GHOST IN THE SHEET

GHOST IN THE SHEET

Nezávislá česká scéna už čoskoro privíta do rodiny nový prírastok - humorne ladenú adventúru s čiernym príbehom.

Dojmy

Na začiatku bol nápad vytvoriť jednoduchú hru. Lenže ten plán nevyšiel. Pôvodný koncept o rozlohe maximálne ôsmych obrazoviek zbuchnutý za jedno dopoludnie sa nafúkol do niečoho väčšieho, čo má dnes 65 backgroundov a 20-ku cut-scén. 14-dňový vývoj sa predĺžil a prakticky od augusta pracuje nezávislý tím CBE v zložení Jan Kavan a Lukáš Medek dodnes na nezávislej adventúre Ghost in the Sheet.

„Tvorba nezávislé hry pramenila z našeho znechucení komerční produkcí. Chtěli jsme tvořit bez toho, aby se nad námi vznášela cizí taktovka a diktovala věci, které nám nepřipadnou dobré.“ Vysvetľuje Lukáš rebelské chúťky ukázať prostredník celej komercii. „Bez cizího dozoru jsme mohli vše, na co jsme přišli, okamžitě implementovat do hry, čímž se pro nás tvorba této hry stala také neskutečně zábavnou.“ Jeden z dôležitých míľnikov, na ktorých stojí a padá nezávislá tvorba, je kreativita samotných autorov.

Ghost in the Sheet
Ghost in the Sheet
Ghost in the Sheet

Páni Kavan a Medek nie sú nováčikmi a ako hovorí Honza, GITS vznikol ako projekt, na ktorom si chceli oddýchnuť od komerčnej sféry. Práve ona zväzuje ruky, nápady neprichádzajú z vašej, ale z cudzích hláv a vy ich vo vývojovom procese len zakomponujete do hry. „Myslím si, že tento systém vede k určité uniformitě mainstreamových titulů, kterou se snažíme malinko narušit netradičním pohledem na věc.“ hovorí Lukáš, ktorý jednoznačne stojí za názorom, že v komerčnej sfére nie je taká voľnosť pri tvorení vlastnej hry.

Ghost in The Sheet popisujú autori ako čiernu komédiu. Použitý humor si neberie servítky prakticky pred ničím, paroduje úspešné herné tituly, ale bude obsahovať aj niekoľo drsných scén a netradičných situácií vrátane svojského vysvetlenia smrti a života po nej. Medzi životom a smrťou balansuje aj príbeh hry o jednom duchovi, ktorý zistí, že život po smrti nie je peklo ani nebo. Dostanete sa do továrne, obývanej duchmi, budete pátrať, čo sa stalo a možno nakoniec dôjdete k záveru, že v sektore Omega nie je všetko také, ako ste si predstavovali.

Na prvý pohľad sa môže zdať, že GITS je len ďalšou hororovou adventúrou, ktoré sa tešia mimoriadnej obľube medzi nezávislými tímami. „Dle mého názoru je horor pro nezávislá studia jednodušší udělat, protože spoustu práce ušetříte už jenom tím, že jste většinou někde sám a nepotřebujete animace, ani modelling postav“ vysvetľuje Honza, prečo tomu tak je. „Navíc dle mého názoru napsat legrační hru je mnohem obtížnější, protože s humorem člověk nese o dost více kůži na trh, protože každý se, pravda, smějeme něčemu jinému.“ dokončuje myšlienku. „Proto jsme se pokusili vytvořit v rádoby strašidelném prostředí něco odlehčujícího.“ dopĺňa ho Lukáš.

Ghost in the Sheet
Ghost in the Sheet
Ghost in the Sheet

GITS nebude bez duše, v hre narazíte na ďalších duchov, ktorí vám budú pomáhať pri vašom pátraní. Nebudú to však iba rozhovory (kompletne nahovorené), ale informácie získate aj čítaním množstva dokumentov. Postup hrou bude nelineárny, ale k jedinému zakončeniu bude viesť iba jedna cesta. Logické puzzly pôjdu vyriešiť niekoľkými spôsobmi aj pomocou špeciálnych schopností (od telekinézy, až po neopozeranú Scary Sound) získaných postupom hrou.

Autori získané skúsenosti z tvorby iných projektov pretavili do GITS, ale bez podpory ľudí z komunity by nedošli tam, kde sú teraz. Obaja na nezávislej scéne už nejaký ten rok pôsobia, spoluprácu s Jonathanom Boaksom (DarkFall), Mattom Clarkom (Barrow Hill) hodnotia pozitívne až inšpiratívne. Okrem GITS však majú prsty aj v Tale of Hero, projekte českého Future Games. O kompletnú grafiku GITS sa postaral Lukáš a hra beží na engine WME od ďalšieho kolegu z fachu Jana „Mnemonica“ Nedomu.

„Možná také duchovi pomohlo, že si na nic nehraje. Nesnažíme se nacpat do AAA produkce, nesnažíme se soutěžit v oblasti Pixel Shaderů. Jde nám o to, aby se hráč bavil a ne sledoval nějaké nabubřelé technologické demo, u kterého se po pár minutách začal nudit.“ Nie je všetko zlato, čo sa blyští, súhlas, ale to je údel nezávislej scény, že diela často jednočlenných tímov dokážu oceniť herne starší, ako mlaď, ktorá pri pohľade na grafiku v rozlíšení 1024 x 768 a point'n'click ovládanie ohrnie nosom. Ako hodnotia nezávislú produkciu CBE? „Myslím, že nezávislá produkce je cesta z pasti, kterou si na sebe vytvořili hráči.“ Žijeme v dobe, kedy z jednej strany počujeme, ako je vývoj náročný a hracia doba sa skracuje, ale existuje druhá strana mince, kde je zopár odvážlivcov, ktorým nechýbajú gule a svoje inovatívne nápady, ktorých sa dnešní vydavatelia boja ako čert kríža.

Ghost in the Sheet
Ghost in the Sheet
Ghost in the Sheet

Honza vie svoje, keď pre hru Destinies zháňal tri roky publishera. „Když slyšíte věty typu „hru nechceme, protože není podle nějaké známé předlohy“, nebo „vaše hra obsahuje příliš mnoho dospělých myšlenek, a na to dnes nejsou hráči zvědaví“, tak je vám z toho fyzicky zle.“ Pri Ghost in the Sheet mali trochu viac šťastia a situácia bola presne opačná, nikto nikoho nepresviedčal, ale záujemcovia o hru sa prihlásili sami. „Paradoxně několik dní po zveřejnění webové stránky jsme byli kontaktováni několika vydavateli, kteří mají velký zájem o to, aby duch vyšel komerčně.“

Point'n'click adventúra GITS by sa v dohľadnej dobe mala objaviť ako digitálny download zdarma. Ak vás zaujíma, či má niečo spoločné s kultovým snímkom Ghost in the Shell tu je vysvetlenie: „Ale samozřejmě se nám podobnost s názvem komixu (potažmo filmu) moc líbí, a proto to z potenciálních kandidátů na titul vyhrál.“


napísal spacejunker 21.4.2007
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
GHOST IN THE SHEET


Ghost in the Sheet
PC

Vývoj: CBE
Štýl: Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  apríl 2007
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| Star Commander 21.4.2007
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Zháňam labo variety kit 01 pre... (1)
Mal by niekto na predaj Labo Variety Kit 01 (Toy-c...
|Dragons dogma 2 (1)
Zdravim, mam otazku ohladne DG2 a to ze ako mam pa...
|Metro séria (6)
Chcem sa len opýtať pre zaujímavosť Metro hry sú u...
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20253)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk