mohla porovnať spotreba GPU (HD4400) pri vykresľovaní presne tej istej scény. A test ukázal, že s DX 12 GPU zhltlo o takmer neuveriteľných 50 % menej energie než s DX 11. Kľúčom k dvojnásobnej efektívnosti je vraj hlavne schopnosť DirectX 12 oveľa lepšie rozdeliť záťaž medzi všetky dostupné jadrá.
Nižšia spotreba síce neznamená nárast výkonu 1:1, ale umožní GPU pracovať rýchlejšie bez toho, aby sa zvýšila spotreba a hlavne množstvo produkovaného tepla, čo je v mobilných zariadeniach často jedným z limitujúcich faktorov. Intel však nenechal priestor na dohady a spravil aj druhý test, tentokrát s neregulovaným počtom FPS. Pokým s DirectX 11 namerali 19 FPS, s DirectX 12 zvládla GPU bez navýšenia spotreby vykúzliť 33 FPS.
V súčasnosti musia viacerí vývojári pracujúci na hrách pre konzolu Xbox One siahať ku kompromisom a namiesto 1080p obrazu často znižujú na 900p alebo v extrémoch aj na 720p. O určitý posun sa už Microsoft postaral už odomknutím 10 percent výkonu CPU, pôvodne rezervovaných pre Kinect, kde už dve prvé hry potvrdili prechod z 900p na 1080p, a DX12 by sa budúci rok mohol priniesť ďalší posun vpred. Aj keď posun nebude až taký výrazný ako na PC.
Pri PC už Nvidia už oznámila, že DX12 dokážu využiť všetky jej DX 11 GPU, u AMD by to mali byť karty s podporou DX 11.1.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Fallout seriál? 164
- Filmový Minecraft je už natočený 18
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 77
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 81
- Ubisoft maže The Crew z knižníc hráčov 124
- História Fallout série 59
- Warhorse Studios nám budúci týždeň odhalia novú hru 81
- Európsky rebríček predaja hier za marec zaplavili C&C stratégie 24
- Alza ponúka ďalšie zľavy 15
- Ako vyzerá GTA VI trailer pretvorený do live action podoby? 21 zobraziť viac článkov >