PRIHLÁS

ASSASSIN'S CREED

ASSASSIN'S CREED

Videli sme nové zábery z očakávanej akcie Assassin's Creed, detaily v preview.

Dojmy

Ak by vývojári vyrábali pre každú výstavu zakaždým nové vyladenejšie a lepšie demá, hra, na ktorej pracujú, by sa snáď nikdy nedostala na pulty obchodov, preto sa na GC v Lipsku objavilo E3 demo z očakávanej akcie od tvorcov výbornej pieskovej trilógie. Assassin's Creed sa prezentoval bez fešnej Jade Raymond a tak zostalo viac času na koncentrovanie pozornosti na obrazovku, kde bežalo demo. Toľko omieľaný fungujúci dav, toľko omieľaný vysoký počet animácií na hlavného hrdinu ešte nefunguje tak, ako si to autori a samozrejme hráči predstavujú.

Postrkovanie a predieranie sa davom nie je prirodzené, dochádza ku kolízii polygónov, animácie nenadväzujú plynulo na seba, postava má tendenciu položiť ruku na meter vzdialené rameno chodca, inokedy dochádza k oneskoreným reakciám a žena s krčahom sama padá na zem a to ste len okolo nej prešli. Problémy s animáciami boli vidieť skoro pri každej činnosti (okrem súbojov). Ak zažmúrime oko nad týmito "drobnosťami", môžeme povedať, že hra splní do bodky všetko, čo nasľubovala.

Cieľom misie v deme bolo zapichnúť dobre strážený cieľ niekde vo vnútri dobre stráženej budovy. Cestu k úkrytu však strážila štvorica rytierov a nás hra postavila pred otázku, akou cestou sa dostať dnu? Splynúť s davom mníchov a dostať sa za chrbát stráži nepozorovaný, vyvolať rozruch lozením po lešení, alebo nechať prehovoriť meč? Každá takáto situácia sa dá vyriešiť niekoľkými spôsobmi a vrcholí vždy inou reakciou prostredia. My sme vyvolali neďaleko potýčku a zabili jedného z darebákov. Mŕtvola o malú chvíľu začala vzbudzovať pozornosť davu a neskôr aj stráží. Cesta bola voľná, ale namiesto stúpania po schodoch k dverám, skáčeme na budovu a šplháme po strechách až k úkrytu našej obete, ktorá si je dobre vedomá, že dnes dýcha naposledy.

Po vstupe do skladiska prebehne krátka výmena názorov s rozkazom zabiť Altaira. Osudová chyba. Zabijak sa nebezpečne rýchlo pohybuje a jeho bojovému štýlu sa nevyrovná ani šesť bojovníkov. Súbojový systém v Assassin's Creed je založený hlavne na counter attackoch, blokoch a okamžitých výpadoch. Presné načasovanie, sledovanie pohybov protivníkov je kľúčom k úspechu. Malá rozcvička s odzbrojovaním, hádzaním nepriateľov o stenu (súboj netrval ani dve minúty) vrcholí naháňačkou po strechách, kedy prenasledujete svoju obeť za bieleho dňa v uliciach plných ľudí.

Dav vám prekáža, obeť kričí „Hashshashin" a vzďaľuje sa z dohľadu. Vyskakujeme na stánok a odtiaľ ladným pohybom po úzkych trámoch prenasledujeme ako vták svoju korisť. Keď je cieľ na dosah, Altair tasí svoju rituálnu dýku zapustenú do zápästia a jej čepeľ vo výskoku končí v tele prenasledovaného. Počas aktu vraždy sa vytvára medzi zabijakom a jeho obeťou akési puto; zomiera v záujme vyšších cieľov. V cut-scéne je prehraný tichý rozhovor posúvajúci vpred dejovú linku, vťahujúc vás čoraz hlbšie a hlbšie do siete intríg majstrov bábkarov. Smrť jednej obete vedie k druhej atď.

Po vražde nasleduje útek. Dav ľudí šalie, krik privoláva ďalších a ďalších rytierov a vzduch zrazu oťažie. Záverečná fáza misie pripomína stealth akcie a hľadanie bezpečného úkrytu, kým všetko neutíchne. Môžete sa schovať vo zvonici, za plachty, počkať, pokým stráže nezájdu za roh a potom bezpečne pokračovať do úkrytu, ktorý v našom prípade predstavovala kopa sena pri krčme, kde prijímate nové a nové misie. Mestá sú od vašej prvej návštevy otvorené, môžete kamkoľvek ísť a vyšplhať po ktorejkoľvek stene až na najvyššiu budovu a odtiaľ sledovať dianie pod vami.

Na minimape máte vždy zaznačené bezpečné úkryty a cieľ misie. Okrem hlavných príbehových úloh sa môžete vrhnúť na plnenie postranných, ktoré vám vylepšujú reputáciu. Každá pomoc, každé odmietnutie sa odrazí neskôr v hre. Pri naháňačke vám môže niekto zatarasiť cestu, skočiť pod nohy alebo vás potknúť, či iným spôsobom zdržať. Ľudia vám oplácajú, to čo ste pre nich urobili. Stráže koordinovane sondujú, sú v strehu a ak vás spoznajú, alebo urobíte niečo neobvyklé (vyvoláte bitku, vyšplháte na strechu), okamžite vás prenasledujú. Altair môže v hre aj kradnúť (napr. mešce) a takýmto spôsobom si privyrábať. Jeho schopnosti sa v hre postupne vylepšujú a silnejú.

Čo znamenajú futuristické prvky na HUD-e a na každom zameranom cieli sa nám nepodarilo zistiť. Autori si nechávajú tento kúsok skladačky pre seba až do dátumu vydania, ktorý je stanovený na tento november.


napísal spacejunker 27.8.2007
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Assassin's Creed
| ASSASSIN'S CREED
[9.11.2007]
Assassin's Creed
| ASSASSIN'S CREED
[15.10.2007]
Assassin's Creed
| ASSASSIN'S CREED
[22.5.2007]
Assassin's Creed
| ASSASSIN'S CREED
[25.9.2007]
Assassin's Creed
| ASSASSIN'S CREED
[15.10.2007]
Assassin's Creed
| ASSASSIN'S CREED
[9.5.2008]
Assassin's Creed
| ASSASSIN'S CREED
[8.10.2007]
Assassins Creed
| ASSASSINS CREED
[19.5.2006]
Assassin's Creed
| ASSASSIN'S CREED
[3.5.2006]
ASSASSIN'S CREED


PS3
PC
Xbox 360

Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Montreal
Štýl: Akčná Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  november 2007
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #124


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Chladiaca podložka (3)
ahoj, viete mi poradiť kvalitnú chladiaci podložku...
| Lord of the rings online (0)
Zdarma https://lotro.com/en/friendsforever?fbcli...
| Konzolová dilema (10)
Zdravým kolegovcov, Posledných pár dní si všíma...
| Nvidia shield tv (0)
Zdravas ludia, potreboval by som kupit Nvidia Shie...
| Ktorý je lepší ? (4)
Dobrý deň, Chcel by som si kúpiť jeden z týchto ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk