PRIHLÁS

ASSASSIN'S CREED

ASSASSIN'S CREED

Po uzavretí pieskovej trilógie poslal Ubisoft na odpočinok vyčerpaného Princa a vyťahuje nového hrdinu.

Dojmy

Každá minca má dve strany. Každá príčina má následok. Každý konflikt svojho hrdinu. Každý hrdelný čin obeť. Každá vražda motív. Každý zabijak cieľ.

Po uzavretí pieskovej trilógie poslal Ubisoft na zaslúžený odpočinok vyčerpaného Princa z Perzie. Očakával sa jeho veľký návrat, no zatiaľ nenadišiel ten pravý čas. Tohtoročná E3 predstavila svetu nového hrdinu, novú hru z novej série, o ktorej každý hovorí. Štúdio Ubisoft Montreal sa v týchto dňoch musí vznášať dva metre nad zemou. Dôvodom nie je pýcha, ani strhnutie všetkej pozornosti na ich hru, ale úľava, že po dvoch rokoch tajnostkárčenia mohli svetu ukázať svoj drahokam, projekt Assassin.

S myšlienkou vytvorenia novej série Ubisoft Montreal mixuje historické fakty s citom pre rozprávanie a podávanie emócií, ako ich poznáme z Prince of Persia. Fantastický svet princa je vymenený za chladný stredovek a vzduch nie je nasiaknutý orientálnym korením, ale páchne smrťou. Assassin's Creed sa odohráva počas leta 1191, krátko po dobití prístavného mesta Acre Kresťanmi. Všetci nájomní vrahovia alebo ak chcete zabijaci, majú spoločné korene práve v tomto období. Nie je to známy fakt, ale história hovorí o odnoži moslimských bojovníkov, ktorí sa preslávili a stali sa obávanými pre ich zaručene funkčnú techniku zabíjania opozičných politických lídrov, ktorí odporovali ich záujmom. Nech sa už dostalo slovo „zabijak“ do povedomia vďaka legende o ich zakladateľovi Hassanovi, alebo vďaka historke, hovoriacej o rituáloch, kde sa hojne používal hašiš, to slovo sa dostalo v mnohých jazykoch do modernej doby v podobe „assassin“ - zabijak.

Nič nie je pravda, všetko je dovolené.

Ubisoft stavia na tomto čudesnom a tajnom spoločenstve a preto je nad celým projektom stiahnutá pevne opona. To, čo je napísané v knihách, je to, čo o nich (zabijakoch) napísali ľudia zvonka. Autorský tím sa snaží dostať hráča dovnútra a už len to, že hráte za jedného zo zabijakov, je vstupenkou do tohto tajného spolku. Základným pravidlom spolku „Nič nie je pravda, všetko je dovolené.“ sa neriadili iba zabijaci, ale týmto mottom sa riadia aj vývojári a odráža sa v herných mechanizmoch. „Všetko je ilúzia a vy môžete robiť čokoľvek.“ hovorí creative director Patrice Desilets v preview magazínu Game Informer. Vtedajšej dobe boli ľudia náboženstvom podporovaní, aby verili všetkému, čo sa povie, ale pritom takmer všetko, čo chceli, bolo zakázané. A proti tomuto bojujú zabijaci.

Jedným z nich je Altair (vyslovuje sa al-tai-iə, v arabčine znamená orol), učeň z hradu Masyaf, horskej skrýše spolku kdesi na území dnešnej Sýrie. Keď bol prijatý do spolku, bol mu rituálne odstránený prstenník. Teraz už viete, prečo má vo videu iba štyri prsty. Dar od rádu zabijakov - vystreľovacia dýka na predlaktí – vysúva čepeľ (náhrada za chýbajúci prst) cez dlaň pomedzi prostredník a malíček. Rituálna dýka v takejto podobe symbolizuje pazúr opereného dravca. Symboliku možno nájsť aj v kapuci, plášti a pohyboch. Altair bude vyzbrojený aj kušou a mečom.

Assassin's Creed
Assassin's Creed
Assassin's Creed

Svet v Assassins's Creed je v plameňoch a chaose Tretej krížovej výpravy. Kresťania pod vedením Richarda „Levieho Srdca“ vtrhli do svätej zeme a snažia sa ju získať od Saladina späť. Vojna zanechala mestá krvácať. V uliciach koluje nejedno vierovyznanie, miešajú sa tu kultúry, zvyky, ale aj náboženstvá. Sinan, vplyvný vrchný zabijak, požiada Altaira, aby pomohol ukončiť vojnu s čo možno najmenším počtom obetí. Každá jedna obeť a krok Altaira zohráva veľkú rolu v dokonale premyslenom pláne. Nie je to iba o krížovej výprave a zastavení vlny násilia. Je za tým viac. Oveľa viac. V hre nebudete iba zabíjať, ale aj rozpletať komplikovanú konšpiráciu, ku ktorej sa viaže presne 12 vrážd (12 misií). Každá bude spáchaná na inom mieste iným štýlom.

Vyššie ciele vyžadujú obete

Postupným prechádzaním misií bude stúpať obtiažnosť a komplikovanosť úlohy bude priamo úmerná dôležitosti obete. Osnova je však pre všetky identická. Misie sú založené na lokalizovaní, eliminácii a úteku. Každá začína hľadaním cieľa v preplnených uliciach mesta alebo vo voľnej prírode za hradbami. To, ako prevediete prieskum, rovnako ako prípravu pôdy pre elimináciu, je vo vašej réžii. Autori dávajú hráčovi voľnosť. Budete sa nepozorovane pohybovať medzi ľuďmi až do bezpečnej vzdialenosti? Preskúmate okolie a možné hrozby (stráže, chrániace dôležitú osobu) zo strechy? Po identifikácii cieľa prichádza na radu exekúcia.

Samotný smrteľný útok, ako ste sa mohli presvedčiť z traileru, je detailne navrhnutý, aby počas pár sekundového výpadu sprostredkoval silné emócie. Čas sa spomaľuje, kamera sa približuje a vy z tváre obete vyčítate strach i bolesť. Altair vie, že zomierajú pre potreby vyšších záujmov a opláca im to s najväčšou poctou a rešpektom (Po smrti im zatvára viečka.) Obete sa v posledných chvíľach delia o tajomstvá posúvajúce príbeh vpred. Takto získavate informácie o konšpirácii.

Úloha nekončí úspešnou elimináciou. Na radu prichádza útek a to buď cez strechy domov, po uliciach, či cez ozbrojené stráže, ktoré sa na vás nalepia ako muchy na mäso. Jedna z predností Assassin's Creed, ktorá vzbudila obrovský záujem, je chovanie NPC postáv. Prirodzenosťou a absenciou naskriptovaných ciest vytvárajú autori ilúziu žijúceho mesta. Ak vytiahnete zbraň na ulici, postavy sa v inom titule zľaknú a rozutekajú rovnakým spôsobom. Nie však v tejto hre. Prejdite sa koňom po ulici a vrazte mu strmene do slabín, nech sa postaví na zadné. Ľudia od strachu popadajú na zem, iní budú ako prikovaní pozerať na vzpínajúceho sa koníka, iní ujdú, iní sa schovajú a iní sa budú pozerať so založenými rukami na šialenca v sedle.

Assassin's Creed
Assassin's Creed
Assassin's Creed

V mestských tepnách koluje život

NPC postavy v Assassin's Creed bude odlišovať ich osobnosť, rebríček hodnôt a povinností (nehovoriac o ich výzore a inej tvári). Ak majú hlad či smäd, prídu na námestie k stánku s jedlom alebo k fontáne. Ak sú unavení, vyhľadajú nocľah. Ak chcú zábavu, veď viete kam pôjdu. Ak chcú komunikovať, vyrazia do ulíc a začnú sa rozprávať navzájom. Okrem základných potrieb majú svoju česť a úlohy. Strážia oblasť, iní ochraňujú ďalšiu NPC postavu. V závislosti od vašich činov prirodzene reagujú. Vyleziete počas bieleho dňa na strechu, zastavia sa a budú čumieť. Možno vás bude prenasledovať stráž, ak ste na seba upozornili. Rozbijete stánok na trhovisku a stanete sa magnetom nielen na pohľady, ale aj na problémy.

V hre bude fungovať tolerancia v niekoľkých úrovniach, prakticky zhodná s hviezdičkami v GTA. Jedinou možnosťou ako ju vrátiť z extrému, kedy vás prenasleduje celé mesto, je nájsť bezpečné miesto (kostoly, mešity alebo vlastná skrýš) a schovať sa. Rôznorodosť postáv ďalej definuje ich rýchlosť a váha. Ak počas šprintu narazíte do obézneho človeka, jeho váha vás zastaví a ocitnete sa na zemi. A možno ho zhodíte na kamennú dlažbu. Týmto činom ste si kúpili jeho pozornosť a keď sa postaví, zaútočí na vás, čo vyústi v pouličnú bitku. Okolie prirodzene zareaguje a ľudia okolo vás vytvoria kruh. Dav vás nepustí von, pokiaľ jeden z bojovníkov nepadne.

