BAYONETTA

BAYONETTA

Čarodejnica s výrazom nadržanej učiteľky je rozhodnutá postrestať zlých chlapcov bolestivým spôsobom.

Dojmy

Jej meno znie ako ostrá násada na pušku, jej dlhé vlasy dotvárajú siluetu dokonalej postavy, dokonalej ženy. Ostrí kukuč zase výraz nadržanej učiteľky rozhodnutej potrestať zlých chlapcov. Svojou ladnou chôdzou, vlniacimi sa bokmi a klopkajúcimi vysokými opätkami ich neopojí. Zaslúžia si iný druh trestu. Takého, ktorý ich bude bolieť a preženie sa im chrbtovou kosťou smerom hore a podom ešte bolestivejšie dolu ako blesk zvedený hromozvodom do zeme. Bayonetta je čarodejnica, jej zbraňami sú strelné zbrane ukryté v opätkoch a vlasoch. Nech to znie akokoľvek sexisticky, zvodný vzhľad len maskuje jej pravú, oveľa nebezpečnú tvár. Je to mrcha.

A tak riekla SEGA: „Robte si, čo chcete“. A páni urobili, ako im bolo prikázané. Dream team bývalých producentov z Capcomu v zložení Atsushi Inaba, Hideki Kamiya, Shinji Mikami boli nepochopení ešte v zostave pod názvom Clover. Ich tituly smrdia a zapáchajú západom, i keď vznikli v Japonsku. Chcú, aby ich poznal celý svet, ale hlavne aby tvorbou oslovili čo najviac ľudí. Chcú, aby ich poznali pre hry a nie pre to, že všetci majú prsty v tých najväčších sériách (Devil May Cry, Resident Evil). Seed, neskôr Platinum Games má zmluvu na štyri tituly vo vrecku a kreatívnu slobodu, o ktorej sa mnohým môže len snívať.

Japonci dostali zelenú na čokoľvek a práve tá sloboda a ich predošlá tvorba je znepokojujúca. Ako zareagujú ľudia na ultranásilnú akciu MadWorld? A čo povedia na Bayonetta? Prijmú také pokračovanie, aké malo sériu Devil May Cry posunúť inam? Je tu ešte miesto pre Infinite Line pre DS? Ich odvaha je neuveriteľná, vlastne oni si to môžu dovoliť. Oblečení ako rockové hviezdy patri medzi to málo, ktorí si môžu zakričať: Punk (ten herný) is not dead!

Chceš ma bejby?

Netreba sa ich pýtať, prečo to robia a prečo práve akčná sekačka. Jednoducho to tak cítia a tak si ju spravili po svojom. Nie sú obmedzovaní menom, značkou, existujúcou sériou, len svojou fantáziou a skúsenosťami so žánrom, ktorý tak povediac odovzdal štafetu západným štúdiám, ktoré vykúzlili mimo iných aj God of War. Bayonetta je veľmi zvláštnym mixom, ktorý sa tvári západne, ale stále je v ňom veľa japonského, aby človek dokázal prehryznúť otrasný JPop počas nakladačky s démonmi. Na zmenu hudby rovno zabudnite, jednoducho tam je a hotovo. Producent Yusuke Hashimoto nepohne ani brvou a čuduje sa, čo to zaznelo za hlúpu otázku.

Bayonetta je bojová čarodejnica a jej jedinou úlohou je zametať akýkoľvek povrch démonmi a inými stvoreniami so zlými úmyslami. Jej postavu jej môžu závidieť modelky a o lesk vlasov by sa mohol potrhať aj Pantene. Stojí jednoducho za hriech. Zásadná podobnosť s Devil May Cry a korene Kamiya-sana v tejto sérii sú evidentné od začiatku. Bayonetta má dve zbrane v rukách a dokonale ich kombinuje s údermi a kopmi. Lenže, ona nie je suchár Dante, je predsa čarodejnica.

Dve zbrane v rukách, dve zbrane v opätkoch a k tomu magická vlasová kozmetika, ktorú jej môže závidieť aj Loreal. Čary a brutálne kombá v podobe obrovskej čižmy (samozrejme, že sexistickej), ruky alebo neuveriteľne prepracovaného draka, ktoré sa objavia a vytvarujú z vlasov menia dramaticky vývoj každého súboja. Používanie špeciálnych schopností ju doslova vyzlieka z priliehavého latexu a vy cítite, že takmer nahé telo aj vyčerpáva.

Boľavá gymnastika

Prvá úroveň (predvedená už na E3) je ako vystrihnutá z úvodu Devil May Cry 4. Čarodejnica sa promenáduje úzkou chodbou, na ktorej stretá duchov. Oni ju nevidia, ale môžu ju počuť. Keď padne výstrel, tak sa rozutekajú na všetky strany. Chodba ústi do veľkej záhrady s gotickou fontánou v strede. Značne zvetrané steny a múry obopínajú popínavé rastliny a všetko vyzerá až príliš idylicky, aby tu došlo k prvému stretu. Omyl. Toto je miesto, kde všetko len začína. Jpop hrá na plné pecky, Bayonetta predvádza gymnastiku, s ktorou už teraz zahanbuje všetkých akčných hrdinov, divoko kombinuje zbrane v rukách s tými v opätkoch.

Prakticky každý jeden úder môže byť ukončený salvou zo zbraní alebo v kombinácii zvýšiť damage napríklad takým kopaním vo vzduchu, pričom do tela nepriateľa pumpujete zároveň z opätkov olovo. Apropo nepriatelia. Tvoria ich výhradne padlí anjeli v zlatej zbroji (opäť odkaz na DMC4), ktorí až príliš dobre vyzerajú, keď ich kopnete do prikúzlenej železnej panny (Iron Maiden) a ona sa s hlasným mlasknutím zavrie. Okrem tejto chuťovky sa dá po naplnení merača aktivovať napríklad aj gilotína. Po padlých je možné brať zbrane a bojovať s nimi, alebo spomaliť čas.

Súbojový systém dovoľuje meniť za behu rôzne kombinácie používaných zbraní. V rukách sa môžu jednu sekundu blískať katany, aby ich v ďalšej nahradili pištole. To platí aj o opätkoch, rýchlou selekciou sa štandardné kanóny môžu zmeniť na brokovnice. Autori plánujú arzenál rozšíriť aj o také, ktoré by vám ani na um neprišli. Po úvodnej zoznamovačke s anjelmi sa cez bránu dovalil miniboss o veľkosti štandardného činžiaku. Detská tvárička anjela ostro kontrastovala s telom monštra a hlasom démona. Obojručná sekera v rukách kázala ťať a strieľať.

Dante will Cry

Producent Yusuke Hashimoto sa zo záhrad presunul do nového levelu. Zrazu bolo jasné, že Bayonetta nie je obyčajnou hrou od tvorcov Devil May Cry, ale že bude tak úplne inou hrou, epickejšou. Nie čo do veľkosti bossov, ani čo do rozlohy úrovní, ale ich monumentálnosťou, pri ktorých ste ako malý červ. A Bayonetta sa v takej situácii ocitla. K zemi sa rútia ruiny (rozumej obrovské kusy muriva, stien a skál) starého kostola. Ako roj meteoritov za sebou zanechávajú prachovú stopu. Čarodejnica stojí na ciferníku ako vystrihnutého z Big Benu. Kamera sa neustále točí okolo, čím maže skutočnosť, že vlastne Bayonetta je ako magnetmi prisatá k hodinám a točí sa okolo vlastnej osi. Raz je povrch planéty dolu pod vami napravo, inokedy hore, potom zase dolu.

Útočiace vlny nepriateľov ostro sleduje lietajúce monštrum – boss, ktorý sa bojov absolútne neúčastní, iba sem tam preletí nad vami a zahusťuje už tak hustú atmosféru. Potom sa zrazu sa všetko zmení. Skáče z ruiny na ruiny dolu hlavou a odráža jedného anjela za druhým, až k miestu, kde sa boss snaží svojou váhou rozdrviť Bayonettu. A práve v najlepšom, keď hadodrak dostáva nakladačku, demo končí.

Bayonetta má veľmi silný nábeh zaujať dôstojné miesto medzi hack'n'slash titulmi. Jej prednosti sú dané sexi čarodejnicou, jej schopnosťami, epickými bitkami a hlavne grafikou, ktorá je asi dvakrát krajšia ako už toľko omieľaný DMC4. Bayonetta vychádza v priebehu budúceho roka pre PS3 a Xbox360.


napísal spacejunker 19.9.2008
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
BAYONETTA


PS3
PC
Xbox 360

Vývoj: SEGA / CD Projekt / Platinum Games
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 8. január 2010
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #118


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Bezdrotove herne sluchadla vyb... (5)
Ahojte, kedze alza ma ten black friday tak sa snaz...
| Wrc 8 rucna brzda (0)
nazdar, zvazujem kupu wrc8 a chcel by som vediet c...
| Stuttering rx 480 8gb (14)
Ahojte, pri vyšších nastaveniach ma trápi stutteri...
| Fallout 4 vr (1)
Nazdar chcel som sa spitat ci neviete kde zozeniem...
| Mad max chyba (10)
Zdravím, chcel by som požiadať o radu. Mám zakúpen...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk