Segu v roku 2014 sklamali predaje väčšiny hier, naplánovala reštrukturalizáciu |
Čo viedlo japonského distribútora k prepúšťaniu?
Koncom januára sa objavila správa, že Sega má za sebou veľmi neúspešný rok 2014 a plánuje reštrukturalizáciu a prepúšťanie. Ako to vyzeralo v reči čísel?
V roku 2014 chcela Sega zvýšiť svoj podiel na trhu a príjmy a začala agresívnejšie investovať, čo sa jej však nevyplatilo. Náklady na vývoj hier zvýšila o 27 percent a náklady na reklamu až o 53 percent. Do vývoja hier tak investovala $210 miliónov a do reklamy $73 miliónov. Podľa odhadov však výmenou za to predá do konca fiškálneho roka (končiaceho v marci 2015) iba 5.4 milióna hier.
V roku 2014 bola ich najúspešnejšou hrou Alien: Isolation, ktorá zatiaľ dokázala vyexpedovať 1,76 milióna kópií. Sega ale asi od značky Alien a štúdia Creative Assembly očakávala ešte viac. Vôbec sa nedarilo Football Manageru od Sports Interactive, ktorý od nevembra predal iba 640 tisíc kusov. Predchádzajúca hra série dokázala za takmer rovnaký čas predať 790 tisíc kusov a Football Manager 2013 predal 940 tisíc. Hra síce nebola vôbec zlá, no v porovnaní s predchádzajúcimi dvoma úspešnými ročníkmi nevedela prinútiť hráčov ku kúpe.
Ale skutočným sklamaním bol až Sonic Boom, ako predajným, tak najmä kvalitatívnym. Maskot Segy vyšiel exkluzívne pre Nintendo a jeho konzolu Wii U a handheld 3DS. Na obidvoch platformách sa však dokopy predalo menej než pol milióna kusov. Sega pôvodne predpokladala, že ich 4 najnovšie hry na Wii U predajú okolo 300 tisíc kusov, ale odhad už teraz znížila na 230 tisíc. Domáca konzola Nintenda je tak najslabšou platformou Segy. Celoročné odhady predajov na ostatných konzolách vyzerajú nasledovne:
PS3 960 000
PS4 920 000
Xbox 360 240 000
Xbox One 420 000
3DS 1,160,000
Dokopy tak boli výnosy Segy na úrovni $685 miliónov, ale po odpočítaní všetkých nákladov jej zostalo iba $18 miliónov.
Materská spoločnosť Segy sa tak rozhodla nie len odkloniť pozornosť od konzol a zamerať sa na PC a mobilné hry, ale pristúpiť aj k veľkej zmene organizácie spoločnosti, ktorá sa rozdelí na 3 veľké divízie. Súčasťou cesty k "drastickému zvýšeniu ziskovosti" je aj spomínané prepustenie nadbytočných zamestnancov a investícia $125 miliónov do novej štruktúry. Nový odhad hospodárskeho výsledku za tento fiškálny rok je tak strata $110 mil. Spoločnosť sa od 1. apríla premenuje na Sega Games.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Clair Obscur: Expedition 33 91
- Rusko plánuje znárodniť miestneho prevádzkovateľa hry World of Tanks pre podporu U 55
- RECENZIA: The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered 61
- Nové gameplay videá z Battlefieldu 6 52
- Minecraft môže vyzerať aj takto 13
- Ponuka grafických kariet sa znovu rozšírila, RTX 5070Ti už ide pod 900 eur 139
- Nvidia už pripravuje RTX 50 Super verzie kariet s rozšírenou pamäťou 102
- Predator: Badlands nečakane čerpá inšpiráciu zo Shadow of the Colossus 57
- Článok: CMF Phone 2 Pro 33
- Update PS5 systému pridáva do konzoly nové zvukové funkcie 23 zobraziť viac článkov >