Interakcia s NPC postavami je však oveľa hlbšia. V Assassin's Creed budú v prostredí NPC pasce, ako nazývajú autori skupiny ovplyvniteľných ľudí a ich prejav vďaky/nedôvery. Pôjde o mníchov, prostitútky, žobrákov, klebetnice a iné indivíduá. Najskôr sa k vám budú chovať nepriateľsky, ale spravte im službičku a ich pohľad sa na vás zmení. Medzi 12-timi vraždami budete mať čas vyriešiť aj drobné úlohy, ktorými si zjednodušíte cestu k cieľu. Pomôžte mníchom v bielych plášťoch a pri úteku vás schovajú medzi seba a strážam doslova zmiznete pred očami. Nebudú ukazovať, kadiaľ ste utekali. Statní muži sa vám postavia do cesty a zatarasia tenkú uličku, ak vás nepoznajú. Žobrákovi stačí malý cinkavý príspevok a pri prenasledovaní nepotkne vás, ale prenasledovateľov, ktorých zasype kameňmi priateľsky naladená skupina.

Mnohé vraždy budete robiť priamo na preplnenom námestí, takže takéto službičky oceníte. V hre bude možné riešiť situácie niekoľkými spôsobmi. Každý jeden objekt väčší ako 5 cm, je jedno či je to palica, tehla, výčnelok na stene, kameň, okno, krabica... bude interaktívny. Môžete ho preliezť, vyliezť naň alebo ho len zvaliť. Nebude to nezmyselné nahádzanie objektov do priestoru, ktoré nebudete môcť využiť. Každých 10 metrov bude minimálne jeden objekt významného charakteru. Rímsa, rebrík, slepá ulička s lešením. Takto budete môcť skákať po strechách a loziť po stenách. Autori hovoria o nekonečných možnostiach, ale skôr pôjde o viacero dokonale pripravených ciest k cieľu.

Assassin's Creed
Assassin's Creed
Assassin's Creed

Prototyp prirodzeného a zrozumiteľného ovládania

Ubisoft sa snaží v Assassin's Creed predstaviť akýsi prototyp 3rd person hry, ktorú bude vedieť hrať každý, kto ju dostane do rúk bez nejakého dlhého študovania ovládania. Takmer väčšina hier má k špeciálnym činnostiam (skoč, bež, všemocné urob/použi) vyhradené tlačítko. Tomuto sa snažia autori vyhnúť. V hre nebudú žiadne činnosti namapované na tlačítka. Predstavte si siluetu človeka, kde hlavu reprezentuje tlačítko trojuholník, ruku so zbraňou štvorec, ruku bez zbrane krúžok a nohy X-ko. Interakciu potom uzatvára sada shiftov, ktoré budú meniť intenzitu akcií.

Bežíte po zatlačení analogu vpred, po zatlačení shiftu, kráčate. Pri prechádzaní davom zatlačíte kruh a Altair sotí okolostojaceho. Stlačte ho spolu so shiftom a zabijak mu nonšalantne položí ruku na plece, odsunie ho a v dave si otvorí cestu. Všeobecne bude v hre platiť: čím rýchlejšie sa budete pohybovať, tým rýchlejšie stratíte pôdu pod nohami. Obyčajný múrik môžete preskočiť ako prekážku, keď stlačíte X-ko. Pri použití rúk sa cez múr elegantne prehupnete. Trojuholník vo všeobecnosti slúži na používanie zmyslov. Rôzne situácie budú vyúsťovať v inú reakciu. Raz sa budete po stlačení tohto tlačítka pozerať z FPS pohľadu na mesto, inokedy identifikujete obeť (začne jemne žiariť a všetko okolo sa rozmaže), potom sa zase prehrá scéna pred vami pomocou animácie a inokedy si preložíte rozhovor v arabčine do vami zrozumiteľnej angličtiny. Takto sa dostanete k cenným informáciám o polohe vojakov, stráží, či dokonca obete.

Altair nie je žiaden superman, nedokáže robiť nadprirodzené veci, ale spôsob akým ich robí, evokuje práve človeka so špeciálnymi schopnosťami. (Môžu za to aj veľmi presvedčivé, ručne vytvárané animácie. Pre porovnanie; Princ mal okolo 800 animácií, Altair ich má cez 4000!) Vo veľa prípadoch bude čeliť presile a ani tak vytrénovaný zabijak, akým je, si neporadí s množstvom vojakov. Keď útek nie je možný, treba bojovať. Súbojový systém si zakladá na presnom načasovaní a protiútokoch (countroch). Odrážanie každého výpadu môže protivníka vyviesť z miery a vám prinesie víťazstvo. Pokiaľ si nebudete vedieť rady, hra zapne auto blokovanie, ale Altaira takýto úder absolútne vyčerpá, čo ho pri ďalšom výpade môže stáť krk.

Vojaci budú bojovať rôznymi štýlmi a používať iné taktiky. Nepriateľov možno rozdeliť na tri skupiny; jedni zaútočia priamo, ďalší sa vás budú snažiť obkľúčiť a tretia skupina sa radšej presunie tam, odkiaľ bude mať na vás lepší výhľad. AI stráží bude reagovať vždy podľa aktuálnej situácie. Ak niekoho zabijete na ulici a skosíte ešte ďalších, bude to mať adekvátnu odozvu. Ľudia zutekajú, ďalší padnú na kolená s prosíkom, iní budú bežať pre pomoc. Aj NPC postavy budú môcť využívať prostredie, nie však tak mrštne ako Altair.

Assassin's Creed


Assassin's Creed


Assassin's Creed



Zabijaci plní tajomstiev

Svet Assassin's Creed siaha ďaleko za brány jediného mesta. Bude ho tvoriť jedno kráľovstvo s tromi mestami, každé s vlastnými misiami a atmosférou. Mesto zachytené na obrázkoch, je Arce, ktoré kontrolujú Európania. Vojna sa podpísala pod zničené budovy, rozvaliny, suť a oceľový nádych grafiky. Damašok sa zahaľuje do jasných farieb, prevládať bude hlavne žltá. Mesto je plné islamských mešít a rušných trhovísk. Jeruzalem bude obrovskou križovatkou kultúr, jazykov a náboženstiev. Okolo týchto miest sa bude rozvaľovať vidiek (divočina). Zelené hory budú kontrastovať s vyprahnutými púštnymi dunami. Pozriete sa do horskej pevnosti zabijakov Maysaf zakrytú snehom aj do mesta Arsuf, kde sa odohrala bitka medzi vojskami Richarda a Saladina a križiaci z nej vyšli ako víťazi.

Mimo hradieb mesta sa budete pohybovať prevažne v sedle koňa. Do ďalekých destinácií budete cestovať niekoľko dní, čo hra bude maskovať loading obrazovkou. Do žiadanej lokácie sa budete môcť nechať odviezť aj karavánou bez nutnosti vyraziť na dlhú cestu manuálne, navyše s rizikom konfrontácie s banditami. Okolie každého mesta bude rozdelené do troch oblastí a spolu majú mať rozlohu 2 km2.

Assassin's Creed skrýva mnohé tajomstvá, ale tým najväčším je súčasnosť, resp. blízka budúcnosť, kam až siahajú prsty spoločenstva zabijakov a odovzdávania múdrostí tohto spolku. Celý príbeh bude prerozprávaný postavou z budúcnosti, ktorá sa bude dívať na skutky predkov a prežívať ich cez oči Altaira. Táto zvláštna spojitosť je založená na dôvere k spomienkam a bude mať priamy vplyv aj na hrateľnosť.

Ubisoft Montreal vzbudil so svojim novým ambicióznym titulom obrovskú pozornosť. Assassin's Creed bol označený za to najlepšie z celej tohtoročnej E3 a bol okamžite katapultovaný medzi najočakávanejšie hry. Odlišuje sa absolútne od všetkého, čo bolo doteraz na trhu. Dúfajme, že to hráči ocenia, ale zaručene pôjde o niečo úplne iné, hovorí o hre fešná produkčná Jade Raymond. Assassin's Creed je zatiaľ exkluzívnym titulom pre platformu PS3, ale už sa hovorí aj o Xbox360 verzii. Vychádza v marci budúceho roka.


napísal spacejunker 19.5.2006
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Assassin's Creed
| ASSASSIN'S CREED
[9.11.2007]
Assassin's Creed
| ASSASSIN'S CREED
[15.10.2007]
Assassin's Creed
| ASSASSIN'S CREED
[22.5.2007]
Assassin's Creed
| ASSASSIN'S CREED
[25.9.2007]
Assassin's Creed
| ASSASSIN'S CREED
[15.10.2007]
Assassin's Creed
| ASSASSIN'S CREED
[9.5.2008]
Assassin's Creed
| ASSASSIN'S CREED
[8.10.2007]
Assassins Creed
| ASSASSINS CREED
[19.5.2006]
Assassin's Creed
| ASSASSIN'S CREED
[3.5.2006]
ASSASSIN'S CREED


PS3
PC
Xbox 360

Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Montreal
Štýl: Akčná Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  november 2007
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #124


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Chladiaca podložka (3)
ahoj, viete mi poradiť kvalitnú chladiaci podložku...
| Lord of the rings online (0)
Zdarma https://lotro.com/en/friendsforever?fbcli...
| Konzolová dilema (10)
Zdravým kolegovcov, Posledných pár dní si všíma...
| Nvidia shield tv (0)
Zdravas ludia, potreboval by som kupit Nvidia Shie...
| Ktorý je lepší ? (4)
Dobrý deň, Chcel by som si kúpiť jeden z týchto ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk